Απαισιόδοξος και αναποφάσιστος. Έτσι φαίνεται να χαρακτηρίζει η αγορά τον Απόστολο Βακάκη της Jumbo, ο οποίος συνεχώς αλλάζει πορεία, αποφεύγοντας τη μονοτονία της προβλεψιμότητας.
Αυτή τη φορά, ο έμπειρος επιχειρηματίας αποφάσισε να κάνει στροφή 180 μοιρών στο καυτό ζήτημα των ιδίων κεφαλαίων και της διανομής μερίσματος.
Ενώ μέχρι τα τέλη Απριλίου δήλωνε ότι οι επαναγορές μετοχών «ανταμείβουν τους μετόχους, επιτρέποντάς τους να αυξάνουν το ποσοστό τους σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον χωρίς τη χρήση μετρητών», τώρα ο Βακάκης αποφασίζει να διακόψει το πρόγραμμα και να επιστρέψει στις παραδοσιακές χρηματικές διανομές, δηλαδή στο μέρισμα.
Χρηματιστήριο – Εισηγμένες: Μερίσματα 1,5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο
Αλλά έχει τυχόν αλλάξει το πληθωριστικό κλίμα σε αυτό το διάστημα; Όχι, σίγουρα όχι. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι η μετοχή της Jumbo είναι πλέον πάνω από 29 ευρώ, και έτσι ο διοικητικός ηγέτης δεν σκοπεύει να αυξήσει το όριο για τις αγορές μετοχών πάνω από τα 27,2 ευρώ, που είναι το ανώτατο επίπεδο.
Έτσι, κρίνει ότι είναι προτιμότερο να προβεί στη συγκεκριμένη αλλαγή και να επιστρέψει στην πιο ασφαλή επιλογή των μερισμάτων. Αυτή η προσαρμογή, βέβαια, θα κοστίσει τουλάχιστον 68 εκατ. ευρώ, καθώς το μέρισμα έχει οριστεί στα 0,50 ευρώ ανά μετοχή, με πληρωμή που θα γίνει στις 24 Ιουλίου.
Πληρωμές 131,7 εκατ. ευρώ για το 2025
Πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτό δεν ενοχλεί τους μετόχους, οι οποίοι παρόλο που βλέπουν τον ιδρυτή και επικεφαλής της εταιρείας να αλλάζει γνώμη συνεχώς, επωφελούνται από αυτό.
Μην ξεχνάμε ότι πέρα από την επικείμενη πληρωμή των 68 εκατ. ευρώ, στην αρχή της χρονιάς είχε προηγηθεί η έκτακτη διανομή μερίσματος 63,7 εκατ. ευρώ (0,47 ευρώ ανά μετοχή).
Έτσι, το συνολικό ποσό φτάνει τα 131,7 εκατ. ευρώ, και αν συμπεριλάβουμε και τις ίδιες μετοχές (44,07 εκατ. ευρώ), η συνολική διανομή για φέτος ξεπερνά τα 175 εκατ. ευρώ, ενώ η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης, παρά την επικρατούσα απαισιοδοξία του Βακάκη, είναι κοντά στα 4 δισ. ευρώ, πλησιάζοντας τα ιστορικά υψηλά.
Μπήτρος: Τα μεγάλα χρέη, η σανίδα σωτηρίας και ο κίνδυνος να χάσει το… τρένο
(Τα παραπάνω προέρχονται από δημοσιογραφική έρευνα και δεν συνιστούν σύσταση για αγοραπωλησία ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής.)