Μια νέα αντιπαράθεση σημειώθηκε στην Επιτροπή της Βουλής αναφορικά με τον νέο ΚΟΚ, μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και του προεδρεύοντα του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιου Λυμπερόπουλου.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης παρέμεινε αμετάβλητος σχετικά με την απαγόρευση της κυκλοφορίας ταξί στις λεωφορειολωρίδες. «Οι συγκοινωνιολόγοι είναι αντίθετοι στην διάταξή μας που επιτρέπει την επιβίβαση και αποβίβαση πελατών στις λεωφορειολωρίδες. Οι απόψεις τους αντιφάσκουν με εκείνες των εκπροσώπων των ταξί. Από τον Ιούλιο, με την τοποθέτηση καμερών στα λεωφορεία, θα έχουμε πραγματικά στοιχεία για την βελτίωση της κυκλοφορίας με βάση τις νέες διατάξεις. Αν τα αποτελέσματα ανατρέψουν τη λογική ότι οι λεωφορειολωρίδες αποδεσμεύει άλλα οχήματα και επιταχύνει την κίνηση, θα το ξαναδούμε», είπε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ακολούθως, απάντησε προσωπικά στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος τον κατηγόρησε ότι εκπροσωπεί τα συμφέροντα της Uber. «Κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού διαλόγου δεν αναφερθήκατε καθόλου στο νομοσχέδιο και αντιθέτως ισχυριστήκατε ότι συμμαχώ με την Uber. Τι από αυτά που προτείναμε ευνοεί την Uber, η οποία λειτουργεί σήμερα με τον νόμο Σπίρτζη, τον οποίο εσείς έχετε χαρακτηρίσει ως τον καλύτερο;», ρώτησε ο Κυρανάκης.
Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος απάντησε: «Υπάρχει απόφαση του ευρωδικαστηρίου που έχουμε υιοθετήσει και προβλέπει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τη λειτουργία πολυεθνικών και τη φορολόγησή τους». «Αυτό δεν σχετίζεται με το νομοσχέδιο του ΚΟΚ. Μου αποδίδετε προσωπικές κατηγορίες», αντέτεινε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
«Είναι αποδεδειγμένο ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι βιώσιμο για ταξί. Είναι ανεπαρκές για να καλύψει δύο βάρδιες. Με αυτό τον τρόπο θα μας αναγκάσουν να ξεπουλήσουμε τις άδειες», σημείωσε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, ενώ ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών αντεπίθεσε: «Αυτά δεν είναι θέματα του ΚΟΚ ή της λεωφορειολωρίδας. Σταματήστε τις συκοφαντίες κατά όσων διαφωνούν. Δεν είπατε για την κατάργηση της παράλογης πρόβλεψης για αφαίρεση άδειας όταν κάποιος χρησιμοποιεί τη λεωφορειολωρίδα».
«Δεν θα υπάρχει σύστημα ποινών;», ρώτησε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος. «Αυτή δεν είναι καφενειακή συζήτηση. Αφήστε με να εκφραστώ. Δεν αναφερθήκατε στο μέτρο που θα αποτρέπει την αφαίρεση άδειας από οδηγούς ταξί. Φέρνουμε μία μέση λύση που επιτρέπει την είσοδο ταξί στις λεωφορειολωρίδες για επιβίβαση και αποβίβαση, όχι πλήρη απαγόρευση», είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος τότε σχολίασε ειρωνικά: «Φαίνεται ότι έχετε πάθος με τους Αθηναίους ταξιτζήδες». «Έχω καλή σχέση, αλλά όχι με όσους συκοφατούν,» απάντησε ο Κυρανάκης, με τον Λυμπερόπουλο να ρωτά «Εγώ;» «Εσείς,» απάντησε ο υπουργός.
Νωρίτερα, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είχε πει στον Κωνσταντίνο Κυρανάκη: «Ακολουθείτε την παγκοσμιοποίηση και τα συμφέροντα της Uber. Κάνετε ντιλ. Δεν μηδενίζω την αξία σας – το αντίθετο. Θέλω να είστε σύμμαχος, όχι αντίπαλος. Αυτά που λέω προέρχονται από τον κλάδο. Κάνατε αντεπαναστάσεις στον τομέα μας. Θέλουμε την επιβίωση του κλάδου μας και έχουμε πολιτική αντιπαράθεση επειδή οι ενέργειές σας οδηγούν στο ξεπούλημα της επαγγελματικής μας δραστηριότητας».
Εν όψει του διαλόγου στην Ολομέλεια, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης αποκάλυψε ότι σκοπεύει να υιοθετήσει τις προτάσεις φορέων και πρόσθεσε: «Μας προτείνετε να επεκταθούν τα αλκοτέστ για να ανιχνεύουν την χρήση ναρκωτικών από τους οδηγούς. Γι’ αυτό φέρνουμε διάταξη που θα επιτρέπει την προμήθεια εξοπλισμού από τη τροχαία».
Ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΚΕΔΕ ότι οι Δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίζουν το αν το όριο ταχύτητας στους δρόμους τους θα είναι 30 ή 50 χλμ/ώρα. «Σας ενημερώνω ότι μόλις τεθεί σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα που θα παρέχει live εικόνα από τις κάμερες και θα εκδίδει ψηφιακές κλήσεις για παραβάσεις, θα παραχωρηθεί η δυνατότητα και στους Δήμους να τοποθετούν κάμερες στο δίκτυό τους και να αποκομίζουν έσοδα από τα πρόστιμα», τόνισε ο Κυρανάκης.