Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, διαβεβαίωσε τα μέλη του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) ότι δεν θα υπάρξει καμία υποχώρηση από τον νόμο που αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια συνάντησης το απόγευμα της Τετάρτης στο υπουργείο.
Κατά τη διάρκεια της τρίωρης συζήτησης, το θέμα της αξιολόγησης και των τρεχουσών πειθαρχικών διαδικασιών τέθηκε με έμφαση από την ΔΟΕ. Η κ. Ζαχαράκη επανέλαβε ότι η αξιολόγηση είναι βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου, αποσκοπώντας όχι στην τιμωρία, αλλά στη βελτίωση και ενδυνάμωση του δημόσιου σχολείου.
Η υπουργός εξήγησε ότι η πολιτική ηγεσία εξετάζει μόνο μικροβελτιώσεις στη διαδικασία, εστιάζοντας στην γραφειοκρατική της διάσταση, κατόπιν προτάσεων από εκπαιδευτικά στελέχη.
Τόνισε ότι, παρά τις προκλήσεις μιας παρατεταμένης κρίσης, η κυβέρνηση έχει πραγματοποιήσει ουσιαστικά και σταθερά βήματα προς την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πάνω από 38.000 διορισμοί εκπαιδευτικών, ενισχύοντας τη μόνιμη παρουσία προσωπικού στα σχολεία. Επιπλέον, δεσμεύτηκε για 10.000 νέους διορισμούς το καλοκαίρι, ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με δίκαιη κατανομή.
Σημείωσε ότι η πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών γίνεται έγκαιρα, κάτι που διασφαλίζει την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον, δεσμεύτηκε να μειώσει το διάστημα μεταξύ της πρώτης και δεύτερης φάσης πρόσληψης.
Η Σοφία Ζαχαράκη διαβεβαίωσε ότι οι διαδικασίες διορισμών στην Ειδική Αγωγή μέσω του ΑΣΕΠ θα επιταχυνθούν και υπενθύμισε τους πρώτους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή όταν ήταν υφυπουργός Παιδείας, διαβεβαίωση ότι θα συνεχιστεί η προσφορά σταθερότητας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Μετά από μια σειρά συναντήσεων με διευθυντές Εκπαίδευσης και περιφερειακούς διευθυντές, η υπουργός δήλωσε ότι κατέγραψε αιτήματα και ανησυχίες με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της καθημερινότητας στα σχολεία.
Αναφέρθηκε επίσης στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας ότι θα δημιουργηθεί μόνιμος μηχανισμός επιμόρφωσης σύμφωνα με τις προτάσεις και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.