Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε: «Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να αναφέρουν ζητήματα ασφάλειας», κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Αυτή η τοποθέτηση ήρθε ως απάντηση στην ανεξάρτητη βουλευτή Ραλλία Χρηστίδου, η οποία τόνισε ότι τα σωματεία εργαζομένων έχουν επανειλημμένα επισημάνει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, συντήρησης και έλλειψης προσωπικού, γεγονός που έχει οδηγήσει σε πολλά ατυχήματα και καθυστερήσεις, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών. Η βουλευτής σημείωσε ότι η απόλυση του προεδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών, ο οποίος ήταν σημαντικός μάρτυρας της υπόθεσης των Τεμπών, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα.
Ο υπουργός απάντησε, επισημαίνοντας: «Δεν υπήρξε καμία απόλυση από τον ΟΣΕ. Υποθέτω ότι αναφέρεστε σε κάποια ιδιωτική επιχείρηση. Ο ΟΣΕ δεν έχει απολύσει κανέναν πρόεδρο εργαζομένων, εκτός αν έχετε λάθος πληροφορίες». Στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Είναι σωστό να επισημαίνετε προβλήματα στον σιδηρόδρομο, η κατάσταση είναι πράγματι σοβαρή και εργαζόμαστε για την επίλυσή τους. Συνδέεται η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και ETCS με το δικαίωμα στη ζωή. Ήθελα να ρωτήσω: Το 2019 πόσο τηλεδιοίκηση υπήρχε στη χώρα; Μόλις 1%. Σήμερα, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη φτάνουμε στο 80%».
Σημείωσε ότι, αν δεν υπήρχε η πρόσφατη κακοκαιρία στη Θεσσαλία, η τηλεδιοίκηση θα είχε φτάσει το 100%. «Μέχρι τον Αύγουστο του 2026, τα έργα τηλεδιοίκησης και ETCS θα έχουν ολοκληρωθεί», είπε, επισημαίνοντας ότι αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ασφάλεια σήμερα.
Η Ραλλία Χρηστίδου ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρά ζητήματα, όπως η μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης σε σημαντικά τμήματα και ότι ο εταιρικός μετασχηματισμός του ΟΣΕ δεν έχει ολοκληρωθεί. «Το μόνο που έχει αλλάξει είναι ότι δεν υπάρχει εργατικός έλεγχος στις αποφάσεις της Διοίκησης», τόνισε.
Ο αναπληρωτής υπουργός αντέτεινε ότι η μονή γραμμή μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας λειτουργεί με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας, και ότι αναγκαία μέτρα και κανονισμοί εφαρμόζονται για την ασφάλεια κατά τη διάρκεια των έργων αποκατάστασης. «Η παραβίαση αυτού του κανόνα είχε σοβαρές συνέπειες στο παρελθόν», σημείωσε.
Καταλήγοντας, ο Κυρανάκης ενθάρρυνε τους μηχανοδηγούς να συνεχίζουν να αναφέρουν ζητήματα ασφαλείας, επισημαίνοντας ότι «η παρουσία κάμερας στην καμπίνα θα βοηθήσει στην τήρηση των μέτρων ασφαλείας», και υπογράμμισε τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει με νομοσχέδια που θα βελτιώσουν την κατάσταση στον τομέα.