Σήμερα ολοκληρώθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (ETCS) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Η δοκιμή επικεντρώθηκε στη λειτουργία αυτόματης πέδησης και περιλάμβανε σενάρια υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη σε τηλεδιοικούμενα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η δοκιμαστική λειτουργία του ETCS ολοκληρώθηκε με επιτυχία και η αυτόματη πέδηση ενεργοποιήθηκε στις εξής περιπτώσεις:
- Πρώτη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία υπερέβη το καθορισμένο όριο ταχύτητας για το συγκεκριμένο τμήμα.
- Δεύτερη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία πλησίασε σε προειδοποιητικό σηματοδότη (πορτοκαλί φανάρι), ενεργοποιήθηκε σταδιακή αυτόματη πέδηση. Αν ο μηχανοδηγός προσπαθήσει να υπερβεί τα όρια ταχύτητας, η αμαξοστοιχία επιβραδύνεται μέχρι να ακινητοποιηθεί.
- Τρίτη περίπτωση: Ο μηχανοδηγός επανεκκίνησε και προσπάθησε να παραβιάσει τον ερυθρό σηματοδότη. Μετά την παραβίαση, ενεργοποιήθηκε η ακαριαία πέδη και η αμαξοστοιχία σταμάτησε εντελώς.
- Τέταρτη περίπτωση: Εάν ο μηχανοδηγός δεν μπορεί να εκπληρώσει τα καθήκοντά του, ενεργοποιείται ήδη υπάρχον σύστημα αυτόματης πέδησης 20 δευτερόλεπτα μετά την απώλεια επαφής με το πηδάλιο της καμπίνας.
Το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει ότι η εγκατάσταση του ETCS στον σιδηρόδρομο έχει προχωρήσει σημαντικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Με τα έργα αποκατάστασης του Daniel στη Θεσσαλία, που υπογράφονται τη Δευτέρα 28 Απριλίου, θα ολοκληρωθεί ένα κρίσιμο τμήμα του δικτύου. Η εγκατάσταση του ETCS on board επίσης επιταχύνεται για τη διαλειτουργικότητα των τρένων. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα από τον κ. Κυρανάκη κατά την παρουσίαση του σχετικού νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ.