• Latest
Γιουρούκος στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Το κόστος ναυπήγησης, η Κίνα απέναντι σε Κορέα και Ιαπωνία και οι στρατηγικές επιβίωσης

Γιουρούκος στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Το κόστος ναυπήγησης, η Κίνα απέναντι σε Κορέα και Ιαπωνία και οι στρατηγικές επιβίωσης

May 28, 2025
«Ένα κορίτσι πέταξε ένα γράμμα στην σκηνή, σταμάτησα, το διάβασα και έκλαψα μπροστά σε χιλιάδες κόσμου»

«Ένα κορίτσι πέταξε ένα γράμμα στην σκηνή, σταμάτησα, το διάβασα και έκλαψα μπροστά σε χιλιάδες κόσμου»

May 31, 2025
Το Ιράν είναι αποφασισμένο να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του πυρηνικών όπλων

Το Ιράν είναι αποφασισμένο να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του πυρηνικών όπλων

May 31, 2025
Πυροβολισμοί σε πράκτορες της ΕΥΠ: Δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας στον Τούρκο μαφιόζο

Πυροβολισμοί σε πράκτορες της ΕΥΠ: Δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας στον Τούρκο μαφιόζο

May 31, 2025
Η αναλλοίωτη κιβωτός της Ελληνορθόδοξης παράδοσης

Μονή Σινά: Δεν έχει προσδιοριστεί η ημέρα συνάντησης των αντιπροσωπειών Ελλάδας και Αιγύπτου

May 31, 2025
Εκπαιδευτικός καταγγέλλει ότι σπιτονοικοκύρης τής έκοψε το ρεύμα και το νερό για να τη διώξει από το σπίτι

Εκπαιδευτικός καταγγέλλει ότι σπιτονοικοκύρης τής έκοψε το ρεύμα και το νερό για να τη διώξει από το σπίτι

May 31, 2025
Παγκόσμια πρωταθλήτρια στην προσέλευση κοινού η Ρίβερ Πλέιτ

Παγκόσμια πρωταθλήτρια στην προσέλευση κοινού η Ρίβερ Πλέιτ

May 31, 2025
Παρί Σεν Ζερμέν vs Ίντερ στο Μόναχο για το «στέμμα» της Ευρώπης

Παρί Σεν Ζερμέν vs Ίντερ στο Μόναχο για το «στέμμα» της Ευρώπης

May 31, 2025
Πετρέλαιο: Έρχεται μείωση στις τιμές

Πετρέλαιο: Έρχεται μείωση στις τιμές

May 31, 2025
ΣΥΡΙΖΑ για παραίτηση Παπαδημητρίου: Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αδίστακτη

Αυτή είναι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής

May 31, 2025
Λευτέρης Πετρούνιας: O έξαλλος πανηγυρισμός του μετά το 8ο χρυσό μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα

Λευτέρης Πετρούνιας: O έξαλλος πανηγυρισμός του μετά το 8ο χρυσό μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα

May 31, 2025
Προκλητικές οι δηλώσεις Ερντογάν, υπονομεύουν τις προσπάθειες επανέναρξης των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό

Με 6 πολιτικά πρόσωπα η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ αυτών οι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Σπίρτζης

May 31, 2025
Τραγωδία στην Λέσβο: Σε ειδικό χώρο εντός του σούπερ μάρκετ διέμενε η άτυχη 65χρονη

Τραγωδία στην Λέσβο: Σε ειδικό χώρο εντός του σούπερ μάρκετ διέμενε η άτυχη 65χρονη

May 31, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΟΥΡΟΥΚΟΣ

Γιουρούκος στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Το κόστος ναυπήγησης, η Κίνα απέναντι σε Κορέα και Ιαπωνία και οι στρατηγικές επιβίωσης

info@neagreece.gr by [email protected]
May 28, 2025
in ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΟΥΡΟΥΚΟΣ, Ναυτιλία, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ, ΧΑΡΗΣ ΒΑΦΕΙΑΣ
0
Γιουρούκος στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Το κόστος ναυπήγησης, η Κίνα απέναντι σε Κορέα και Ιαπωνία και οι στρατηγικές επιβίωσης
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι διεθνείς πιέσεις στις ναυπηγήσεις, οι τιμές των πλοίων και οι στρατηγικές επιλογές των ναυτιλιακών επιχειρήσεων απασχόλησαν το δεύτερο πάνελ του 9ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής, με τίτλο «Το μέλλον της ναυτιλίας: Ναυπηγήσεις & Χρηματοδότηση – Πώς πορεύονται και με ποιους όρους;».

