«Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά τη θερινή περίοδο για επιβάτες και τα ΙΧ οχήματά τους», δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, κατά την απάντησή του στη Βουλή σχετικά με την Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Γεωργίου Νικητιάδη, για τις «διψήφιες αυξήσεις ναύλων φορτηγών οχημάτων».
Ο κ. Γκίκας ανέφερε επίσης ότι «βρισκόμαστε σε διαδικασία εξορθολογισμού του νησιωτικού μεταφορικού ισοδύναμου, με κλαδική και χωρική εξειδίκευση. Σήμερα υπεγράφη προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου-Νησιωτικής Πολιτικής και του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών για την υλοποίηση του Βαρόμετρου Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας και του Παρατηρητηρίου Τιμών για τα νησιά, σε ετήσια βάση».
Υποβολές Χρημάτων
Αναφορικά με τις καταβολές του μεταφορικού ισοδύναμου, ο κ. Γκίκας δήλωσε ότι, «όπως έχουμε αναφέρει, τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι πληρωμές για τους επιβάτες, που θα καλύψουν αρκετούς μήνες του 2024, ενώ για τις επιχειρήσεις, οι πληρωμές για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα γίνουν τώρα, καθώς οι απαιτούμενοι έλεγχοι ολοκληρώθηκαν».
Για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, ο υφυπουργός επισήμανε ότι «το 2019 οι επιδοτήσεις ήταν μόλις 90 εκατ. ευρώ, σήμερα ανέρχονται σε 152 εκατ. ευρώ, και αναμένονται 168 εκατ. ευρώ για τον επόμενο διαγωνισμό, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη δέσμευσή μας για τη στήριξη των νησιωτών και την επένδυση στη νησιωτικότητα. Επιπλέον, διεξάγεται διεθνής διαγωνισμός για τις επιδοτήσεις και όλα ελέγχονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ακριβής Εκτίμηση Τιμών
Όσον αφορά την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της ΓΓ Αιγαίου-Νησιωτικής Πολιτικής και του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, ο υφυπουργός ανέφερε: «Αυτή η μελέτη θα μας προσφέρει μια καλύτερη εικόνα για τον προσδιορισμό των τιμών και των μεταβολών τους σε σημαντικές κατηγορίες αγαθών που επηρεάζουν το κόστος λειτουργίας των νησιωτικών επιχειρήσεων. Είναι ένα εργαλείο που θα ενισχύσει τη νησιωτική επιχειρηματικότητα και τα νησιά, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και τον εξορθολογισμό του νησιωτικού μεταφορικού ισοδυνάμου».