Ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης και σεναριογράφος τριών φορές βραβευμένος με Όσκαρ, απεβίωσε στη Νέα Υόρκη σε ηλικία 92 ετών. Ο γιος του, Τζον Μπέντον, ανακοίνωσε ότι ο σκηνοθέτης πέθανε την Κυριακή (11/5) στο σπίτι του στο Μανχάταν από «φυσικά αίτια».
Τρεις φορές Όσκαρ
Ο Μπέντον, τριπλός βραβευμένος με Όσκαρ, κέρδισε διακρίσεις για το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας «Κράμερ εναντίον Κράμερ». Το τρίτο του Όσκαρ απέσπασε για το σενάριο της ταινίας «Μία θέση στην καρδιά» (Places in the Heart) του 1985, την οποία επίσης σκηνοθέτησε.
Adiós al gigantesco Robert Benton, director y guionista de un Hollywood que ha desaparecido sin que a Hollywood le importe. Ganó el Oscar en ambos apartados por KRAMER CONTRA KRAMER, y solamente como autor del guión por la fabulosa EN UN LUGAR DEL CORAZÓN. pic.twitter.com/V2uw5mei1N
— Fausto Fernández (@faustianovich) May 13, 2025
Γεννημένος στο Γουαξαχάτσι του Τέξας, ο Μπέντον σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο του Τέξας και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Κολούμπια, αρχικά με προοπτική να γίνει ζωγράφος, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούσε να επιβιώσει ως σκιτσογράφος. Η πρώτη του επαγγελματική επιτυχία ήρθε όταν προσλήφθηκε ως βοηθός καλλιτεχνικού διευθυντή στο περιοδικό Esquire, όπου αργότερα ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή (1958-64).
Ο Μπέντον συνεργάστηκε με πάμπολλους ηθοποιούς, πολλοί από τους οποίους κέρδισαν Όσκαρ για τις ερμηνείες τους σε ταινίες του. Ο Ντάστιν Χόφμαν και η Μέριλ Στριπ απέσπασαν Όσκαρ για τις ερμηνείες τους στην ταινία «Κράμερ εναντίον Κράμερ», ενώ η Σάλι Φιλντ βραβεύτηκε για τον ρόλο της στην «Μία θέση στην καρδιά».
Three-time Oscar-winning director and screenwriter Robert Benton, who helmed “Kramer vs. Kramer,” “The Late Show,” “Places in the Heart” and “Nobody’s Fool,” as well as collaborated on the “Bonnie and Clyde” screenplay, died Sunday in Manhattan. He was 92.… pic.twitter.com/JcLJ5JSFk2
— Variety (@Variety) May 13, 2025
Σημαντική συνεργασία
Ο Ρόμπερτ Μπέντον συνεργάστηκε με τον Ντέιβιντ Νιούμαν στο υποψήφιο για Όσκαρ σενάριο της ταινίας «Μπόνι και Κλάιντ», που άλλαξε τον αμερικανικό κινηματογράφο στη δεκαετία του 1960. Οι δρόμοι τους συναντήθηκαν όταν ο Μπέντον ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στο Esquire, όπου εργαζόταν πρώ以前 ο Νιούμαν.
Στην ταινία «Nobody’s Fool», που κυκλοφόρησε το 1994 και είχε πρωταγωνιστή τον Πολ Νιούμαν, ο οποίος έλαβε την τελευταία του υποψηφιότητα για Όσκαρ, ο Μπέντον ήταν υποψήφιος για το βραβείο Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου.