Σήμερα, με την παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρώτο πλήρες δοκιμαστικό δρομολόγιο του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα.
Η δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης περιλάμβανε περιπτώσεις υπέρβασης του ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη σε τηλεδιοικούμενα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής.
Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρουν ότι η δοκιμαστική λειτουργία του ETCS ήταν επιτυχής και η αυτόματη πέδηση ενεργοποιήθηκε σε τρεις περιπτώσεις:
Πρώτη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία ξεπέρασε το καθορισμένο όριο ταχύτητας για κάθε τμήμα της γραμμής.
Δεύτερη περίπτωση: Όταν το τρένο έφτασε σε προειδοποιητικό σηματοδότη (πορτοκαλί φανάρι), ενεργοποιήθηκε η σταδιακή αυτόματη πέδηση. Αν ο μηχανοδηγός προσπαθούσε να υπερβεί το όριο ταχύτητας, η αμαξοστοιχία επιβράδυνε περαιτέρω έως την ακινητοποίηση.
Τρίτη περίπτωση: Ο μηχανοδηγός επανεκκίνησε και προσπάθησε να παραβιάσει τον ερυθρό σηματοδότη. Αμέσως, η ακαριαία πέδηση ενεργοποιήθηκε και το τρένο σταμάτησε πλήρως.
Τέταρτη περίπτωση: Σε περίπτωση ανικανότητας του μηχανοδηγού, υπήρχε ήδη αυτοματοποιημένο σύστημα πέδησης που ενεργοποιείται 20 δευτερόλεπτα μετά την απώλεια επαφής με το πηδάλιο της καμπίνας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών, η εγκατάσταση του ETCS στη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης έχει προχωρήσει σημαντικά. Με τα έργα αποκατάστασης του Daniel στη Θεσσαλία, που υπογράφονται τη Δευτέρα 28 Απριλίου, ολοκληρώνεται ένα κρίσιμο τμήμα της υποδομής. Επιπλέον, η εγκατάσταση του ETCS on board έχει επιταχυνθεί, ώστε τα τρένα να διαλειτουργούν με τις γραμμές και να ενεργοποιούν την αυτόματη πέδηση όταν χρειαστεί. Καθώς πλησιάζει η ανακοίνωση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης από τον κ. Κυρανάκη, αναμένονται περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με το σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ.