• Latest
Ναυτιλία: «Βολές» στη Ν. Κορέα από τη… ναυμαχία μεταξύ ΗΠΑ

Πλους μέσω υφάλων για το ναυπηγικό όραμα του Τραμπ

May 30, 2025
Αξιωματούχος της Χαμάς: Δεν απορρίψαμε την πρόταση για εκεχειρία

Αξιωματούχος της Χαμάς: Δεν απορρίψαμε την πρόταση για εκεχειρία

May 31, 2025
Καιρός: Με… καλοκαιρινή διάθεση μπαίνει ο Ιούνιος – Ηλιοφάνεια και υψηλές θερμοκρασίες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας

Καιρός: Με… καλοκαιρινή διάθεση μπαίνει ο Ιούνιος – Ηλιοφάνεια και υψηλές θερμοκρασίες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας

May 31, 2025
ΗΠΑ – Ισραήλ: «Απαράδεκτη» η απάντηση της Χαμάς στην πρόταση εκεχειρίας

ΗΠΑ – Ισραήλ: «Απαράδεκτη» η απάντηση της Χαμάς στην πρόταση εκεχειρίας

May 31, 2025
Μία σύλληψη και πάνω από 20 προσαγωγές έπειτα από διαμαρτυρία έξω από σούπερ μάρκετ για την ακρίβεια

Μία σύλληψη και πάνω από 20 προσαγωγές έπειτα από διαμαρτυρία έξω από σούπερ μάρκετ για την ακρίβεια

May 31, 2025
Τεχεράνη και Ουάσιγκτον θα έχουν συνομιλίες σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων το Σάββατο

Η Τεχεράνη έλαβε από το Ομάν «στοιχεία» της πρότασης των ΗΠΑ για συμφωνία για τα πυρηνικά

May 31, 2025
Αεροπορικό πλήγμα του Ισραήλ – Για 58 νεκρούς κάνουν λόγο οι Παλαιστίνιοι

Γάζα: Σε ποια σημεία μπλόκαρε η συμφωνία εκεχειρίας

May 31, 2025
Μυστήριο με τον αρχαίο τάφο στο Σπήλαιο της Σαλώμης

Μυστήριο με τον αρχαίο τάφο στο Σπήλαιο της Σαλώμης

May 31, 2025
The Champions League final: Title lead from the 20th minute for Paris, 2–0 against Inter

The Champions League final: Title lead from the 20th minute for Paris, 2–0 against Inter

May 31, 2025
Κατηγορεί Βρετανία, Γαλλία και Καναδά ότι «ενθαρρύνουν τους δολοφόνους της Χαμάς»

Το Ισραήλ συμφώνησε με την πρόταση εκεχειρίας του Γουίτκοφ, ενώ η Χαμάς «επιμένει στην άρνησή της»

May 31, 2025
Τον Σεπτέμβριο χιλιάδες μαθητές θα φοιτήσουν στα σχολεία που τους αξίζουν

Τον Σεπτέμβριο χιλιάδες μαθητές θα φοιτήσουν στα σχολεία που τους αξίζουν

May 31, 2025
Ο IDF ανακοίνωσε ότι σκότωσε τον στρατιωτικό ηγέτη της Χαμάς, Μοχάμεντ Σινουάρ, στις 13 Μαΐου

Ο IDF ανακοίνωσε ότι σκότωσε τον στρατιωτικό ηγέτη της Χαμάς, Μοχάμεντ Σινουάρ, στις 13 Μαΐου

May 31, 2025
Βίντεο ντοκουμέντο μέσα από την καλύβα όπου κρυβόταν ο Τούρκος μαφιόζος

Τι ισχυρίστηκε ο Τούρκος μαφιόζος που πυροβόλησε κατά πρακτόρων της ΕΥΠ

May 31, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ

Πλους μέσω υφάλων για το ναυπηγικό όραμα του Τραμπ

info@neagreece.gr by [email protected]
May 30, 2025
in ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, Ναυτιλία, ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΤΡΑΜΠ, ΠΛΟΙΑ
0
Ναυτιλία: «Βολές» στη Ν. Κορέα από τη… ναυμαχία μεταξύ ΗΠΑ
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σύμφωνα με έκθεση του Open Markets Institute, ενός think-tank στην Ουάσιγκτον, η προσπάθεια του Ντόναλντ Τραμπ να αναβιώσει τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω σκληρών εργασιακών και δομικών συνθηκών.

Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει εντάξει τη ναυπηγική στο επίκεντρο της βιομηχανικής του στρατηγικής από την επάνοδό του στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο.

Ωστόσο, ο φιλόδοξος στόχος για κατασκευή 250 «Made in USA» εμπορικών πλοίων εντός της δεκαετίας φαίνεται, με τα τρέχοντα δεδομένα, μάλλον ανέφικτος.

Σύμφωνα με την έκθεση του Αμερικανικού Ινστιτούτου που υποστηρίζει το Liberal Party, οι ΗΠΑ κατασκευάζουν μόλις το 0,13% των μεγάλων εμπορικών πλοίων παγκοσμίως.

