Η Venus Aerospace, μια αμερικανική αεροδιαστημική εταιρεία, ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή του πυραυλοκινητήρα της, που θα επιτρέψει στο υπερηχητικό αεροσκάφος Stargazer να διενεργεί υπερατλαντικές πτήσεις σε μόλις 60 λεπτά.
Η τελευταία πτήση του Κονκόρντ, του πρώτου υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους, πραγματοποιήθηκε το 2003, μετά από 20 χρόνια υπερατλαντικών πτήσεων που διαρκούσαν περίπου τρεις ώρες. Από τότε, η χρήση υπερηχητικών επιβατικών αεροσκαφών είχε τεθεί στο περιθώριο, αλλά τα τελευταία χρόνια, νέες τεχνολογίες έχουν επιτρέψει σε πολλές εταιρείες, τόσο νεοφυείς όσο και καθιερωμένες, να παρουσιάσουν τα σχέδιά τους για διάφορές μορφές υπερηχητικών επιβατικών αεροσκαφών.
Η Venus Aerospace, με έδρα το Τέξας, αναπτύσσει ένα προωθητικό σύστημα που συνδυάζει διαφορετικούς τύπους κινητήρων. Το Stargazer θα απογειώνεται με παραδοσιακούς κινητήρες τζετ και μόλις φτάσει σε ικανοποιητικό ύψος, θα ενεργοποιείται ο κινητήρας VDR2 που έχει σχεδιάσει η εταιρεία. Ο VDR2 συνδυάζει την υψηλή ώθηση και απόδοση του κινητήρα Rotating Detonation Rocket Engine (RDRE), που λειτουργεί με το φαινόμενο της υπερηχητικής καύσης (γνωστό και ως «έκρηξη»), και τον κινητήρα αεριωθούμενου αέρα Ramjet.
Η Venus Aerospace έχει ανακοινώσει ότι έχουν πραγματοποιηθεί επιτυχημένες δοκιμές σε μικρές μονάδες που ενσωματώνουν αυτές τις τεχνολογίες υψηλής ταχύτητας, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε drones, γεγονός που, αν επιβεβαιωθεί, θα σηματοδοτήσει μια νέα επανάσταση στη βιομηχανία αυτόνομων ιπτάμενων οχημάτων. Οι υπεύθυνοι της Venus Aerospace κάνουν λόγο για «επανάσταση στις πτήσεις υψηλής ταχύτητας και για την αρχή μιας νέας εποχής στην υπερηχητική οικονομία».
Naftemporiki.gr