• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Να μην λαμβάνονται αποφάσεις για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία

Να μην λαμβάνονται αποφάσεις για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία

June 12, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ

Να μην λαμβάνονται αποφάσεις για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία

June 12, 2025
in ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΜΕΛΙΝΑ ΤΡΑΥΛΟΥ, ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Ναυτιλία
Να μην λαμβάνονται αποφάσεις για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία
Share on FacebookShare on Twitter

Εντυπωσιακή ήταν η ομιλία της προεδρεύουσας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνας Τραυλού, κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής Συνόδου Κορυφής στην Αθήνα “Shaping the Future of Shipping”. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με σκοπό την εξερεύνηση των παγκόσμιων τάσεων, τη μείωση κινδύνων και τη σημασία της ναυτιλίας για την οικονομική ασφάλεια και ευημερία.

Από το βήμα της Συνόδου, η Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. επισήμανε την ανάγκη να μην λαμβάνονται αποφάσεις για τη ναυτιλία χωρίς τη συμμετοχή της.

Έκανε μάλιστα τις εξής δηλώσεις:

– Η ναυτιλία είναι ο αθόρυβος διαμεσολαβητής που διασφαλίζει την ασφάλεια των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων και την αυτονομία των χωρών στον τομέα των τροφίμων και της ενέργειας.

– Ο κλάδος αποδείχθηκε σωτήριο για την ανθρωπότητα σε πολλές κρίσιμες στιγμές, από την πανδημία COVID-19 μέχρι γεωπολιτικές συγκρούσεις και κλιματικές αλλαγές. Η ναυτιλία πάντα ήταν παρούσα.

Η κ. Τραυλού επισήμανε, ωστόσο, ότι παρά την προφανή συνεισφορά της, η ναυτιλία παραμένει αόρατη και ξεχασμένη από τους πολιτικούς και το κοινό. Ο αναντικατάστατος ρόλος του κλάδου συχνά αγνοείται λόγω έλλειψης κατανόησης, και αυτό χρειάζεται να αλλάξει για την αναγκαία και αποτελεσματική χάραξη πολιτικής.

Οι πολιτικές

Η πρόεδρος της Ένωσης θεωρεί ότι οι πολιτικές και οι κανονισμοί δεν πρέπει να υπονομεύουν την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Σύμφωνα με την κ. Τραυλού, οι γνώσεις του κλάδου πρέπει να διασφαλίζονται στη χάραξη πολιτικής σε εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που ισχύει και για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Ειδικά υπογράμμισε:

  • Οι αποφάσεις στον ΙΜΟ πρέπει να ξεπερνούν την απλή ισορροπία κρατικών συμφερόντων.
  • Πρέπει να βασίζονται σε πραγματική κατανόηση της λειτουργίας του κλάδου και του εφικτού.
  • Απαιτείται να ενσωματώνουν τη φωνή του κλάδου, κάτι που δεν έγινε πρόσφατα για τη μείωση των εκπομπών CO2.
  • Ο κλάδος επιδιώκει συνεχώς μεγαλύτερη αποδοτικότητα και επενδύει σε νέες, βιώσιμες τεχνολογίες.
  • Οι πολιτικοί οφείλουν να θυμούνται ότι καμία μετάβαση δεν είναι εφικτή με αποτυχημένες επενδύσεις.
  • Η ναυτιλία χρειάζεται ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που να αντικατοπτρίζει τη φύση της και να προάγει την καινοτομία.
  • Δεν πρέπει να ρυθμίζεται η ναυτιλία χωρίς τη συμμετοχή της.
  • Η συνεργασία είναι κλειδί για την υιοθέτηση λύσεων σε προκλήσεις.
MALIAKOS_NIKOS

Διαφορετική θέση της Κομισιόν

Σημαντικές δηλώσεις σχετικά με τη ναυτιλία έγιναν και από τον Απόστολο Τζιτζικώστα, Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οποίος τάχθηκε υπέρ της συμφωνίας του ΙΜΟ για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, που πρόκειται να ψηφιστεί τον επόμενο Οκτώβριο.

Αν και η ναυτιλία παραμένει κρίσιμη για την ευρωπαϊκή οικονομία, ο κ. Τζιτζικώστας την χαρακτηρίζει συμφωνία ορόσημο και καλεί για υποστήριξη.

«Έχει σημασία η υιοθέτησή της στον Οκτώβριο», δήλωσε και κάλεσε όλους να υποστηρίξουν την υιοθέτηση της.

Papadakis Press

Ιωάννα Προκοπίου: Αξιοπιστία και επενδύσεις στη ναυτιλία

Η Ιωάννα Προκοπίου, η μελλοντική πρόεδρος της BIMCO, ανάδειξε την ανάγκη για ρεαλιστικούς στόχους στην απανθρακοποίηση, επεσήμανε ότι οι κυρώσεις εκ μέρους του ΙΜΟ θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε τεράστιες οικονομικές υποχρεώσεις.

Από το 2028, εκτιμά ότι η ναυτιλία πιθανόν να καταβάλει 15-30 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στον ΙΜΟ, με αύξηση σε 100 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2035. Αυτό θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

Αποτέλεσμα:

Οι αυστηροί κανονισμοί θα μπορούσαν να:

  • Προκαλέσουν στρεβλώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, αύξηση τιμών και επιδείνωση ανισοτήτων.
  • Επιβαρύνουν τις ΜΜΕ του κλάδου και, πιθανόν, να οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις ή κλεισίματα.
  • Περιπλέκουν τη διαχείριση των ποσών που συγκεντρώνει ο ΙΜΟ.
  • Απαιτούν συνεργασία εμπειρογνωμόνων του κλάδου στις επόμενες φάσεις ανάπτυξης κανονισμών.
  • Επισημαίνουν τη need for balance between environmental protection and economic viability.
  • Επισημαίνουν την ανάγκη παγκόσμιων, σταθερών κανόνων για τη ναυτιλία.
  • Επισημαίνουν την ανάγκη για μια πιο πράσινη, ασφαλή και ανταγωνιστική ναυτιλία.

Κικίλιας: Εμπιστοσύνη στην ναυτική εκπαίδευση

Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, στον χαιρετισμό του ανέφερε τη σημασία συνέργειας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη στήριξη της ναυτιλίας.

Υπογράμμισε τον ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία, αναφέροντας ότι ο ελληνικός στόλος αποτελεί το 20% του παγκόσμιου.

Ζήτησε στήριξη από την Ε.Ε. για να διασφαλιστεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία και επισήμανε την ανάγκη ρεαλιστικών μέτρων για την πράσινη μετάβαση.

Προανήγγειλε νέο νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση το φθινόπωρο, για να συνδέσει τη νέα γενιά με το επάγγελμα της ναυτιλίας.

Κατέληξε ότι με συνεργασίες, η Ελλάδα μπορεί να διατηρήσει ηγετικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία.

Tags: αποφάσειςγιαλαμβάνονταιμηνναναυτιλίατηΧωρίς
Προηγούμενο Άρθρο

Η «μάχη» για το 20άρικο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Επόμενο Άρθρο

«Μπλόκο» στα διόδια σε όσους δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας – Ποιοι κινδυνεύουν με «τσουχτερό» πρόστιμο

Επόμενο Άρθρο
«Μπλόκο» στα διόδια σε όσους δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας – Ποιοι κινδυνεύουν με «τσουχτερό» πρόστιμο

«Μπλόκο» στα διόδια σε όσους δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας – Ποιοι κινδυνεύουν με «τσουχτερό» πρόστιμο

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.