Όλοι μας αμφισβητούμε την αξιοπιστία των κριτικών που συναντάμε στα social media για διάφορα προϊόντα. Παρά τις αμφιβολίες μας, ενδέχεται να υποκύψουμε σε βαθμολογίες 5 αστέρων, παίρνοντας το ρίσκο που αυτό συνεπάγεται.
Το Tripadvisor είναι επίσης θύμα ψεύτικων κριτικών, κάτι που επηρεάζει και τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την «Έκθεση Διαφάνειας 2025» της εταιρείας, το 8% από τις 31,1 εκατομμύρια κριτικές που υποβλήθηκαν το 2024 αποδείχθηκαν πλαστές.
«Παρόλο που ο αριθμός αυτός είναι υπερδιπλάσιος από το 2022, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι ψεύτικες κριτικές στον ιστότοπο έχουν διπλασιαστεί», δήλωσε η Μπέκι Φόλεϊ, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας του Tripadvisor.
Αν και οι ψεύτικες κριτικές αυξάνονται, οι στρατηγικές της Tripadvisor για την καταπολέμησή τους έχουν γίνει πιο αυστηρές, όπως αναφέρει η Φόλεϊ, επισημαίνοντας την πιο ενεργητική παρακολούθηση των «κριτικών με κίνητρο».
Αυτές περιλαμβάνουν περιπτώσεις όπου εταιρείες προσφέρουν εκπτώσεις ή δωρεάν υπηρεσίες σε πελάτες με αντάλλαγμα θετικές κριτικές ή δίδουν κίνητρα στους υπαλλήλους τους για την υποβολή θετικών αξιολογήσεων.
«Οι εργαζόμενοι συχνά ζητούν από τη μαμά τους, τους καλύτερους φίλους τους ή ξαδέλφια τους να υποβάλουν κριτικές» σημειώνει η Φόλεϊ.
Το 2024, το σύστημα ανίχνευσης παραπλανητικών κριτικών του Tripadvisor απορρίπτει αυτόματα το 7% των υποβληθέντων κριτικών πριν δημοσιευτούν, ενώ ένα επιπλέον 5% υποδεικνύεται για περαιτέρω έλεγχο.
Επιπλέον, το 2024 το Tripadvisor αφαίρεσε πάνω από 200.000 κριτικές που υποψιαζόταν ότι είχαν γραφτεί από Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με την έκθεση διαφάνειας της εταιρείας για το 2025.
naftemporiki.gr