«Η εικόνα ενός υπερμεγέθους αθλητικού παπουτσιού να “πατά” την Ακρόπολη μέσω drone είναι μια ακόμη θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για σαφή θεσμικά όρια και σεβασμό στην πολιτιστική μας κληρονομιά», αναφέρει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής σε ανακοίνωσή του, σχολιάζοντας το διαφημιστικό drone show της γνωστής εταιρείας Adidas την Πέμπτη πάνω από την Ακρόπολη.
«Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο πολιτισμού και δημοκρατίας, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές σκοπιμότητες ή “έξυπνες” διαφημιστικές ιδέες. Ιδιαίτερα όταν οι πληροφορίες υποδηλώνουν ότι η δράση αυτή είτε έγινε χωρίς έγκριση είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ανεπαρκή επιτήρηση, εγείρονται σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού», καταλήγει η ανακοίνωση από τη Χαριλάου Τρικούπη.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής επισημαίνει επίσης ότι «η απόφαση του ΥΠΠΟ να μην χορηγήσει άδεια για τα γυρίσματα του διεθνούς αναγνωρισμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο καθιστά το ζήτημα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;».
Επιπλέον, στην ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής ζητά:
– Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με την έγκριση της συγκεκριμένης δράσης και από ποιον φορέα παραχωρήθηκε.
– Θέσπιση προστατευτικών μέτρων για τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία κατά της άναρχης εμπορευματοποίησής τους.
– Διαφανή, ενιαία και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης αιτημάτων για τη χρήση πολιτιστικών χώρων, χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.
Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Αφορά την ταυτότητα, τη μνήμη και τη δημοκρατία».