Πάνω από 337.000 πολίτες έχουν αποκτήσει τον Προσωπικό Αριθμό τους μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.
Η διαδικασία απόκτησης του Προσωπικού Αριθμού μέσω της πλατφόρμας myinfo διευκολύνει την ενοποίηση και την ασφαλή διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.
Ο Προσωπικός Αριθμός λειτουργεί ως ψηφιακό «κλειδί» για κάθε επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες. Η πλατφόρμα myinfo παρέχει στους πολίτες μια συνολική εικόνα των δεδομένων που το κράτος διαθέτει για αυτούς, όπως το ονοματεπώνυμο, τα ονόματα γονέων, την ημερομηνία γέννησης, καθώς και τους κύριους αναγνωριστικούς αριθμούς: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ. Έτσι, μπορούν να ελέγχουν τα στοιχεία τους και να διασφαλίσουν την ακρίβεια των πληροφοριών που διατηρούνται.
Άμεσες αιτήσεις διόρθωσης σε περίπτωση διαφορών
Η εφαρμογή επιτρέπει στους πολίτες να υποβάλουν άμεσες αιτήσεις για διόρθωση αν παρατηρήσουν διαφορές ή λανθασμένα στοιχεία. Μέχρι τώρα, έχουν καταγραφεί περισσότερες από 96.000 περιπτώσεις ανακριβών στοιχείων, κυρίως σε ονόματα και ημερομηνίες γέννησης. Οι περισσότερες αφορούν το Μητρώο ΑΜΚΑ (45.369 περιπτώσεις), το ΑΦΜ (30.814) και το ΑΔΤ (20.114). Με την επιβεβαίωση των στοιχείων από τους πολίτες, το σύστημα αυτομάτως ξεκινά διαδικασίες για τη διόρθωσή τους, αποστέλλοντας τις σωστές τιμές στους αρμόδιους φορείς.
«Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, πάνω από 330.000 πολίτες έχουν αποκτήσει τον Προσωπικό Αριθμό τους. Το νούμερο αυτό δείχνει πόσο εύκολη είναι η διαδικασία. Σταδιακά, οι πολίτες αποκτούν τον μοναδικό αριθμό που απαιτείται για την ταυτοποίησή τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, συμβάλλοντας στη βελτίωση των δημόσιων μητρώων», αναφέρει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
«Οι πολίτες μπορούν να βλέπουν στη myinfo μία συγκεντρωμένη εικόνα των δεδομένων που το Δημόσιο διατηρεί για αυτούς και να ελέγχουν τα στοιχεία τους πριν εκδώσουν τον Προσωπικό Αριθμό. Μέχρι σήμερα, έχουν εντοπιστεί 96.297 περιπτώσεις διαφορών μεταξύ του Μητρώου Πολιτών και άλλων μητρώων, όπως π.χ. σε ονόματα και ημερομηνίες γέννησης. Με την επιβεβαίωση των στοιχείων στην εφαρμογή myinfo, η διαδικασία διόρθωσης ξεκινά αυτόματα. Στοχεύουμε να εξαλείψουμε λάθη και ανακρίβειες που έχουν ταλαιπωρήσει τους πολίτες και να προσφέρουμε πιο αποδοτικές ψηφιακές υπηρεσίες», προσθέτει ο υπουργός.
Η διαλειτουργικότητα και η αυτοματοποίηση διασφαλίζουν ότι τα δεδομένα του κάθε πολίτη είναι σωστά και συνεπή. Με αυτόν τον τρόπο, το κράτος διασφαλίζει την αξιοπιστία των δεδομένων του και οι δημόσιες υπηρεσίες γίνονται πιο αποδοτικές. Επιπλέον, η παρουσία του Προσωπικού Αριθμού στα νέα δελτία ταυτότητας, που έχουν παραληφθεί από περίπου 9.700 πολίτες, ενισχύει την ασφάλεια των συναλλαγών.
«Ψηφιακά θεμέλια για μια νέα γενιά υπηρεσιών»
«Η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού στηρίχθηκε στην ταυτοποίηση όλων των Ελλήνων πολιτών, μια προσπάθεια που διαρκεί τουλάχιστον 4 χρόνια. Σκοπός είναι να λειτουργεί το κράτος πιο αποτελεσματικά, παρέχοντας μια ενιαία και ακριβή εικόνα του πολίτη σε όλους τους τομείς και να αποδίδει υψηλή ποιότητα στις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες. Ο Προσωπικός Αριθμός και η πλατφόρμα myinfo αποτελούν τα ψηφιακά θεμέλια για μια νέα γενιά υπηρεσιών, που αποδεικνύουν την πρόοδο του ψηφιακού μετασχηματισμού», σημειώνει ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σήμερα και η Ελλάδα προχωρά με σημαντικά βήματα προς την επίτευξή του. Η δημιουργία ενός ψηφιακού κράτους που λειτουργεί με απλότητα, ταχύτητα και ασφάλεια γίνεται πλέον πιο εφικτή μέσω του Προσωπικού Αριθμού. Η διαλειτουργικότητα και η αυτόματη ενημέρωση των δεδομένων αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τις σχέσεις πολιτών και κράτους, καθιστώντας τη διαχείριση των στοιχείων πιο αξιόπιστη και αποτελεσματική.
Κάθε πολίτης μπορεί πλέον να έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που το κράτος διατηρεί σε ψηφιακή πλατφόρμα, να ελέγξει την ακρίβεια τους και να προχωρήσει σε διορθώσεις χωρίς γραφειοκρατία. Στη σημερινή εποχή, όπου η ψηφιοποίηση αναγνωρίζεται ως η πιο αποτελεσματική μέθοδος για τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών, η Ελλάδα αποδεικνύει ότι προωθεί μία πιο φιλική, διαφανή και αποδοτική δημόσια διοίκηση. Οι πολίτες κερδίζουν μεγαλύτερο έλεγχο και αξιοπιστία στην πρόσβασή τους σε υπηρεσίες και δικαιώματα. Αυτή η πρωτοβουλία δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά και την ουσιαστική μεταμόρφωση της σχέσης κράτους-πολίτη, με στόχο μια καλύτερη εξυπηρέτηση και μία πιο δίκαιη κοινωνία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