Στη Βουλή υπεβλήθη ερώτηση από τέσσερις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αναφερόμενοι στο γεγονός ότι μαθητές προάγονται με βαθμούς κάτω της βάση σε όλα τα βασικά μαθήματα.
Στο κείμενο της ερώτησης τους προς το Υπουργείο Παιδείας, οι κύριοι Γιάννης Οικονόμου, Φώντας Μπαραλιάκος, Ανδρέας Κατσανιώτης και Θανάσης Ζεμπίλης τονίζουν ότι η προαγωγή και αποφοίτηση μαθητών από το Λύκειο με βαθμούς κάτω από τη βάση στα βασικά μαθήματα εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την αξία του απολυτηρίου. Παράλληλα, αμφισβητούν κατά πόσο η διαδικασία και το περιεχόμενο των εξετάσεων ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.
Οι «γαλάζιοι» βουλευτές επικαλούνται στοιχεία από τη σχολική χρονιά 2021-2022, μετά την καραντίνα, όπου οι γραπτές εξετάσεις οδήγησαν σε σημαντική πτώση των βαθμών των μαθητών.
Συγκεκριμένα:
– Αν ένας μαθητής έχει 08 σε αλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία και έκθεση, καθώς και 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά, τότε ο μέσος όρος του είναι 10 και περνά στην επόμενη τάξη.
– Μαθητής της Α’ Λυκείου με 12 μαθήματα βαθμούς από 5 έως 9 και 8 μαθήματα από 12 έως 12.3, συν ένα 18 στην Φυσική Αγωγή, προάγεται με μέσο όρο 10.
– Μαθητής με 7 μαθήματα βαθμούς από 5,5 έως 8,4 προάγεται με βαθμό 11,8.
“Η δυνατότητα προαγωγής μαθητών που έχουν αποτύχει σε βασικά μαθήματα εγείρει αμφιβολίες για την αξία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντί να αναζητούνται τρόποι για διόρθωση αυτής της κατάστασης, διαμορφώνεται μια κουλτούρα χαμηλών προσδοκιών και υποτίμησης της εκπαιδευτικής προσπάθειας”, επισημαίνουν οι βουλευτές.
Η διατήρηση των χαμηλών απαιτήσεων για την απόκτηση του σχολικού απολυτηρίου, παρέχοντας τίτλους σε όσους δεν έχουν επαρκώς κατακτήσει βασικά γνωστικά αντικείμενα, πλήττει την αξιοπιστία και την αξία του τίτλου.
Η προσέγγιση «ανεξαρτήτως απόδοσης προαγωγής» σε συνδυασμό με το ίδιο εξεταστικό μοντέλο, αποδυναμώνει τη σημασία του δημόσιου σχολείου ως κύριο πυλώνα μόρφωσης και καλλιέργειας χαρακτήρα για τη νέα γενιά.
Καταλήγοντας, οι βουλευτές απευθύνουν στην Υπουργό Παιδείας τα εξής ερωτήματα:
– Διαθέτει το Υπουργείο αριθμητικά στοιχεία για όσους προάγονται ή αποφοιτούν με βαθμούς κάτω από τη βάση σε σχεδόν όλα τα βασικά μαθήματα; Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;
– Αν η προαγωγή ή αποφοίτηση μαθητών με χαμηλούς βαθμούς συνιστά κίνδυνο για την εκπαιδευτική διαδικασία;
– Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει αυτή τη στρέβλωση;
– Σχεδιάζει το Υπουργείο εκπαιδευτικό μοντέλο που θα ανταποκρίνεται περισσότερο στις σύγχρονες απαιτήσεις;