Τα τηλεοπτικά κανάλια προχωρούν σε περικοπές κόστους, καταργώντας ή απενεργοποιώντας ολόκληρες ζώνες, γεγονός που θα επηρεάσει το τηλεοπτικό τοπίο την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τη Reallife.
Η πτώση των διαφημιστικών εσόδων έχει προκαλέσει ανησυχία στις διοικήσεις των καναλιών, που προχωρούν σε συντονισμένες κινήσεις αποεπένδυσης για να αντισταθμίσουν τις απώλειες. Μετά από μια σταδιακή αύξηση τα προηγούμενα χρόνια, αυτή τη χρονιά η διαφημιστική δαπάνη κατέγραψε για πρώτη φορά αρνητικό πρόσημο, με πτώση άνω του 20% τον Απρίλιο και συνολικά 8% για το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Αυτή η ξαφνική αλλαγή προκαλεί ανησυχία στα ανώτατα στελέχη των καναλιών, που σκοπεύουν να μειώσουν το συνολικό πρόγραμμα κατά τουλάχιστον 10%. Στρατηγικές άμεσων και αυστηρών μέτρων περιλαμβάνουν την κατάργηση ολόκληρων ζωνών που περιλαμβάνουν ζωντανές ή μαγνητοσκοπημένες εκπομπές.
Η εξοικονόμηση κόστους από την απενεργοποίηση μιας ζώνης ζωντανής εκπομπής, με μέσο κόστος 10.000 ευρώ ημερησίως, φτάνει τα 1,5-2 εκατομμύρια ευρώ. «Όταν πρέπει να κάνεις οικονομία, το πρώτο που πληρώνει είναι αυτό που δεν αποδίδει», σχολίασε υψηλόβαθμο στέλεχος στη Realnews, αναφερόμενο στις επόμενες κινήσεις των μεγάλων καναλιών.
Το Mega, ο ΑΝΤ1, ο Alpha και το Star είναι σε διαδικασία περικοπών. Το Mega ξεκίνησε με την πρόωρη διακοπή της εκπομπής «Πάμε Δανάη» της Δανάης Μπάρκα μετά από πέντε χρόνια.
Το κανάλι του Συγγρού διακόπτει τη μεσημεριανή ζώνη, αντικαθιστώντας το ζωντανό πρόγραμμα με επαναλήψεις, απόφαση που θα ισχύσει και την επόμενη σεζόν. Η χαμηλή τηλεθέαση επιτάχυνε την απόφαση να μη συνεχιστεί το «Πάμε Δανάη» και οδηγεί σε μείωση του μέσου όρου του Mega, το οποίο προσπαθεί να διατηρηθεί σε υψηλές θέσεις κατάταξης.
Ανάλογες ανησυχίες υπάρχουν στο Star, που εξετάζει περικοπές. Το «Shopping star» φαίνεται να είναι ο «αδύναμος κρίκος» και υπάρχει συζήτηση για την πιθανή διακοπή του, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση για το «Shopping star», καθώς το κανάλι δεν διαθέτει άλλη ταινιοθήκη και θα πρέπει να βρει εναλλακτικές λύσεις με χαμηλό κόστος.
Ο Alpha, που έχει ήδη κόψει τη μεσημεριανή ζώνη από την προηγούμενη σεζόν, εξετάζει αλλαγές στο πρόγραμμα των Σαββατοκύριακων, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην prime time. Δεν προγραμματίζονται νέες παραγωγές, καθώς ο Alpha σχεδιάζει αποεπένδυση σε αυτή τη ζώνη.
Στο κανάλι του Αμαρουσίου, υπάρχει σκέψη για την απενεργοποίηση της πολύ πρωινής ζώνης 7-10, μετά την αποχώρηση του Γιώργου Παπαδάκη. Οι επιλογές περιλαμβάνουν είτε την πλήρη κατάργηση της ζώνης είτε την αντικατάσταση του «Καλημέρα Ελλάδα» με μια δίωρη, χαμηλού κόστους εκπομπή. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί από τη διοίκηση τις επόμενες εβδομάδες.