Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ξεκινήσει μια σημαντική μεταρρύθμιση εδώ και δύο εβδομάδες, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της διαφάνειας στις κρατικές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Κεντρικό εργαλείο αυτής της προσπάθειας είναι η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) μέσω της πλατφόρμας myinfo, που διευκολύνει τη συγκέντρωση και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.
Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 337.000 πολίτες έχουν αποκτήσει τον Προσωπικό Αριθμό τους, αποδεικνύοντας την επιτυχία και την απλότητα της διαδικασίας.
Ο Προσωπικός Αριθμός λειτουργεί ως ψηφιακό “κλειδί” για κάθε αλληλεπίδραση με τις δημόσιες υπηρεσίες. Μέσω της πλατφόρμας myinfo, οι πολίτες μπορούν να αποκτούν μια συνολική εικόνα των στοιχείων που το κράτος διαθέτει γι’ αυτούς, περιλαμβάνοντας το ονοματεπώνυμο, ονόματα γονέων, ημερομηνία γέννησης, και βασικούς αναγνωριστικούς αριθμούς: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τα στοιχεία τους και να διασφαλίζουν την ακρίβεια των πληροφοριών.
Εντοπίστηκαν 96.000 «διαφορές»
Η εφαρμογή επιτρέπει στους πολίτες να υποβάλουν αίτηση για διορθώσεις άμεσα αν εντοπίσουν λάθη. Μέχρι τώρα, έχουν ανακαλυφθεί πάνω από 96.000 περιπτώσεις διαφορών σε βασικά στοιχεία ταυτοποίησης, κυρίως σε ονόματα και ημερομηνίες γέννησης. Οι περισσότερες σχετίζονται με το Μητρώο ΑΜΚΑ (45.369 περιπτώσεις), το ΑΦΜ (30.814) και το ΑΔΤ (20.114). Με την επιβεβαίωση από τους πολίτες, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα διαδικασίες διόρθωσης, αποστέλλοντας τις σωστές τιμές στους αρμόδιους φορείς.
«Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, περισσότεροι από 330.000 πολίτες έχουν εκδώσει τον Προσωπικό Αριθμό τους. Αυτό το νούμερο αποδεικνύει πόσο εύκολη είναι η διαδικασία. Σιγά-σιγά, οι πολίτες αποκτούν τον μοναδικό αριθμό που απαιτείται για την ταυτοποίησή τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα οργανώνονται τα δημόσια μητρώα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Παπαστεργίου: Καθιστούμε το κράτος πιο αποτελεσματικό
«Οι πολίτες έχουν τώρα πρόσβαση στο myInfo και μπορούν να δουν την εικόνα που έχει το Δημόσιο γι’ αυτούς και να ελέγξουν τα δεδομένα πριν αποκτήσουν τον Π.Α.. Έχουν καταγραφεί 96.297 περιπτώσεις διαφορών στα στοιχεία ταυτοποίησης, όπως σε ονόματα και ημερομηνίες γέννησης. Με την επιβεβαίωση αυτών των στοιχείων στην εφαρμογή myinfo, το σύστημα ξεκινά άμεσα τη διαδικασία διόρθωσης. Εργαζόμαστε συστηματικά για να διορθώσουμε λάθη και ανακρίβειες που έχουν ταλαιπωρήσει τους πολίτες τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, το κράτος αποκτά μια σωστή και ενιαία εικόνα για κάθε πολίτη, που μας επιτρέπει να προσφέρουμε πιο αποδοτικές ψηφιακές υπηρεσίες», πρόσθεσε ο υπουργός και τόνισε: «Στόχος μας είναι να κάνουμε το κράτος πιο αποτελεσματικό και ο Π.Α. είναι ένα βασικό εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Η διαλειτουργικότητα και η αυτοματοποίηση διασφαλίζουν ότι τα στοιχεία κάθε πολίτη είναι σωστά και συνεπή σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη στις κρατικές πληροφορίες και καθιστά τις δημόσιες υπηρεσίες πιο αξιόπιστες και αποδοτικές. Επίσης, η αναγραφή του Π.Α. στις νέες ταυτότητες, οι οποίες έχουν παραληφθεί από περίπου 9.700 πολίτες, προσφέρει επιπλέον ασφάλεια, διευκολύνοντας την ταυτοποίηση σε κάθε συναλλαγή.
«Η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού βασίστηκε στην ανάδειξη της ταυτοποίησης των Ελλήνων πολιτών, που ήταν αποτέλεσμα μιας προσπάθειας τουλάχιστον 4 ετών. Μιας προσπάθειας που στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργίας του κράτους μας και στη δημιουργία μιας ενιαίας εικόνας για όλους τους πολίτες καθώς και στην αξιολόγηση των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών. Ο Προσωπικός Αριθμός και η εφαρμογή myinfo αποτελούν ψηφιακές βάσεις για μια νέα γενιά υπηρεσιών, και αυτό αποδεικνύει την πρόοδο του ψηφιακού μετασχηματισμού», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας, και η Ελλάδα, μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, κάνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση του στόχου αυτού. Η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός ψηφιακού κράτους, που να παρέχει εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς υπηρεσίες, γίνεται όλο και πιο εφικτή μέσω του Προσωπικού Αριθμού. Η αυτοματοποίηση και η διαλειτουργικότητα αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις σχέσεις πολιτών και κράτους, κάνοντάς τις πιο αξιόπιστες και αποτελεσματικές.
Πλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε μία μόνο ψηφιακή πύλη για όλες τις πληροφορίες που διατηρεί το κράτος, να ελέγξει την ακρίβεια και να προχωρήσει σε διορθώσεις χωρίς γραφειοκρατία. Σε μια εποχή που η ψηφιοποίηση ανερχόμενη ως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών, η Ελλάδα αποδεικνύει με αυτή την πρωτοβουλία τη δέσμευσή της για ένα πιο φιλικό, διαφανές και αποδοτικό δημόσιο τομέα. Οι πολίτες κερδίζουν σημαντικά, αποκτώντας μεγαλύτερο έλεγχο και ταχύτητα στην πρόσβασή τους σε υπηρεσίες και δικαιώματα. Το έργο αυτό αφορά όχι μόνο την τεχνολογία, αλλά και την ουσιαστική μεταρρύθμιση της σχέσης κράτους-πολίτη προς μια πιο σύγχρονη και ανθρώπινη προσέγγιση, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση και τη διαμόρφωση μιας πιο δίκαιης και αποτελεσματικής κοινωνίας.