• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Κύρωση σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Κύρωση σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

May 29, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Κύρωση σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

May 29, 2025
in ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ, ΒΟΥΛΗ, ΔΙΟΔΙΑ, ΚΡΗΤΗ, ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, οικονομία, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
Κύρωση σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο
Share on FacebookShare on Twitter

Η Βουλή ενέκρινε την Πέμπτη τη σύμβαση παραχώρησης για το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), συγκεκριμένα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ.

Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης τμήμα «προαίρεσης», το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, μήκους περίπου 30 χλμ. Αυτή η προαίρεση θα ασκηθεί αμέσως μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

Κατά την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ανέφερε ότι ο Β.Ο.Α.Κ. είναι ο κύριος οδικός αναπτυξιακός άξονας του νησιού, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια μεταφορών και προωθώντας την οικονομική, τουριστική και κοινωνική ανάπτυξη της Κρήτης.

Ο κ. Δήμας σημείωσε ότι, κατά την έναρξη των πρόδρομων εργασιών της σύμβασης, το υπουργείο ζήτησε από τον παραχωρησιούχο τη δημιουργία μελετών για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε περιοχές με καταγεγραμμένα ατυχήματα, με στόχο να ξεκινήσουν κάποιες από αυτές το καλοκαίρι.

Ο υπουργός επεσήμανε ότι ο στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι ο Β.Ο.Α.Κ. να αποτελέσει έναν ενιαίο, σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα που θα συνδέει την Κίσσαμο με τη Σητεία.

Σύμφωνα με τον κ. Δήμα, έχουν ήδη εκπονηθεί μελέτες για την επέκταση του Β.Ο.Α.Κ. ανατολικά, από τον Άγιο Νικόλαο έως την Παχιά Άμμο, και το υπουργείο θα χρηματοδοτήσει τις μελέτες από την Παχιά Άμμο μέχρι τη Σητεία.

Ο κ. Δήμας υπογράμμισε τη σημαντική συμβολή της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι με επιμονή και διαρκείς διαπραγματεύσεις εξασφάλισε τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της τοπικής κοινωνίας.

Διόδια

Σχετικά με τα διοδίων, ο κ. Δήμας δήλωσε ότι «δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος χωρίς διόδια. Η μη επιβολή διοδίων θα επιβάρυνε τους φορολογούμενους σε όλη τη χώρα για την κάλυψη του κόστους κατασκευής και λειτουργίας του έργου».

Κλείνοντας την ομιλία του, ανέφερε: «Με την έγκριση σήμερα, επιβεβαιώνουμε το αυτονόητο. Ένα έργο που καθυστέρησε, αλλά τώρα θεμελιώνεται σε στέρεες βάσεις, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και μακροπρόθεσμη προοπτική, υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού. Όλες οι κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 εργάστηκαν μεθοδικά για να φτάσουμε σήμερα στην κύρωση της σύμβασης του κεντρικού τμήματος του Β.Ο.Α.Κ. Εμείς είμαστε εδώ για το έργο, θα το υπερψηφίσουμε και έτσι θα γίνει πραγματικότητα. Άρα, κάποιοι ασχολούνται με μικροπολιτικές, ενώ εμείς προχωράμε με τα έργα».

Η σύμβαση παραχώρησης

Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από τρεις πηγές:

  • Κατ’ αρχάς, ο παραχωρησιούχος πρέπει να επενδύσει 219,3 εκατ. ευρώ. Αν ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης, η επένδυση αυτή θα φτάσει τα 243,5 εκατ. ευρώ.
  • Δεύτερον, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 693 εκατ. ευρώ, και αν ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης, αυτή θα αυξηθεί κατά 99 εκατ. ευρώ.
  • Τρίτον, τα δάνεια από εμπορικές τράπεζες προς τον παραχωρησιούχο ανέρχονται σε 971,8 εκατ. ευρώ, χωρίς το δικαίωμα προαίρεσης. Αν αυτό ενεργοποιηθεί, τα δάνεια θα ανέλθουν σε 1,079 δισ. ευρώ.

Η σύμβαση προβλέπει ανώτατο ύψος διοδίων 0,053 ευρώ ανά χλμ. προ ΦΠΑ για τα οχήματα κατηγορίας 2, με τις υπόλοιπες κατηγορίες να παραμένουν ίδιες με αυτές των άλλων αυτοκινητόδρομων.

Δεδομένου ότι τα έσοδα από τα διόδια δεν αρκούν για την κάλυψη του συνολικού κόστους, το Δημόσιο αποφάσισε να καταβάλλει σκιώδη διόδια στον παραχωρησιούχο, ποσοστό που αποτελεί στοιχείο του διαγωνισμού και ανέρχεται στο 64,62% του επιβαλλόμενου διοδίου τέλους.

Η σύμβαση προβλέπει επιπλέον ότι αν η απόδοση της επένδυσης ξεπεράσει το συμφωνημένο όριο, το ποσοστό των σκιωδών διοδίων θα μειώνεται κλιμακωτά και εν τέλει θα μηδενίζεται.

Η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο υπογράφεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της ανώνυμης εταιρείας «ΔΙΚΤΑΙΟΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ», και της ανώνυμης εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ».

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 35 έτη, εκ των οποίων τα 5 αφορούν την περίοδο εκπόνησης μελετών και κατασκευών.

Στο τέλος της περιόδου παραχώρησης, θεσπίζεται διαδικασία επιστροφής του έργου στο Δημόσιο, με διαδοχικές επιθεωρήσεις για την κατάσταση του έργου σύμφωνα με τις συμβατικές απαιτήσεις.

Tags: γιαΚύρωσηπαραχώρησηςσύμβασηςτμήμαΤοΧανιάΗράκλειο
Προηγούμενο Άρθρο

Νέο μπλόκο στην απόφαση Τραμπ να εξοβελίσει τους ξένους φοιτητές προανήγγειλε Αμερικανίδα δικαστής

Επόμενο Άρθρο

Πέθανε ο δημοσιογράφος Χρήστος Κυρίτσης

Επόμενο Άρθρο
Πέθανε ο δημοσιογράφος Χρήστος Κυρίτσης

Πέθανε ο δημοσιογράφος Χρήστος Κυρίτσης

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.