Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, προχωρά στη θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία των πατινιών στην πόλη, όπως είχε αναφέρει στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, αναζητώντας τρόπους να τερματιστεί η υπάρχουσα αναρχία. Στο πλαίσιο αυτό, ο δήμαρχος συναντήθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο με εκπροσώπους τεσσάρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων (ΕΠΗΟ) και των διαμοιραζόμενων μικροκινητικών οχημάτων, ενόψει της νέας Κανονιστικής Απόφασης του δήμου.
Κατά την συνάντηση, ο κ. Δούκας τόνισε την επείγουσα ανάγκη να ρυθμιστεί η κυκλοφορία των πατινιών στους δρόμους της Αθήνας, λόγω σοβαρών προβλημάτων με την απευθείας εναπόθεση τους σε δημόσιους χώρους. Υπογράμμισε ότι υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα ως βιώσιμο μέσο αστικής μετακίνησης, αλλά απαιτείται τάξη και ένα σοβαρό πλαίσιο που θα διασφαλίσει τον δημόσιο χώρο.
Από τη συνάντηση προέκυψαν τα παρακάτω βασικά σημεία συμφωνίας:
- 1. Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν λεπτομερή στοιχεία για το στόλο τους, καθώς και δεδομένα κίνησης και στάθμευσης. Ήδη, εκτιμάται ότι κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια στην Αθήνα.
- 2. Καθορισμός θέσεων στάθμευσης: Προτάθηκαν 70 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης για την απελευθέρωση των πεζοδρομίων και κοινών χώρων, με τη διαδικασία διαβούλευσης να συνεχίζεται για επιπλέον σημεία.
- 3. Τεχνικοί περιορισμοί: Οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι διαθέτουν τεχνολογία για την επιβολή ορίων ταχύτητας και ζωνών απαγόρευσης κυκλοφορίας, καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης χρεώσεων σε περίπτωση παραβάσεων.
- 4. Ταυτοποίηση & Έλεγχος: Κάθε πατίνι θα φέρει έναν μοναδικό σειριακό αριθμό, διευκολύνοντας έτσι τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων.
- 5. Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου: Θα θεσπιστεί ανταλλαγή για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις đôμές της πόλης.
Η Δημοτική Αστυνομία ανέφερε αύξηση στις παραβάσεις που σχετίζονται με τα ΕΠΗΟ. Για παράδειγμα, το Μάρτιο καταγράφηκαν 88 παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο αυτές ανέβηκαν στις 197.
«Η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη με πατίνια να καταλαμβάνουν ράμπες και οδεύσεις τυφλών. Κάθε μέρα παρακολουθώ δεκάδες τέτοια περιστατικά. Δεν επιθυμούμε να κυνηγάμε τα πατίνια, αλλά να οργανώσουμε την κυκλοφορία τους,» υπογράμμισε ο κ. Δούκας, προσθέτοντας: «Αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε κανόνες για τη μικροκινητικότητα, δημιουργούμε ένα νέο πλαίσιο με 70 ειδικά καθορισμένα σημεία στάθμευσης και περιορισμούς ταχύτητας σε συγκεκριμένες οδούς. Θέλουμε να προχωρήσουμε άμεσα στην εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου, σε συνεργασία με τις εταιρείες.»
Η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, πρόσθεσε: «Χρειάζεται η συνεργασία όλων μας για καλύτερη χωροθέτηση και πιο αποτελεσματική αστυνόμευση. Σε άλλες χώρες, η χρήση των πατινιών χρεώνεται μέχρι να τοποθετηθούν στη σωστή θέση. Οι κανόνες έχουν εξεταστεί από την ομάδα μας και η τελική τους διαμόρφωση θα προκύψει από τη δική σας συνεισφορά και τις δικές μας επόμενες ενέργειες.»
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Θωμάς Γεωργιάδης, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αστυνομίας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Περιβάλλοντος και στελέχη του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας.
Δ.Β.