Οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα προτιμούν κατά πλειοψηφία τη φυσική κάρτα αντί του ψηφιακού πορτοφολιού για τις συναλλαγές τους, με το 1/3 εξ αυτών να επιλέγει να πληρώσει με μετρητά σε πολλές περισσότερες περιπτώσεις από ότι στη χώρα τους.
Αυτές είναι μερικές από τις βασικές διαπιστώσεις της έρευνας που διεξήγαγε η Visa Greece σε συνεργασία με την Ipsos, με 1500 συμμετέχοντες από τις αγορές των ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν το πρωί της Τρίτης 10 Ιουνίου στο rooftop του New Hotel.
Ψηφιακό πορτοφόλι στα ΜΜΕ
Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Πετράκη, Country Manager της Visa για την Ελλάδα, η εταιρεία έχει συμβάλει στο έργο του Υπουργείου Τουρισμού προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα σχετικά με το τουριστικό καταναλωτικό κοινό, στο πλαίσιο ενός Μνημονίου συνεργασίας με το Υπουργείο από το 2022. Αυτή η έρευνα προορίζεται να προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τις συναλλαγές των επισκεπτών στην ελληνική αγορά, να συγκρίνει την Ελλάδα με ανταγωνιστικές αγορές της Μεσογείου, και να συμβάλει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Ο κ. Πετράκης επεσήμανε ότι η Visa έχει βελτιώσει την καθημερινότητα των επισκεπτών από τη στιγμή που φτάνουν στο αεροδρόμιο ή το λιμάνι. «Η Visa έχει διευκολύνει τη μετακίνηση στην πόλη, επιτρέποντας στους τουρίστες να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό πορτοφόλι τους για να κλείσουν εισιτήρια σε όλα τα ΜΜΕ της Αθήνας, evitando τις ουρές στα εκδοτικά μηχανήματα,» δήλωσε.
Η έρευνα
Η έρευνα της Visa Greece σε συνεργασία με την IPSOS πραγματοποιήθηκε σε 1500 τουρίστες από τις αγορές των ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας πριν ολοκληρώσουν το ταξίδι τους στην Ελλάδα.
Όταν ρωτήθηκε για την επιλογή της Γαλλίας ως αντιπροσωπευτικού δείγματος της ΕΕ, ο κ. Πετράκης ανέφερε ότι η Γαλλία είναι μία από τις πιο σημαντικές αγορές στην ΕΕ, παρόμοια με τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η έρευνα εξετάζει πέντε κύριους τομείς: 1) προορισμούς και ταξιδιωτική προδιάθεση, 2) εκτιμώμενος προϋπολογισμός ταξιδιού, 3) μέθοδοι πληρωμής, 4) ταξιδιωτικός σχεδιασμός, 5) βιώσιμος τουρισμός.
Ο ήλιος, η θάλασσα και ο πολιτισμός παραμένουν οι κύριοι λόγοι επιλογής της Ελλάδας από τους τουρίστες. «Το 72% των επισκεπτών από την Αγγλία και το 71% από τη Γαλλία επιλέγουν την Ελλάδα για το ήλιο και τη θάλασσα,» δήλωσε ο κ. Πετράκης.
Η διάρκεια διαμονής των τουριστών κατατάσσεται ισομερώς: το 48% προγραμματίζει να μείνει από 4 έως 7 μέρες, ενώ το 48% επιλέγει περισσότερες από 8 μέρες, κάτι που ενδέχεται να οδηγήσει σε μεγαλύτερες δαπάνες στην ελληνική αγορά.
Όσον αφορά τους προορισμούς, το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα επισκεφθεί και την Ιταλία, και το 40% την Ισπανία, με την Αθήνα και τα νησιά να παραμένουν οι βασικοί προορισμοί που επιλέγουν οι επισκέπτες, όπως αποκαλύπτει η έρευνα.
Προϋπολογισμός και μέθοδοι πληρωμής
Ένας σημαντικός τομέας της έρευνας αφορούσε στους προϋπολογισμούς που διαθέτει κάθε ομάδα τουριστών για το ταξίδι τους στην Ελλάδα και τους τρόπους πληρωμής τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Αμερικανοί διαθέτουν περίπου 3.000 ευρώ ανά άτομο, οι Γάλλοι 2.500 ευρώ και οι Άγγλοι γύρω στα 1.900 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 11% του ετήσιου εισοδήματος τους.
Ο κ. Πετράκης σημείωσε ότι το 50% των Αμερικανών επισκεπτών σκοπεύει να αυξήσει το budget τους σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με κάποιους πρόθυμους να διαθέσουν έως και 18.000 ευρώ για το ταξίδι τους στην Ελλάδα.
Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμής, επτά στους δέκα επιλέγουν να πληρώσουν με κάρτα, με τις φυσικές κάρτες να είναι η προτιμώμενη μέθοδος. Πάνω από το 30% των τουριστών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει περισσότερα μετρητά στην Ελλάδα από ότι στην πατρίδα τους. Παράλληλα, το 58% των Γάλλων θα χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο πληρωμής που χρησιμοποιούν και στη χώρα τους.
Σχετικά με τη χρήση μετρητών, οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ εκτιμούν ότι θα πληρώσουν περισσότερα με μετρητά σε μικρές αγορές, καθώς δεν γνωρίζουν τα νέα συστήματα πληρωμών στα ΜΜΕ. Οι Αμερικανοί προτιμούν τα μετρητά για την ευκολία και την καλύτερη διαχείριση των συναλλαγών τους, ενώ οι Βρετανοί φοβούνται επιπλέον χρεώσεις με τη χρήση κάρτας.