Αποτελέσματα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων για το 2024
Σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων για το 2024, μαζί με τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η εσωτερική αξιολόγηση για το επόμενο έτος περιλάμβανε τη συμμετοχή 172.474 υπαλλήλων, με 15.615 να διακρίνονται ως υψηλής απόδοσης και 2.102 ως χαμηλής απόδοσης. Η Υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, επεσήμανε: «Σκοπός μας είναι η αξιολόγηση να συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της δημόσιας υπηρεσίας για τους πολίτες, επιδιώκοντας ένα ψηφιακό και αποδοτικό δημόσιο τομέα που να υποστηρίζει την καθημερινότητα των πολιτών και επιχειρήσεων, θέτοντας υψηλούς στόχους για την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών».
Συμμετοχή πολιτών
Η ηλεκτρονική αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών, που διεξήχθη από τις 6 έως τις 31 Μαΐου, έλαβε τη συμμετοχή περίπου 65.000 ενήλικων Ελλήνων πολιτών. Η πλατφόρμα Αξιολόγησης Δημόσιας Διοίκησης παρέχει δημόσια τα αποτελέσματα της έρευνας με λεπτομέρειες για τις αξιολογήσεις ανά κατηγορία υπηρεσίας και περιφέρεια.
Επαναληπτική έρευνα
Η έρευνα, που θα επαναλαμβάνεται κάθε εξάμηνο, έχει στόχο τη συλλογή σημαντικών πληροφοριών σχετικά με την αντίληψη των πολιτών για τις υπηρεσίες του δημοσίου. Τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για την ιεράρχηση των αναγκών των πολιτών και τον σχεδιασμό δράσεων που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής.
Αξιολογούμενες υπηρεσίες
Η έρευνα έθεσε υπό αξιολόγηση 4 κύριες κατηγορίες υπηρεσιών:
- Υπηρεσίες του Κεντρικού Κράτους (ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ κ.α.)
- Ψηφιακές Υπηρεσίες Κεντρικού Κράτους
- Ψηφιακές Υπηρεσίες Gov.gr
- Υπηρεσίες Αυτοδιοίκησης
Κύρια συμπεράσματα
1. Οι υπηρεσίες του δημοσίου βαθμολογούνται ομοιόμορφα σε εθνικό επίπεδο, με διαφοροποιήσεις ανά γεωγραφική περιοχή.
2. Η αξιολόγηση είναι συχνά ανάλογη με τον φόρτο εργασίας, όπως εμφανίζεται στις υπηρεσίες αλλοδαπών σε περιοχές με αυξημένη ζήτηση.
3. Η ικανοποίηση από την αστική συγκοινωνία στην Αττική εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα μέσων σταθερής τροχιάς.
4. Οι ψηφιακές υπηρεσίες Gov.gr αξιολογούνται θετικά ανεξαρτήτως ηλικίας, με επισημάνσεις για τη βελτίωση συγκεκριμένων λειτουργιών.
5. Οι δρόμοι στη νησιωτική Ελλάδα συνεχίζουν να εντοπίζονται ως πρόβλημα.
6. Υπάρχουν δήμοι με υψηλές βαθμολογίες, αλλά συνολικά οι αρμοδιότητες αυτοδιοίκησης αξιολογούνται χαμηλότερα.
7. Προβλήματα εντοπίζονται στην κατάσταση του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων.
8. Οι υπηρεσίες δόμησης λαμβάνουν χαμηλές αξιολογήσεις, ειδικά μετά από αρνητική δημοσιότητα.
9. Ο τομέας καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού αξιολογείται ελαφρώς καλύτερα από άλλες υπηρεσίες.
10. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές και τη βελτίωσή τους.