Προβλήματα στρατηγικής και ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία στην εποχή μας συζητήθηκαν από εκπροσώπους θεσμικών και επιχειρηματικών φορέων στο πάνελ με θέμα «Η νέα εποχή για την ελληνική ναυτιλία – Βιώσιμη Ανάπτυξη & Ασφάλεια», κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Ελλάδα 2025-2030», που διοργάνωσαν η Next is Now και η Dome Consulting. Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η δημοσιογράφος Βάσω Αγγελέτου.
Αναφορά από Θάνο Μωριάτη
Ο Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, Απόστολος Παπαποστόλου, τόνισε την ανάγκη για δομικές μεταρρυθμίσεις στο λιμενικό σύστημα και επανεξέταση των αρμοδιοτήτων των διαχειριστικών φορέων. Υπογράμμισε ότι η συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων – πολιτικής ηγεσίας καθώς και δημόσιων και ιδιωτικών φορέων – είναι ουσιώδης για τη θετική ανάπτυξη του τομέα. Επίσης, αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη ψηφιοποίησης των διοικητικών και επιχειρησιακών διαδικασιών, καθώς και στη σημασία του συνδυασμού βιωσιμότητας και ασφάλειας για την ανάπτυξη του τομέα, τονίζοντας τη σημασία της διαφάνειας σε όλες τις συναλλαγές.
Η Αντιπρόεδρος του Ομίλου V Group of Companies, Γεωργία Λιναράκη, αναφέρθηκε στις δυνατότητες των ελληνικών λιμένων, υπογραμμίζοντας ότι δεν υστερούν σε τίποτα σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Δήλωσε ότι στη χώρα μας εφαρμόζεται πλήρως η νομοθεσία και ότι δεν έχει υπάρξει ούτε μία επίσημη καταγγελία σχετικά με ακαταλληλότητα υποδομών, παρά την ύπαρξη 150 και πλέον φορέων διαχείρισης λιμένων. Επίσης, τόνισε τη σημασία της επένδυσης στη διαχείριση αποβλήτων, με το πρόγραμμα antipollution να διαχειρίζεται χιλιάδες τόνους αποβλήτων προς όφελος του περιβάλλοντος. Θεώρησε πως η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της συμμετοχής των χρηστών στη διαχείριση είναι καθοριστικός παράγοντας για το μέλλον.
Ο Παύλος Ξηραδάκης, Διευθυντής της Megatugs και Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Συναφών Πλοίων, εστίασε στη σημασία των ρυμουλκών για την ασφάλεια των λιμένων. Ανέφερε ότι κάθε χρόνο περίπου 12.000 πλοία ρυμουλκούνται στα ελληνικά λιμάνια. Με την αύξηση του μεγέθους των πλοίων, προκύπτουν νέες απαιτήσεις για υποδομές και υπηρεσίες, και τούτο ο κλάδος έχει ήδη προσαρμοστεί, εστιάζοντας στην ασφάλεια και στην διαρκή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Το πάνελ επισήμανε ότι, παρά τις προκλήσεις, η ελληνική ναυτιλία έχει τα θεμέλια και τις δυνατότητες για να αναδειχθεί στην εποχή που έρχεται. Με κύριους άξονες τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό, την περιβαλλοντική υπευθυνότητα και την ενίσχυση της ασφάλειας, οι εκπρόσωποι του τομέα έστειλαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα: ο κλάδος είναι έτοιμος να διατηρήσει τον στρατηγικό του ρόλο και να συμβάλει στην βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας.
Πλατινένιος χορηγός: Metlen. Χρυσοί χορηγοί: ΑΚΤΟΡ, ALPHA BANK, Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, THEONGroup, ΕΥΔΑΠ, AVAX. Ασημένιοι χορηγοί: ΙΟΝ, Olympios, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, NETCompany. Χορηγοί: Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, ΑΔΜΗΕ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Skaramangas Shipyard, Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε., EREN Hellas, ΑΝΤΙPOLLUTION, MEGATUGS, ΤΜΕΔΕ, ΗΛΙΟΣ, HELLENIQ ENERGY.