Το RINA ανακοίνωσε στη Nor-Shipping τη χορήγηση Αρχικής Έγκρισης (AiP) για ένα νέο σχέδιο Ultramax πλοίου ξηρού φορτίου, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το SDARI και την Almi Marine Management S.A. Αυτό το ορόσημο επιτεύχθηκε μέσω ενός Κοινού Αναπτυξιακού Έργου (JDP) μεταξύ RINA, Almi Marine και SDARI.
Το πλοίο, που βασίζεται στην πιο πρόσφατη πλατφόρμα Green Dolphin 64 του SDARI, είναι υπερσύγχρονος Ultramax bulker διπλού καυσίμου (πετρέλαιο και LNG) με δυνατότητα υδρογόνου. Διαθέτει υβριδική πρόωση και προηγμένες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης. Η AiP επιβεβαιώνει την καινοτόμο ενσωμάτωση ηλεκτρικής πρόωσης υποβοηθούμενης από μπαταρίες, συστημάτων παραγωγής ώσης με αιολική ενέργεια, καθώς και μια νέα λύση αναμόρφωσης φυσικού αερίου για την παραγωγή υδρογόνου, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις αποθήκευσης και μεταφοράς του.
Αυτή η νέα σχεδίαση επαναστατεί στην πρόωση της ναυτιλίας. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός της γάστρας αυξάνει τη χωρητικότητα φορτίου ενώ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Η υβριδική-ηλεκτρική πρόωση επιτρέπει την ομαλή ενσωμάτωση νέων λύσεων, ενώ η αιολικά υποβοηθούμενη πρόωση ενισχύει ακόμη περισσότερο την ενεργειακή απόδοση.
Η παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου διευκολύνει την πορεία προς την απανθρακοποίηση χωρίς τις τεχνικές προκλήσεις αποθήκευσης και μεταφοράς του καυσίμου, βελτιώνοντας τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του πλοίου. Η μετατροπή του φυσικού αερίου σε υδρογόνο επί του πλοίου – δυνατή με ήδη ώριμες τεχνολογίες – και η σταδιακή αντικατάσταση του ορυκτού καυσίμου με υδρογόνο προσφέρει ένα δρόμο προς μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050.
Επιπλέον, βελτιστοποιείται το κόστος εκπομπών CO2 όπως καθορίζεται από τις πρόσφατες οδηγίες MEPC83. Συνολικά, ο σχεδιασμός συνιστά εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση εκπομπών, πληρώντας τις απαιτητικές κανονιστικές προδιαγραφές, ενώ παράλληλα προσφέρει σημαντική ευελιξία για μελλοντικές εξελίξεις.