Το πάνελ συντόνισε ο CEO της Intermodal Group, Γιώργος Λάιος, ενώ συμμετείχαν οι Χάρης Βαφειάς, Ιδρυτής των Stealthgas Inc., Imperial Petroleum Inc. και C3iS Inc., καθώς και Α’ Αντιπρόεδρος της Ε.ΕΝ.Ε., και ο Γιώργος Γιουρούκος, Ιδρυτής και Managing Director της Technomar Shipping Inc.

Χάρης Βαφειάς: 20 χρόνια μακριά από την Κίνα

Ο Χάρης Βαφειάς τόνισε τη στρατηγική απόφαση της εταιρείας του να στραφεί προς τα μεταχειρισμένα ιαπωνικά φορτηγά πλοία τα τελευταία δύο χρόνια, αναφέροντας ότι η Stealthgas έχει σταματήσει τις ναυπηγήσεις στην Κίνα από το 2009: «Κλείνουμε σε λίγο 20 χρόνια μακριά από την Κίνα», υπογράμμισε.

Ωστόσο, η κατάσταση αλλάζει με τα κορεσμένα ναυπηγεία στην Κορέα και την Ιαπωνία. «Η Κίνα σταδιακά κερδίζει έδαφος στη ναυπηγική, καθώς είναι πιο ευέλικτη, πιο οικονομική και ταχύτερη στην παράδοση. Σήμερα, είναι η μόνη επιλογή», επεσήμανε, εκφράζοντας αμφιβολίες για την πρόσφατη ανακοίνωση του Τραμπ σχετικά με λιμενικά τέλη στα κινεζικά πλοία.

Σε ερώτηση για τις ΗΠΑ και την Ινδία ως αναδυόμενους ναυπηγικούς παράγοντες, ανέφερε: «Τα αμερικανικά ναυπηγεία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές Κίνας, Ιαπωνίας και Κορέας. Η Ινδία, λόγω του φθηνού εργατικού δυναμικού, ίσως σταδιακά εξελιχθεί σε ανταγωνιστικό παίκτη».

Γιώργος Γιουρούκος: «Να αγοράζεις όταν οι άλλοι φοβούνται»

Ο Γιώργος Γιουρούκος παρουσίασε μια επιθετική στρατηγική επενδύσεων βασισμένη στη ρήση του Γουόρεν Μπάφετ: «Να είσαι επιθετικός όταν οι άλλοι φοβούνται». Επεσήμανε ότι όταν οι τιμές είναι χαμηλές, επενδύει σε μεγάλης κλίμακας αγορές πλοίων. «Δεν παραγγέλνουμε σήμερα – οι τιμές είναι πολύ υψηλές, ακόμα και για μεταχειρισμένα πλοία».

Αναφερόμενος στην ποιότητα των κινεζικών ναυπηγήσεων, δήλωσε: «Η Κίνα θα συνεχίσει να κατασκευάζει πλοία χαμηλότερης ποιότητας σε σύγκριση με την Ιαπωνία και την Κορέα». Υπογράμμισε ότι η βελτίωση ενός σκάφους σχετίζεται με την επιστήμη της ροής υγρών – μια πολύπλοκη διαδικασία χωρίς όρια.

Σχετικά με την Ινδία, εξέφρασε skepticism: «Η Ινδία έχει έξυπνους ανθρώπους, αλλά δεν διαθέτουν την εργατικότητα των Κινέζων, Ιαπώνων ή Κορεατών, που είναι αφοσιωμένοι. Δεν πιστεύω ότι τα ινδικά ναυπηγεία θα γίνουν σοβαροί ανταγωνιστές. Είχαμε άσχημη εμπειρία με πλοίο από την Ινδία – η κατάσταση ήταν απαράδεκτη».

Νέες προκλήσεις: Κόστη, πράσινη μετάβαση και ESG

Το πάνελ ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η αύξηση του κόστους ναυπήγησης, οι περιορισμένες επιλογές στα ναυπηγεία και η χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε δάνεια που συνδέονται με ESG και στη «πράσινη» χρηματοδότηση, με ερωτήματα αν η επιλογή κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων είναι θέμα κόστους ή ενσωματωμένης στρατηγικής.

Tags: ΑπέναντιΓιουρούκοςεπιβίωσηςΙαπωνίακαιΚίναΚορέακόστοςναυπήγησηςΝαυτιλιακόοιΣεστοστρατηγικέςσυνέδριοτηςΤο
Previous Post

Ισπανία: Έρχεται ακραίο κύμα ζέστης με θερμοκρασίες έως 40°C

Next Post

Shipyards cannot survive without defense contracts – Time for extroversion and state support

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Μ. Βαρβιτσιώτης στο 9ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Κανένα ναυπηγείο δεν επιβιώνει χωρίς αμυντικά συμβόλαια

Shipyards cannot survive without defense contracts – Time for extroversion and state support

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.