Η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας για το πρώτο τετράμηνο του 2025 ανήλθε στο 67,3%, ακολουθώντας τα επίπεδα του αντίστοιχου τετραμήνου του 2024 με μία μικρή αύξηση 1,6% σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ), η μέση τιμή δωματίου (ADR) παρουσίασε καλύτερα αποτελέσματα, φθάνοντας στα 136,24 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2024. Το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) ανήλθε στα 91,67 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,4% σε σύγκριση με πέρυσι.
Παρά την επιτυχία του Απριλίου 2025, ο οποίος ήταν ο καλύτερος μήνας του τετραμήνου, οι επιδόσεις του στην πληρότητα και το RevPar ήταν χαμηλότερες από τον Απρίλιο του 2024, με μέση πληρότητα 78,4% έναντι 83,1% του προηγούμενου έτους, και RevPar 128,33 ευρώ σε σύγκριση με 130,01 ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Σημειώνεται αύξηση 4,6% στη μέση τιμή δωματίου, η οποία ανέβηκε από 156,52 ευρώ σε 163,68 ευρώ.
Στο μεταξύ, η μέση πληρότητα στη Μαδρίτη αυξήθηκε ελαφρώς (+0,1%), στη Βαρκελώνη μειώθηκε (-0,7%), ενώ στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη παρατηρήθηκε αύξηση 0,9% και 3,3% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2024.
Όσον αφορά την μέση τιμή δωματίου (ADR), η Αθήνα παρουσίασε αύξηση 5,6%, η Ρώμη 5,9%, η Μαδρίτη 10,6%, η Βαρκελώνη 0,8% και η Κωνσταντινούπολη 1,3%.
Στην κατηγορία RevPar για το πρώτο τετράμηνο του 2025, η Αθήνα σημείωσε αύξηση 7,4%, η Μαδρίτη 10,8%, η Βαρκελώνη 0,1%, η Ρώμη 6,9% και η Κωνσταντινούπολη 4,7%.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, Ευγένιος Βασιλικός, αναφέρθηκε στην πορεία της Αθήνας και των ξενοδοχείων της, επισημαίνοντας ότι «οι τρέχουσες επιδόσεις αντανακλούν τις αυξανόμενες ευθύνες και ανάγκες του μέλλοντος». Σημείωσε ότι οι βελτιωμένες τουριστικές επιδόσεις δημιουργούν νέες ανάγκες και προκλήσεις.
«Υπάρχει η κατάλληλη πρόβλεψη; Υλοποιούνται τα απαραίτητα έργα για να ανταποκριθούν οι υποδομές και υπηρεσίες της Αθήνας στις απαιτήσεις του τουρισμού;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών πρέπει να προηγείται της αύξησης των επισκεπτών.
Η ΕΞΑ παρακολουθεί συνεχώς τις δυνατότητες και τις αδυναμίες της αγοράς, και οι ξενοδόχοι της Αθήνας είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε έναν πιο συνολικό σχεδιασμό για το μέλλον, τόνισε ο κ. Βασιλικός.