Ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα προβλέπει διπλασιασμό των προσαρμοσμένων EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) στα 800-900 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησής του μετά τα αποτελέσματα του 2024.
Η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας θα προέλθει από συμβάσεις παραχώρησης, όπως η Αττική Οδός (προσφάτως ενταγμένη στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου), η Εγνατία Οδός, καθώς και την ενεργειακή μονάδα στην Κομοτηνή, εν μέρει δε και από επενδύσεις στο νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης και στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό, περιλαμβανομένου καζίνο.
Η συμμετοχή του τομέα Παραχωρήσεων στα έσοδα και τη λειτουργική κερδοφορία έχει ήδη αυξηθεί, γεγονός που οφείλεται στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε όλο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου το 2024 και στην έναρξη της 25ετούς περιόδου παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Αποτελέσματα
Κατά την προηγούμενη χρήση, οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου και η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) από συνεχείς δραστηριότητες παρέμειναν στα επίπεδα του 2023, φτάνοντας τα 3,25 δισ. ευρώ (μείωση 0,1%) και 404 εκατ. ευρώ (μείωση 2%), αντίστοιχα.
Ειδικότερα, τα έσοδα από παραχωρήσεις ανήλθαν σε 337,9 εκατ., αυξημένα κατά 48,5%, με αυτόν τον τομέα να συνεισφέρει περίπου το 60% της λειτουργικής κερδοφορίας – ποσοστό που αναμένεται να μεγαλώσει περαιτέρω με την έναρξη νέων έργων.
Για το σύνολο του 2024, η κυκλοφορία αυξήθηκε ετησίως κατά 5,5% στην Αττική Οδό, 8,7% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω παράδοσης νέων τμημάτων) και 3,3% στην Ολυμπία Οδό.
Με βάση την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή, ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα καταγράφει καθαρά κέρδη 818,3 εκατ. ευρώ το 2024, σε σύγκριση με 147,8 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη των μετόχων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να φτάνουν τα 99,5 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, ο κατασκευαστικός τομέας του Ομίλου έχει φτάσει σε ιστορικό υψηλό ανεκτέλεστο ύψους 6,9 δισ. ευρώ, με 4,1 δισ. και 2,8 δισ. έργα προς υπογραφή, ποσοστό 70% από ιδιωτικά και έργα ιδίων επενδύσεων.
Νέα έργα
Στα νέα έργα που έχουν εξασφαλιστεί περιλαμβάνονται σημαντικά ιδιωτικά έργα, όπως η επέκταση του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας και ένα πλήθος εμπορικών ακινήτων (όπως γραφεία και ξενοδοχεία) και ενεργειακών έργων (φωτοβολταϊκά, δίκτυα φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού).
Τον Απρίλιο του 2025, η ΓΕΚ Τέρνα αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για νέο σιδηροδρομικό έργο 400 εκατομμυρίων στη Ρουμανία, το οποίο δεν έχει ακόμη προστεθεί στο ανεκτέλεστο έργων, όπως και ο Βόρειος Οδικός Άξονας (παραχώρηση) Ηράκλειο – Χανιά.
Ο αναγνωρισμένος δανεισμός (προσαρμοσμένο καθαρό χρέος της μητρικής) του Ομίλου μειώθηκε στα 152 εκατ. ευρώ (από 317 εκατ. ευρώ το 2023).
Το συνολικό προσαρμοσμένο καθαρό χρέος (συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων project finance) έφτασε τα 3.258,5 εκατ. ευρώ στις 31.12.2024, σε σύγκριση με 1.605,6 εκατ. ευρώ το 31.12.2023, με την αύξηση να αποδίδεται στην αμοιβή της παραχώρησης για την Αττική Οδό. Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου (χωρίς τις δεσμευμένες καταθέσεις) ανήλθαν σε 1.517,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 853,1 εκατ. ευρώ αφορούσαν τη μητρική εταιρεία.
Κεφαλαιουχικές επενδύσεις
Οι συνολικές επενδύσεις του Ομίλου (capex) το 2024 ανήλθαν σε 3,5 δισ. ευρώ, κυρίως στον τομέα των παραχωρήσεων, ενώ κέρδισε διαγωνισμούς για νέα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
Το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει αυξήσεις στο μέρισμα για το 2024 κατά 60% στα 0,40 ευρώ ανά μετοχή.