Το drone show της Adidas, με φόντο την Ακρόπολη, έχει προκαλέσει πολιτικές και άλλες αντιδράσεις. Τα κόμματα ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ εκτόξευσαν κατηγορίες, χαρακτηρίζοντας την ενέργεια αυτή «εμπορευματοποίηση πολιτιστικών συμβόλων» και τονίζοντας πως «η Ακρόπολη δεν αποτελεί διαφημιστικό φόντο». Επίσης, αμφισβήτησαν την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού για μια τέτοια πρόταση.
Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, δήλωσε σε συνέντευξή της ότι η εταιρεία έλαβε άδεια από το Ζάππειο, αλλά η διοίκηση του Ζαππείου θα έπρεπε να είχε ζητήσει προ Approval από το υπουργείο Πολιτισμού, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία μη νόμιμη. «Η αντιπολίτευση έπρεπε να έχει ελέγξει την υπόθεση πριν κατηγορήσει το υπουργείο» τόνισε.
Η απόφαση
Όπως ανέφερε η υπουργός, η εταιρεία DRNS Show Experience είχε λάβει άδεια για το drone show από το Ζάππειο, αλλά το ΔΣ του Ζαππείου δεν είχε ζητήσει την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού. «Αυτό είναι που καθιστά τη διαδικασία μη νόμιμη», σημείωσε η κυρία Μενδώνη.
Στο σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, η DRNS Show Experience ΙΚΕ είχε υποβάλει αίτημα για παραχώρηση «200 τ.μ. εξωτερικού χώρου δίπλα από το Ζάππειο Μέγαρο στις 15 Μαΐου 2025, για τη διοργάνωση drone show εκ μέρους της Essence Mediacom, σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas, με ενοίκιο 380 ευρώ.
Υπήρξε και η έγκριση από πλευράς διοίκησης για το διαφημιστικό show.
«Το Δ.Σ. της Ε.Ο.Κ. αποφάσισε ομόφωνα να εγκρίνει την παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου δίπλα από το Ζάππειο Μέγαρο στις 15 Μαΐου 2025 στην DRNS Show Experience IKE, για τη διοργάνωση drone show για λογαριασμό της Essence Mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas και εξουσιοδότησε τον Πρόεδρο για την υπογραφή του συμφωνητικού», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Δείτε το έγγραφο εδώ
Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού πάνω από τον Παρθενώνα, που εναλλασσόταν με το λογότυπο της Adidas και το σύνθημα «feel fast», προκάλεσε αντιδράσεις σχετικά με την έγκριση για μια τέτοια διαφήμιση σε ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, οποιαδήποτε χρήση του οποίου απαιτεί αυστηρές προϋποθέσεις.
@theculturemuse Stumbled on this in #athens tonight #drone #droneshow #adidas #greece #ellas #ellinikotiktok #foryoupage❤️❤️ #fyp ♬ Light in the Dark – Violin Sky
Η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού
Η επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει:
«Αναφορικά με τη διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία εμφανίζεται η Ακρόπολη, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού πρόκειται να καταθέσουν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Ο υπουργείο είναι επίσης σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να διερευνήσει την τήρηση διαδικασιών αδειοδότησης της υπερπτήσης του drone, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία».
ΠΑΣΟΚ: Εμπορευματοποίηση πολιτιστικών συμβόλων
«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού πάνω από την Ακρόπολη μέσω drones είναι μια θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για σαφή θεσμικά όρια και σεβασμό στην πολιτιστική μας κληρονομιά», τονίζει ο Τομέας Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής. Αναφέρουν ότι η Ακρόπολη, σύμβολο του πολιτισμού, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως φόντο για εμπορικές δραστηριότητες, ιδίως εάν η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε χωρίς έγκριση ή εκμεταλλεύτηκε κενά στη νομοθεσία.
Γερουλάνος: Χωρίς σεβασμό στον πολιτισμό
«Προσωπικά, ποτέ ξανά Adidas. Αν δεν σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους», σημειώνει ο Παύλος Γερουλάνος στο Χ σχετικά με τη διαφήμιση.
Adidas used the Parthenon as an advertising backdrop last night…ouch pic.twitter.com/Cbs7nLs79w
— 𝔾𝕖𝕠𝕣𝕘𝕖 🏳️🌈 🇪🇺 🇬🇷 (@OperaCreep) May 16, 2025
ΣΥΡΙΖΑ: Προσβλητική εμπορευματοποίηση του πολιτιστικού μας κληρονομιάς
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι η χρήση drones για τη διαφήμιση αθλητικού παπουτσιού πάνω από την Ακρόπολη είναι προσβλητική και εμπορευματοποιεί τον πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ενώ αμφισβητεί το κριτήριο που οδήγησε στην έγκριση μιας τέτοιας ενέργειας, όταν το Υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε δώσει άδεια για άλλη παραγωγή.
Χαμός στο Twitter