Από σήμερα, οι πολίτες δεν χρειάζεται πλέον να υποβάλλουν πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.
Τα στοιχεία από αυτά τα πιστοποιητικά θα αντλούνται αυτόματα και ηλεκτρονικά από τις αρμόδιες αρχές. Αυτή η σημαντική διοικητική μεταρρύθμιση προωθείται χάρη στη συνεργασία των Υπουργών Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιου και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, καθώς και των Υφυπουργών Εσωτερικών, Βιβής Χαραλαμπογιάννη και Βασίλη Σπανάκη. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται ένα πιο φιλικό και αποτελεσματικό κράτος που μειώνει τη γραφειοκρατία, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και πόρους τόσο για τους πολίτες όσο και για τους δημόσιους υπαλλήλους.
Η ηλεκτρονική και αυτόματη αναζήτηση των πιστοποιητικών Γέννησης και Οικογενειακής Κατάστασης πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) και της πλατφόρμας gov.gr, αξιοποιώντας υποδομές που διασφαλίζουν την ταχύτητα, την αξιοπιστία και την ασφάλεια της διαδικασίας.
Κατά την αναζήτηση, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο ψηφιακό του πορτοφόλι Gov.gr Wallet, καθώς και μήνυμα στη θυρίδα του πολίτη που περιλαμβάνει τα στοιχεία της αίτησης, τον φορέα, τον χρόνο και τον υπάλληλο που διαχειρίστηκε την αίτηση.
Εάν οι πολίτες χρειαστούν τα προαναφερόμενα πιστοποιητικά για χρήση στο εξωτερικό, στον ιδιωτικό τομέα ή σε δικαστική διαδικασία, θα έχουν τη δυνατότητα να τα εκδίδουν ψηφιακά μέσω του gov.gr.
Σημειώνεται ότι κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του νέου πλαισίου θα υπάρξει πιλοτική περίοδος τριών μηνών, κατά την οποία οι πολίτες θα μπορούν προσωρινά να προσκομίζουν τα δικαιολογητικά. Μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος, η προσκόμιση των συγκεκριμένων δικαιολογητικών σε δημόσιες υπηρεσίες θα απαγορευθεί.
Επιπλέον, τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εργάζονται για την κατάργηση και άλλων πιστοποιητικών που είναι ψηφιακά διαθέσιμα μέσω του Ειδικού Μητρώου Δικαιολογητικών Διοικητικών Διαδικασιών (ΜΗΔΙΚ), το οποίο ανήκει στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών Δημόσιας Διοίκησης (ΜΙΤΟΣ).
Η υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας πραγματοποιείται χάρη στη συνεργασία της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Διαδικασιών Δημόσιας Διοίκησης, της Διεύθυνσης Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης του Υπουργείου Εσωτερικών, της Υπηρεσίας Συντονισμού της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr, καθώς και του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό την καθοδήγηση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.