Ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έχει αποκτήσει ένα ισχυρό ταμείο με 1,48 δισ. ευρώ σε διαθέσιμα, και αναμένεται περαιτέρω ενίσχυση μέσω νέων συμφωνιών.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, το οποίο ανακοινώθηκε με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, φτάνει τα 6,7 δισ. ευρώ (31.3.25) και έχει αυξηθεί σε 8,42 δισ. ευρώ, ύστερα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), συνολικής αξίας 1,72 δισ. ευρώ.
Χρηματοροές στα ταμεία
Φέτος, το ταμείο του ΓΕΚ Τέρνα αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 60 εκατ. ευρώ από χρηματικές διανομές της Αττικής Οδού, σε συνέχεια της ισχυρής κερδοφορίας του έργου παραχώρησης που υπερβαίνει τις αρχικές εκτιμήσεις.
Επιπλέον, εντός του έτους, ο Όμιλος θα εισπράξει 80 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό σχήμα της Μαριάννας Λάτση, Latsco, στο πλαίσιο συμφωνίας εξαγοράς 10% της Νέας Αττικής Οδού Παραχώρησης. Ανάλογη ρευστότητα αναμένεται να προέλθει και από τη συμφωνία μεταξύ ΗΡΩΝ και NRG (Motor Oil), που είναι υπό διαπραγμάτευση.
Αποτελέσματα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός Όμιλος της χώρας παρουσίασε αύξηση εσόδων 49% φτάνοντας τα 989,4 εκατ. ευρώ, με λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) αυξημένη κατά 55,1% στα 135,5 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων παρέμειναν σε 29 εκατ. ευρώ, όπως και το προηγούμενο έτος, λόγω των αυξημένων αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων, ενώ τα καθαρά κέρδη των μετόχων ανήλθαν σε 26 εκατ. ευρώ.
Ο καθαρός δανεισμός της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε 169 εκατ. ευρώ (από 153 εκατ. ευρώ το 2024), με ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα για τον Όμιλο συνολικά 1,48 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 0,8 δισ. αφορούν τη μητρική εταιρεία.
Περί παραχωρήσεων
Ο τομέας των παραχωρήσεων έχει δείξει αξιοσημείωτη απόδοση, με έσοδα και λειτουργική κερδοφορία να καταγράφουν αύξηση 94% και 96% αντίστοιχα. Στον τομέα της Κατασκευής, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 16,7% και η λειτουργική κερδοφορία κατά 41,3%, ενώ στην Ενέργεια σημειώθηκε αύξηση 10% στη λειτουργική κερδοφορία.
Η διοίκηση εκτιμά ότι η λειτουργική κερδοφορία του πρώτου τριμήνου είναι βιώσιμη, καθώς προέρχεται κυρίως από τον τομέα των παραχωρήσεων. Αναμένονται περαιτέρω ενισχύσεις από τη λειτουργία νέων έργων, όπως η Εγνατία Οδός και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Σε σχέση με το ανεκτέλεστο ποσό των 6,7 δισ. ευρώ (εκ των οποίων τα 4,5 δισ. ευρώ είναι υπογεγραμμένες συμβάσεις και 2,2 δισ. προς υπογραφή), το 52% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου, το 28% σε δημόσια έργα και το 20% σε ιδιωτικά.