Οι δασμοί του Τραμπ λειτουργούν τελικά. Ακόμη και ο Πάπας προέρχεται πλέον από τις ΗΠΑ. Ο «Μπομπ από το Σικάγο», με πολυάριθμες εμπειρίες στις παραγκουπόλεις του Περού, βρέθηκε στο Βατικανό για να αναλάβει την ηγεσία της Καθολικής Εκκλησίας ως Λέων ο 14ος.
Αποτελεί την απόλυτη έκπληξη. Δεν ήταν καν στην επικείμενη λίστα διαδοχής του Πάπα Φραγκίσκου, και όμως θεωρείται μια επιλογή που διασφαλίζει τη συνέχεια. Κατέχει το όραμα του προκατόχου του για μια πιο ανοιχτή Εκκλησία που “αγκαλιάζει όλους”.
Είναι ο πρώτος Αμερικανός ποντίφικας και μόλις ο τρίτος από τους Αυγουστινιανούς. Όπως σημειώνει σε ανάρτησή του ο καθηγητής Φιλοσοφίας, Γιώργος Στείρης, ο προηγούμενος έγκριτος Αυγουστινιανός Πάπας Ευγένιος Δ’ (1431-47) επιδίωξε την ένωση της Ρωμαιοκαθολικής και της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Σύνοδο της Φεράρας-Φλωρεντίας (1438-39). Αν και η ένωση έγινε αποδεκτή από τους περισσότερους Ορθόδοξους ιεράρχες και εγκρίθηκε από τον αυτοκράτορα Ιωάννη Η’ και τον διάδοχό του Κωνσταντίνο ΙΑ’ τον Παλαιολόγο, τελικά δεν καρποφόρησε. Θα δούμε λοιπόν πώς θα επηρεάσει η εκλογή του νέου Πάπα τον διάλογο μεταξύ των χριστιανικών Εκκλησιών.
Ο Τραμπ σίγουρα αισθάνεται υπερήφανος για αυτή την εξέλιξη στις ΗΠΑ, αν και δεν είναι σίγουρο πως θα χαρεί αν παρακολουθήσει τις αναρτήσεις του Ρόμπερτ Φράνσις Πρεβόστ, οι οποίες πρόσφατα προκάλεσαν αντιδράσεις. Αν και δεν είναι “woke” Πάπας όπως έχουν υποστηρίξει κάποιοι, σίγουρα δεν επιδοκιμάζει τις διακρίσεις ούτε τις μαζικές απελάσεις.
Θανατική ποινή
Πιθανότατα δεν θα συμφωνεί και με τη θανατική ποινή, η οποία εξακολουθεί να ισχύει σε πολλές αμερικανικές πολιτείες και την οποία κάποιοι Έλληνες θα ήθελαν να δουν να επανέρχεται στο νομικό μας σύστημα. Μια έρευνα του Eteron αναφέρει ότι το 42,9% υποστηρίζει την επαναφορά της.
Η στήριξη είναι σχεδόν ισόποσα μοιρασμένη μεταξύ ψηφοφόρων της ΝΔ και της Πλεύσης Ελευθερίας, ενώ 1 στους 3 ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ και 1 στους 4 του ΚΚΕ είναι υπέρ.
Η φέτα και οι Αμερικανοί
Μιλώντας για Αμερικανούς, συνεχίζουν να πιέζουν για την κατάργηση της ευρωπαϊκής ετικέτας ΠΟΠ – ΠΓΕ, που προστατεύει την προέλευση προϊόντων όπως η φέτα και η παρμεζάνα.
Στην πρόσφατη έκθεση «2025 Special 301 Report» του Γραφείου του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), αναφέρεται ότι “η ατζέντα της Ε.Ε. για γεωγραφικές ενδείξεις παραμένει ανησυχητική, καθώς υπονομεύει την προστασία των εμπορικών σημάτων των Αμερικανών και επιβάλλει εμπόδια στην πρόσβαση αγοράς για Αμερικανικά προϊόντα”.
Προετοιμασίες εκλογών
Η Διοικούσα Επιτροπή της ΝΔ Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε μια συνέντευξη Τύπου για τη Δευτέρα με τίτλο «Έλα να δεις πώς αλλάζει η Θεσσαλονίκη». Στο πλαίσιο αυτό, θα παρουσιαστεί πρόγραμμα ενημερωτικών εκδηλώσεων σε δήμους της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, για την πορεία έργων και την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για παρακολούθηση αυτών από τους πολίτες.
Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αποτυπώνει η εφαρμογή αυτή τα δύο κύρια έργα της πόλης: την ανάπλαση της ΔΕΘ και τη σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ.
Αναγέννηση για τη Frigoglass
Στον επιχειρηματικό τομέα, η Frigoglass αρχίζει να ανακάμπτει, μετά από μια δύσκολη περίοδο. Ωστόσο, πρόσφατα ξεκίνησε διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, που θα οδηγήσει σε είσοδο νέων επενδυτών. Αυτοί θα αποκτήσουν το 26,4% της εταιρείας και οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες θα γίνουν θυγατρικές της Frigoglass, προσφέροντας νέα παραγωγική κατεύθυνση.
Έτσι, η νέα εταιρική δομή θα περιλαμβάνει τις δύο νέες ιβηρικές επιχειρήσεις και το 15% της παλιάς Frigoglass, ενώ θα έχει μηδενικό δανεισμό και θετική ρευστότητα.
Αλλαγές στη Moda Bagno μετά από 50 χρόνια
Ο Νίκος Βαρβέρης παρέδωσε την ηγεσία της Moda Bagno στους γιους του, σηματοδοτώντας το τέλος μιας ιστορίας 50 ετών. Ξεκινώντας το 1974 με το πρώτο κατάστημα στο Κολωνάκι, είχε εισάγει μοντέρνα είδη μπάνιου και κουζίνας στην Ελλάδα. Με την πάροδο του χρόνου επεκτάθηκε και στον τομέα της εστίασης, με το εστιατόριο Interni στη Μύκονο, που συνεχίζει να έχει επιτυχία.
Ωστόσο, οι οικονομικές κρίσεις και οι προκλήσεις των τελευταίων ετών είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις. Από το 2017, η εταιρεία άρχισε να ανακτά σταδιακά τη θέση της, επικεντρωμένη στο τουριστικό τομέα και την αναδιάρθρωση του χρέους, με την επίδραση του εστιατορίου στη Μύκονο να είναι καθοριστική για τα συνολικά έσοδα.
Η νέα γενιά, με τη βοήθεια έμπειρων στελεχών, καλείται τώρα να συνεχίσει την κληρονομιά της Moda Bagno.