Κρίσιμες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας για τους ανελκυστήρες δεν είναι ευθυγραμμισμένες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Κουκούντζος, πρόεδρος της ΠΕΤΑΚ (Πανελλήνια Ένωση Τεχνολογίας Ανελκυστήρων & Κυλιόμενων Κλιμάκων) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου KLEEMANN, σε ομιλία του σε συνέδριο.
Ο κ. Κουκούντζος επεσήμανε ως παράδειγμα την εσωτερική πόρτα του θαλάμου, η οποία παραμένει προαιρετική στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, ενώ είναι το πιο κρίσιμο μέσο προστασίας των επιβατών, όπως η ζώνη ασφαλείας σε ένα όχημα, απέναντι στο ρίσκο από το εκτεθειμένο φρεάτιο. «Η απουσία της πόρτας αυτή οδηγεί δυστυχώς σε απώλειες ζωών, και είμαστε μία από τις τελευταίες χώρες στην Ευρώπη που την διατηρούμε ως προαιρετική προστασία,» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Συσκευές Αμφίδρομης Επικοινωνίας
Ο κ. Κουκούντζος επίσης ανέφερε ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου το νομοθετικό πλαίσιο είναι σαφές, αλλά η εφαρμογή του υπολείπεται λόγω ανεπαρκών ελέγχων, ειδικότερα όσον αφορά τη συσκευή αμφίδρομης επικοινωνίας, η οποία συνδέεται με τηλεφωνικό κέντρο και στέλνει άμεση ειδοποίηση για βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού, ακόμη κι αν ο επιβάτης έχει λιποθυμήσει και δεν μπορεί να καθορίσει την τοποθεσία του. Αν και υπάρχει ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο που απαιτεί την ύπαρξη αυτής της συσκευής σε κάθε ανελκυστήρα, πολλές φορές τοποθετείται απλώς ένα τηλέφωνο που δεν είναι συνδεδεμένο. Η μη εφαρμογή αυτής της νομοθεσίας έχει ως συνέπεια τη μείωση της ασφάλειας των ανελκυστήρων και τη διαμόρφωση αθέμιτου ανταγωνισμού απέναντι σε εταιρείες που συμμορφώνονται με τους κανόνες.