Η Ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά ζητά από την Κομισιόν να δημιουργηθεί ευρωπαϊκό πλαίσιο και στοχευμένη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη χώρων στάθμευσης τροχόσπιτων (camper stops) και τη στήριξη του αυτοκινούμενου τουρισμού, ο οποίος παρουσιάζει μεγάλη δυναμική και οφέλη.
Μετά το κύμα αντιδράσεων που προκάλεσε πρόσφατος νόμος στην Ελλάδα, ο οποίος επεκτείνει την απαγόρευση στάθμευσης τροχόσπιτων σε δημόσιους χώρους, παραλίες και αρχαιολογικούς χώρους, η Έλενα Κουντουρά κατέθεσε σχετική ερώτηση στην Κομισιόν.
Οι αλλαγές που φέρνει η εφαρμογή του νόμου έχουν δημιουργήσει σύγχυση και δυσαρέσκεια ανάμεσα σε Έλληνες και Ευρωπαίους πολίτες που σχεδίαζαν να ταξιδέψουν στη χώρα μας με τροχόσπιτο και πλέον στρέφονται σε άλλους προορισμούς, επηρεάζοντας επίσης και εταιρίες ενοικίασης τροχόσπιτων.
Η αμφιλεγόμενη νομοθεσία, που αναφέρεται στο άρθρο 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για στάθμευση, τέθηκε σε εφαρμογή χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες υποδομές για δημοτικούς, περιφραγμένους και εξοπλισμένους χώρους στάθμευσης. Μόνο μετά από προτάσεις των φορέων εκπροσώπησης των αυτοκινούμενων οχημάτων, αναγνωρίστηκε η ανάγκη για την ανάπτυξη ειδικών χώρων στάθμευσης (camper stops) που προσφέρουν τις βασικές υπηρεσίες για τους ταξιδιώτες.
Εντoύτοις, την ώρα που στην Ευρώπη ο οδικός τουρισμός έχει ετήσιο κύκλο εργασιών 120 δισ. ευρώ και πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν αναπτύξει χιλιάδες χώρους camper stop, η Ελλάδα παραμένει πίσω σε υποδομές και στρατηγική.
Μέσω της ερώτησής της, η Έλενα Κουντουρά καλεί την Επιτροπή να απαντήσει αν θα συμπεριληφθεί στην επερχόμενη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον Βιώσιμο Τουρισμό η ανάπτυξη υποδομών στάθμευσης τροχόσπιτων στα κράτη-μέλη και ζητά χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία γι’ αυτές τις πρωτοβουλίες. Ταυτόχρονα, ζητά τη δημιουργία ευρωπαϊκού πλαισίου κατευθυντήριων γραμμών και ελάχιστων κοινών προτύπων για τις συγκεκριμένες υποδομές.