Πλήγμα στη ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια αναμένεται καθώς η Drewry, η κορυφαία ναυτιλιακή ερευνητική εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, προβλέπει μείωση 1% στον παγκόσμιο όγκο containers, ως άμεση συνέπεια του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας.
Αυτή είναι η τρίτη πτώση από το 1979, ενισχύοντας τις ανησυχίες για τις συνέπειες στον παγκόσμιο εφοδιαστικό κύκλο.
Σύμφωνα με τη Drewry, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων είχε μειωθεί κατά 8,4% κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2009 και κατά 0,9% το 2020, με την κήρυξη της πανδημίας Covid-19.
«Εάν διατηρηθούν τα 2/3 των σημερινών δασμών, οι εισαγωγές των ΗΠΑ από την Κίνα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 40%», δήλωσε η συμβουλευτική εταιρεία.
Η Κίνα είναι κυρίαρχη στις αμερικανικές εισαγωγές καταναλωτικών αγαθών, βιομηχανικών προϊόντων και επίπλων.
Επιπλέον, η μεταφορά παραγωγής από την Κίνα σε χώρες με πολύ χαμηλότερους δασμούς θα μπορούσε να μετριάσει τη ζημία στη ναυτιλία.
Η Drewry ανέφερε ότι οι εισαγωγές των ΗΠΑ από άλλες χώρες θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 15% για αυτό το σκοπό.
Όπως πρόσθεσε το Reuters, πελάτες της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρίας Hapag Lloyd έχουν ακυρώσει το 30% των αποστολών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες από την Κίνα, λόγω της ανησυχίας που προκαλεί η εμπορική διαμάχη ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου.
Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ, στην οποία περιλαμβάνεται η Walmart (WMT.N), προέβλεψε αυτό το μήνα ότι ο όγκος των αμερικανικών εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 20% σε ετήσια βάση το δεύτερο εξάμηνο του 2025, καθώς οι εταιρείες που προμηθεύονται από την Κίνα έχουν σταματήσει τις παραγγελίες.
Πτώση στα ναύλα
Ο παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry σημείωσε πτώση 2%, φτάνοντας τα 2.157 δολάρια ανά 40 πόδια αυτή την εβδομάδα, ποσοστό 79% κάτω από το προηγούμενο υψηλό της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021.
Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τα 3.611 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, ενώ οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες και το Ρότερνταμ σημείωσαν πτώση 2%, φτάνοντας τα 2.617 και 481 δολάρια αντίστοιχα.
Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ και από το Ρότερνταμ προς τη Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1%, στα 2.312 και 2.109 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αντίστοιχα, ενώ οι ναύλοι από τη Νέα Υόρκη προς το Ρότερνταμ αυξήθηκαν κατά 1%, ή 8 δολάρια, φτάνοντας τα 825 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών.
Ταυτόχρονα, οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα και από το Λος Άντζελες προς τη Σαγκάη παρέμειναν σταθερές.
Η Drewry αναμένει ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να μειώνονται την επόμενη εβδομάδα λόγω της αβεβαιότητας που προκύπτει από τους δασμούς ΗΠΑ-Κίνας.