Επιπλέον, το 1975, πριν καταργηθούν οι επιδοτήσεις, ο κλάδος απασχολούσε 180.000 εργαζομένους. Μέχρι το 2021, οι ΗΠΑ είχαν χάσει σχεδόν το 70% των ναυπηγείων τους και το 45% του εργατικού τους δυναμικού.

Τα ευρήματα ενισχύουν πρόσφατες δημοσκοπήσεις που δείχνουν ότι πάνω από το 80% των Αμερικανών επιθυμεί να επιστρέψει η βιομηχανική παραγωγή στο έδαφος, αν και λιγότερο από το 20% είναι διατεθειμένο να εργαστεί στον τομέα.

Η διαφορά στην παραγωγή εμπορικών πλοίων μεταξύ ΗΠΑ και Ασίας είναι εντυπωσιακή: η Κίνα, το 2024, ναυπηγεί περισσότερα πλοία σε χωρητικότητα από όσα έχει κατασκευάσει η Αμερική συνολικά από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Σχεδόν το 95% των νέων παραγγελιών προέρχεται από τρεις χώρες: Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία, με την Κίνα να κατέχει το 58% όλων των νέων παραγγελιών και να κατασκευάζει πάνω από 1.000 ποντοπόρα πλοία ετησίως.

Αντίθετα, οι ΗΠΑ παράγουν λιγότερα από 10 ποντοπόρα πλοία τον χρόνο.

Εμπόδια

Ο James Lightbourn, επικεφαλής της αμερικανικής ναυτιλιακής συμβουλευτικής εταιρείας Cavalier Shipping, αναφέρει τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα αμερικανικά ναυπηγεία.

Σύμφωνα με τον Lightbourn, τα μεγάλα εμπορικά πλοία που ναυπηγήθηκαν στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία προήλθαν μόνο από τέσσερα ναυπηγεία: General Dynamics NASSCO, Hanwha Philly Shipyard, Seatrium AmFELS και το πρώην VT Halter, τώρα υπό την Bollinger Shipyards.

Η μέγιστη παραγωγικότητα αυτών των ναυπηγείων τα τελευταία χρόνια ανήλθε σε έξι δεξαμενόπλοια από τη NASSCO το 2016, τρία από τη Philly Shipyard την ίδια χρονιά, δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη VT Halter το 2018 και ένα μεγάλο εμπορικό πλοίο από τη Seatrium AmFELS το 2023.

Αν όλα τα ναυπηγεία λειτουργούσαν ταυτόχρονα στο μέγιστο, θα μπορούσαν να παράγουν 12 μεγάλα εμπορικά πλοία ετησίως, σύμφωνα με τον Lightbourn.

Ωστόσο, ο νόμος SHIPS for America στοχεύει σε 250 πλοία για το στρατηγικό εμπορικό στόλο μέχρι το 2035, απαιτώντας 25 πλοία ετησίως για μία δεκαετία.

«Οι ΗΠΑ θα πρέπει να υπερδιπλασιάσουν τη μέγιστη παραγωγική τους ικανότητα για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο, αγνοώντας τις σοβαρές χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται για τη λειτουργία επιπλέον ναυπηγείων», τόνισε ο Lightbourn.

Μετατόπιση προτιμήσεων από την Κίνα στη Νότια Κορέα

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει αναζητήσει τρόπους να περιορίσει την κυριαρχία της Κίνας στην ναυπηγική βιομηχανία, προγραμματίζοντας νέες χρεώσεις λιμενικών υπηρεσιών για πλοία που συνδέονται με την Κίνα, κάτι που ίσως επηρεάσει την τρέχουσα κατάσταση. Σύμφωνα με έρευνα της Allied QuantumSea, παρατηρείται μετατόπιση προτιμήσεων των Ελλήνων πλοιοκτητών προς τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.

Ειδικότερα, το 2024, το 63,5% των παραγγελιών τοποθετήθηκε σε κινεζικά ναυπηγεία, ποσοστό που φέτος έχει πέσει στο 32,3%. Αντίθετα, η Νότια Κορέα έχει απορροφήσει περίπου το 70% των ελληνικών συμβολαίων.

Στο μεταξύ, η νότιο-κορεατική Hanwha Ocean έχει ανακοινώσει πρόσφατα σχέδια για επενδυτικές κινήσεις στις ΗΠΑ, στοχεύοντας να καταστήσει το ναυπηγείο της στη Φιλαδέλφεια κορυφαίο στην αγορά.

Tags: γιαμέσωναυπηγικόΌραμάΠλουςΤοτουΤραμπυφάλων
Previous Post

Φωτιά τώρα στον Ασπρόπυργο – Κοντά στην Αττική Οδό η πυρκαγιά

Next Post

Η αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους «στα χαρτιά» θα αντιμετωπιστεί με ισραηλινούς εποικισμούς «στο πεδίο»

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Κατς στη ναυτική βάση Ασντόντ: Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η Χαμάς δεν θα μείνει εδώ

Η αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους «στα χαρτιά» θα αντιμετωπιστεί με ισραηλινούς εποικισμούς «στο πεδίο»

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.