• Latest
Ούριος άνεμος για τα scrubbers με ραγδαία αύξηση των εγκαταστάσεων

Ούριος άνεμος για τα scrubbers με ραγδαία αύξηση των εγκαταστάσεων

June 16, 2025
Tzitzikostas outlines the Commission’s priorities for shipping

Νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τη ναυτιλία

June 16, 2025
«Κοινό μυστικό ότι το Ισραήλ έχει πυρηνικά όπλα»

«Κοινό μυστικό ότι το Ισραήλ έχει πυρηνικά όπλα»

June 16, 2025
Ο π. Νικόλαος ζητά από τη Χλόη να βάλουν τέλος στη σχέση τους

Ο π. Νικόλαος ζητά από τη Χλόη να βάλουν τέλος στη σχέση τους

June 16, 2025
Ματίας Αλμέιδα τριετίας στη Σεβίλλη

Ματίας Αλμέιδα τριετίας στη Σεβίλλη

June 16, 2025
Έγκυος η Παρασκευή Κερασιώτη – Η ανακοίνωση στο Instagram

Έγκυος η Παρασκευή Κερασιώτη – Η ανακοίνωση στο Instagram

June 16, 2025
Οριοθετήθηκε η φωτιά στον Μαραθώνα – Πιθανή αιτία βραχυκύκλωμα σε καλώδιο από καρακάξα

Οριοθετήθηκε η φωτιά στον Μαραθώνα – Πιθανή αιτία βραχυκύκλωμα σε καλώδιο από καρακάξα

June 16, 2025
Τηλεφωνική επικοινωνία Γεραπετρίτη – Αλ Θάνι για τη Μέση Ανατολή

Τηλεφωνική επικοινωνία Γεραπετρίτη – Αλ Θάνι για τη Μέση Ανατολή

June 16, 2025
Μητσοτάκης: «Τόλμησαν να με κατηγορήσουν για εσχάτη προδοσία, αυτό πάει πολύ»

Μητσοτάκης: «Τόλμησαν να με κατηγορήσουν για εσχάτη προδοσία, αυτό πάει πολύ»

June 16, 2025
Crete under pressure due to the migration issue – The demands of the Hellenic Coast Guard

Crete under pressure due to the migration issue – The demands of the Hellenic Coast Guard

June 16, 2025
Glykeria trapped in Israel amid conflict with Iran: How and when she plans to return to Greece

Glykeria trapped in Israel amid conflict with Iran: How and when she plans to return to Greece

June 16, 2025
Over 700,000 plot cleanup declarations submitted in Greece

Over 700,000 plot cleanup declarations submitted in Greece

June 16, 2025
«Το Ιράν δεν κερδίζει τον πόλεμο, πρέπει να μιλήσει για αποκλιμάκωση πριν να είναι αργά»

«Το Ιράν δεν κερδίζει τον πόλεμο, πρέπει να μιλήσει για αποκλιμάκωση πριν να είναι αργά»

June 16, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

Ούριος άνεμος για τα scrubbers με ραγδαία αύξηση των εγκαταστάσεων

info@neagreece.gr by [email protected]
June 16, 2025
in ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ, Ναυτιλία, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΠΛΟΙΑ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΙΡΑΝ - ΙΣΡΑΗΛ
0
Ούριος άνεμος για τα scrubbers με ραγδαία αύξηση των εγκαταστάσεων
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Παρά την συνεχιζόμενη πτώση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων το πρώτο εξάμηνο του έτους, η ζήτηση για συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) αυξάνεται σημαντικά, αψηφώντας τις εκτιμήσεις για περιορισμό νέων εγκαταστάσεων. Αυτά τα συστήματα αποτελούν σημαντικό εργαλείο στη μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου (SOx).

Η διαφορά τιμής μεταξύ του υψηλής περιεκτικότητας σε θείο καυσίμου (HSFO) και του πολύ χαμηλής περιεκτικότητας (VLSFO) – κρίσιμος παράγοντας για την απόσβεση επενδύσεων σε scrubbers – παραμένει χαμηλή το 2025, κυρίως πριν από τη σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν.

Για παράδειγμα, την περασμένη εβδομάδα, η μέση διαφορά στους 20 μεγαλύτερους λιμένες ανεφοδιασμού ήταν μόλις 69 δολάρια ανά τόνο, σύμφωνα με στοιχεία του Ship & Bunker.

Η διαφορά παραμένει κάτω από τα 100 δολ. από τον Ιανουάριο, φτάνοντας στα 55,50 δολ. ανά τόνο στα μέσα Μαρτίου, τη χαμηλότερη τιμή από τον Νοέμβριο του 2020.

Η γενική αντίληψη είναι ότι όταν το spreadπέσει κάτω από τα 100 δολ., τα οικονομικά οφέλη των scrubbers μειώνονται. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες φαίνεται να επικεντρώνονται σε μία μακροπρόθεσμη στρατηγική.

Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research, οι παραγγελίες για scrubbers -σε νέα πλοία και υφιστάμενα μέσω retrofit- έχουν αυξηθεί, κυρίως στους τομείς τάνκερ και πλοίων εμπορευματοκιβωτίων. Μέχρι 1η Ιουνίου, υπήρχαν 455 παραγγελίες για τάνκερ με scrubber, αύξηση 16% από την 1η Φεβρουαρίου. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων με scrubber ανήλθαν σε 207, επίσης αυξημένα κατά 16%.

Ταυτόχρονα, οι μετατροπές σε υπάρχοντα πλοία εντείνονται, με τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων να ηγούνται, καθώς 127 retrofit είναι σε εξέλιξη – αύξηση 25% από τον Φεβρουάριο.

Ακολουθούν οι bulk carriers, με 55 retrofit προγραμματισμένα – περισσότερα από τα 25 που καταγράφηκαν πριν από τέσσερις μήνες.

Συνολικά, έχουν προγραμματιστεί 166 περισσότερες εγκαταστάσεις scrubbers σε σχέση με τον Φεβρουάριο: 107 για νέα πλοία και 59 μέσω retrofit.

Στρατηγική επένδυση

Παρά τα περιορισμένα βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη, πολλοί πλοιοκτήτες βλέπουν τα scrubbers ως στρατηγική επένδυση. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την καύση φθηνότερου HSFO ακόμη και σε περιοχές ελέγχου εκπομπών (ECA), οι οποίες διευρύνονται. Η νέα ECA στη Μεσόγειο τέθηκε σε εφαρμογή τον περασμένο μήνα, έπειτα από αυτές που ήδη υπάρχουν στη Βαλτική, Βόρεια Θάλασσα και Βόρεια Αμερική.

Τα scrubbers είναι πιο δημοφιλή σε πλοία μεγάλης εμβέλειας και υψηλής κατανάλωσης. Στα VLCC’s, το 61,2% διαθέτει scrubber, ποσοστό που θα φτάσει το 64,3% με τις νέες εγκαταστάσεις. Στον τομέα ξηρού φορτίου, το 53,1% των capesize πλοίων έχει scrubber, και με τις νέες προσθήκες, το ποσοστό θα φτάσει το 54,4%. Στο σύνολο των bulk carriers, η διείσδυση των scrubbers βρίσκεται στο 14,9% και αναμένεται να φτάσει το 16,2%.

Στους τάνκερ, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 16,9% και προβλέπεται να ανέλθει σε 20,2%.

Η κατάσταση στα containerships είναι πιο περίπλοκη. Το 69,5% των πλοίων άνω των 12.000 TEUs διαθέτει scrubbers. Ωστόσο, αυτό το ποσοστό θα μειωθεί στο 54,5% λόγω νέας χωρητικότητας που παραγγέλλεται χωρίς scrubbers. Από τα 165 containerships άνω των 17.000 TEUs υπό παραγγελία, μόλις ένα αναμένεται να φέρει scrubbers. Στο σύνολο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 24,9% διαθέτει scrubbers, με το ποσοστό να προβλέπεται να αυξηθεί στο 26,4% με τις αναμενόμενες εγκαταστάσεις.

Οι αναλυτές σημειώνουν ότι τα scrubbers δεν δείχνουν σημάδια υποχώρησης, με τους πλοιοκτήτες να ενσωματώνουν στις αποφάσεις τους τις μελλοντικές ρυθμιστικές απαιτήσεις, γεωγραφικούς περιορισμούς και μεταβλητότητα τιμών καυσίμων.

Είτε ως εργαλείο μείωσης κόστους, είτε ως στρατηγικό πλεονέκτημα συμμόρφωσης, τα scrubbers διανύουν μία νέα φάση ανάπτυξης, με τη δυναμική τους να συνεχίζεται και το 2025.

Φυσικά, αυτή η μεταβλητότητα στις τιμές ανησυχεί πολλούς πλοιοκτήτες, οι οποίοι αναρωτιούνται πώς θα κινηθούν οι τιμές των καυσίμων και αν θα επιλέξουν να εγκαταστήσουν scrubbers για να χρησιμοποιήσουν το φθηνότερο καύσιμο ή να πορευτούν με το ακριβότερο, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τον ανταγωνισμό.

Η καύση καυσίμου πετρελαίου με θείο άνω του 0,5% απαγορεύεται πια, εκτός εάν υπάρχουν scrubbers επί του πλοίου για την «καθαριστική» διαδικασία, εξακολουθώντας να συγκρατούν τα οξείδια του θείου.

Tags: scrubbersάνεμοςαύξησηγιαεγκαταστάσεωνμεΟύριοςΡαγδαίατατων
Previous Post

Διαφωνία Ισραήλ – ΔΟΑΕ για το μέγεθος των ζημιών στις πυρηνικές εγκατάστασεις του Ιράν

Next Post

Ο πρώην υπουργός Άμυνας ζητά «ολοκληρωτικό πόλεμο» με επιθέσεις σε πολιτικές υποδομές του Ιράν

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Ο πρώην υπουργός Άμυνας ζητά «ολοκληρωτικό πόλεμο» με επιθέσεις σε πολιτικές υποδομές του Ιράν

Ο πρώην υπουργός Άμυνας ζητά «ολοκληρωτικό πόλεμο» με επιθέσεις σε πολιτικές υποδομές του Ιράν

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.