Το Υπουργείο Υγείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ενίσχυση της προσβασιμότητας και της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας για το «ΠΡΩΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (First Intake)».
Η πλατφόρμα επιτρέπει στους πολίτες να υποβάλλουν ψηφιακά το αρχικό τους αίτημα για ραντεβού σε δομές ψυχικής υγείας, όπως είναι τα Κέντρα Ημέρας, τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας και οι Μονάδες Έγκαιρης Παρέμβασης στην Ψύχωση.
Η υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν και σκοπός της ψηφιοποίησης του πρώτου αιτήματος είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας και της αποτελεσματικότητας στην παροχή φροντίδας ψυχικής υγείας, σε όλα τα Περιφερειακά Δίκτυα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.).
Η ανάπτυξη και τεχνική υλοποίηση της νέας υπηρεσίας πραγματοποιείται μέσω της ΗΔΙΚΑ και εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς και στην ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης στη χώρα.
Ο Υφυπουργός Υγείας, κ. Βαρτζόπουλος, δήλωσε: «Το “Πρώτο Αίτημα για Ραντεβού σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας” αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του πολίτη ώστε να έχει εύκολη πρόσβαση στη φροντίδα της ψυχικής του υγείας. Η εφαρμογή στοχεύει να αποτελέσει τον πυρήνα ενός σύγχρονου, πολυδιάστατου και ανθρωποκεντρικού μοντέλου παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας, εστιάζοντας στην πρόληψη, την έγκαιρη παρέμβαση και την ισότιμη πρόσβαση για όλους. Για πρώτη φορά, προσφέρονται οι δυνατότητες αναζήτησης υποστήριξης με αξιοπρέπεια, ευκολία και ασφάλεια. Το κράτος οφείλει να είναι δίπλα στον πολίτη από το πρώτο βήμα.»