Τα πρώτα χρόνια του Ράλλυ Ακρόπολις, που φέτος γιορτάζει 70 χρόνια ιστορίας, οι Έλληνες οδηγοί κυριάρχησαν σε αγώνες που απαιτούσαν εξαιρετική αντοχή από αυτούς και τα οχήματά τους.
Το 1952, όταν ο αγώνας ήταν ακόμα εθνικός, νικητής αναδείχθηκε ο Γιάννης Πεσματζόγλου με συνοδηγό τον Νίκο Παπαμιχαήλ, οδηγώντας μια Chevrolet.
Το 1953, στο πρώτο Ράλλυ Ακρόπολης, θριάμβευσε ο Νίκος Παπαμιχαήλ με συνοδηγό τον Σπύρο Δημητράκο, πίσω από το τιμόνι μιας Jaguar XK120.
Το 1954, ο Πέτρος Παπαδόπουλος, οδηγώντας ένα Opel Record με συνοδηγό τον Σπύρο Δημητράκο, κέρδισε το δεύτερο Ράλλυ Ακρόπολης. Το 1955, νικητής ήταν ξανά ο Γιάννης Πεσματζόγλου, αυτή τη φορά με τον Μ. Παπανδρέου σε ένα Opel Kapitan.
Ο Γιάννης Πεσματζόγλου προερχόταν από τη γνωστή οικογένεια Πεσματζόγλου και ξεκίνησε αγώνες μοτοσυκλέτας το 1929. Από το 1951 άρχισε να αγωνίζεται με αυτοκίνητα, συνεχίζοντας μέχρι το 1989. Συμμετείχε 36 φορές στο Ράλλυ Ακρόπολης και το 1968 σημείωσε την καλύτερη επίδοση Έλληνα οδηγού στην Ανάβαση Πάρνηθας, με χρόνο 6′,37″,9, που παραμένει ακατάρριπτο. Για αυτήν την επίδοση, οι εφημερίδες της εποχής τον αποκάλεσαν «Σερ Τζον των Βουνών».
Μετά από 40 χρόνια, το 1995, ένα ελληνικό πλήρωμα κατέκτησε ξανά το Ράλλυ Ακρόπολης. Ο Άρης Βωβός, με συνοδηγό τον Κώστα Στεφανή, κέρδισαν με μια Lancia.
«Είναι μια συλλογική προσπάθεια με πολύ εγωισμό. Πρέπει το αυτοκίνητο να αποδώσει 100% με σωστή προετοιμασία, οι μηχανικοί να ανταποκριθούν στα προβλήματα και οι οδηγοί να είναι άψογοι. Στο τέλος, ανεβαίνουμε στην ράμπα», επισημαίνει ο Κώστας Στεφανής, συνοδηγός.
«Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί μέρος της αγωνιστικής μου δραστηριότητας. Είναι μια μεγάλη πρόκληση, καθώς πάντα συγκρίνεσαι με τους καλύτερους. Ο κόσμος στα βουνά σε υποδέχεται με αγάπη και χειροκροτήματα. Αυτό είναι το Ράλλυ Ακρόπολις», αναφέρει ο Άρης Βωβός.
Κατά τη διάρκεια του Ράλλυ, πολλοί Έλληνες οδηγοί βρέθηκαν ψηλά στις κατατάξεις, διαπρέποντας ανάμεσα σε διεθνείς οδηγούς. «Πολλοί Έλληνες οδηγοί έχουν ξεχωριστεί, αλλά δύο είναι αυτοί που έχουν διακριθεί σημαντικά: ο Σιρόκος (Τάσος Λιβιεράτος) με δύο δεύτερες θέσεις και ο Γιώργος Μοσχούς, που πάντα ενθουσίαζε το κοινό», λέει η Ανίτσα Πάσαλη, αλυτάρχης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Elpa Rally 1952 Γιάννης Πεσματζόγλου – Νίκος Παπαμιχαήλ Chevrolet
1ο Ράλλυ Ακρόπολις 1953 Νίκος Παπαμιχαήλ – Σπύρος Δημητράκος Jaguar XK 120
2ο Ράλλυ Ακρόπολις 1954 Πέτρος Παπαδόπουλος – Σπύρος Δημητράκος Opel Record
3ο Ράλλυ Ακρόπολις 1955 Γιάννης Πεσματζόγλου – Μ. Παπανδρέου Opel Kapitan
42ο Ράλλυ Ακρόπολις 1995 Άρης Βωβός – Κώστας Στεφανής Lancia Delta HF Integrale