Για την «ψευδή εικόνα» της κατάστασης στην εκπαίδευση, όπως την παρουσίασε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, η οποία «δεν αντανακλά την πραγματικότητα της απαξίωσης και της υποβάθμισης που βιώνουμε στον τομέα τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας», έκανε λόγο ο υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, «η κυβέρνηση της αποτυχίας αναφορικά με την κολλεγιοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, την πανηγυρική ψήφο νόμων που δεν εφαρμόζονται (επαγγελματική εκπαίδευση – campuses), την υποχώρηση της απόδοσης των μαθητών στους διαγωνισμούς Pisa, την προετοιμασία του εδάφους για τις επενδύσεις κερδοσκοπικών χρηματοδοτικών ταμείων στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και την υποχρηματοδότηση, προβάλλεται, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού, ως κυβέρνηση της ‘προόδου που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια’».
Ο κ. Παραστατίδης αναφέρει συγκεκριμένα σημεία από τις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, υποστηρίζοντας ότι «πολλά από όσα ανέφερε ο Πρωθυπουργός δεν είναι ακριβή». Ακολουθούν λεπτομερείς παρατηρήσεις:
«- Δήλωση: ‘η κατάσταση στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική και έχει βελτιωθεί, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς’.
Η αλήθεια: Οι αριθμοί του Πρωθυπουργού θυμίζουν δημιουργική λογιστική: Προστίθενται 39.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αλλά ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών στα σχολεία (μόνιμοι και αναπληρωτές) είναι κάθε χρόνο μικρότερος από τον προηγούμενο κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
– Δήλωση: ‘πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο, όπως συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αναφορικά με την ποιότητα και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μείωση της ύλης’.
Η αλήθεια: Καμία μείωση ύλης δεν έχει πραγματοποιηθεί. Μετά από έξι χρόνια διακυβέρνησης, το θέμα επαναφέρεται για μια ακόμα φορά.
– Δήλωση: ‘Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: Είναι μια νέα διαδικασία που ακόμη δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα’.
Η αλήθεια: Πρόκειται για μια ειλικρινή δήλωση αποτυχίας ενός γραφειοκρατικού μοντέλου αξιολόγησης που δεν έχει βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
– Δήλωση: ‘Να αναφερθώ στις πολιτικές που έχουμε αναλάβει για το μπούλινγκ, την πλατφόρμα που ήδη έχει προσφέρει κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα’.
Η αλήθεια: Η αντιμετώπιση της σχολικής βίας και παραβατικότητας γίνεται κυρίως μέσω πλατφορμών, χωρίς μια εθνική στρατηγική και σαφείς κατευθύνσεις και, φυσικά, δεν έχει προσφέρει αποτελέσματα.
Ο κ. Παραστατίδης καταλήγει ότι «δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία αναφορά στο τραγικό εγχείρημα της ίδρυσης μη κρατικών ‘μη κερδοσκοπικών’ παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα», καθώς «αυτό φαίνεται ότι ούτε ο κ. Μητσοτάκης μπορεί να το υπερασπιστεί».