Η φρεγάτα FDI Belharra που θα προσθέσει το Πολεμικό Ναυτικό στην αποστολή του, θα είναι το μοναδικό πλοίο αυτού του τύπου που θα φυλάσσει τη Μεσόγειο. Ο διευθυντής του προγράμματος ναυπήγησης φρεγατών στο ναυπηγείο Lorient της Γαλλίας, παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο enikos.gr.
Αποστολή στο Lorient – Γαλλία: Χρήστος Μαζανίτης
Η τρίτη φρεγάτα FDI Belharra, με όνομα ΦΟΡΜΙΩΝ (F-603), εισήλθε στο νερό του ποταμού Scorf, στα ναυπηγεία της NAVAL στο Lorient, από την Τετάρτη 4 Ιουνίου.
Κοντά βρίσκονται και οι υπόλοιπες δύο φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού, η F-601 ΚΙΜΩΝ και η F-602 ΝΕΑΡΧΟΣ.
Αυτές οι φρεγάτες θα επαναστατήσουν τη στρατηγική του Πολεμικού Ναυτικού, εισάγοντας τεχνολογία αιχμής και δυνατότητες άγνωστες μέχρι τώρα.
Ο Ζαν Μαρί Ντορμπου, Διευθυντής του προγράμματος φρεγατών FDI Belharra, μας μίλησε αποκλειστικά. «Αυτή η φρεγάτα είναι μοναδική λόγω του σχεδιασμού και των πολυάριθμων ικανοτήτων της. Υποστηρίζει πολλαπλούς ρόλους, με δυνατότητες αντιαεροπορικής, αντιπλοϊκής και ανθυποβρυχιακής δράσης. Μπορεί επίσης να αντιμετωπίζει ασύμμετρες απειλές και διαθέτει βελτιωμένες ικανότητες σε ανοικτή θάλασσα», τονίζει.
Ο κ. Ντορμπου εξηγεί ότι η Belharra χαρακτηρίζεται από τον ψηφιακό της σχεδιασμό και την ικανότητά της να ενσωματώνει νέες τεχνολογίες για δεκαετίες. «Το πλοίο διαθέτει δύο Κέντρα Δεδομένων που ελέγχουν όλες τις δυνατότητές του», επισημαίνει. «Σκοπεύουμε να διατηρείται ενημερωμένο για 35-40 χρόνια, με δυνατότητα αναβάθμισης εξοπλισμού».
Τεχνικές προδιαγραφές:
- Εκτόπισμα: 4.500 τόνοι
- Μήκος: περίπου 122 μέτρα
- Πλάτος: 18 μέτρα
- Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
- Εγκαταστάσεις για εναέρια μέσα: ελικόπτερο 10 τόνων, UAV VTOL
Κύριοι οπλισμοί:
- 32 πύραυλοι Aster
- 8 πύραυλοι Exocet MM40 B3C
- Πύραυλοι RAM
- Τορπίλες MU 90
- Πυροβόλο 76 χλστ.
- 4 τορπιλοσωλήνες
- Αντιμέτρα CANTO
Βρισκόμαστε στην πρώτη φρεγάτα ΚΙΜΩΝ, που έχει αρχίσει τις θαλάσσιες δοκιμές, και εκεί συναντήσαμε τα πρώτα 41 στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, που αποτελούν το πλήρωμα της πρώτης ελληνικής Belharra.
Ο ενθουσιασμός είναι έκδηλος, καθώς συνειδητοποιούν ότι γράφουν ιστορία, παραλαμβάνοντας νέα φρεγάτα μετά από σχεδόν 30 χρόνια.
Τα μέλη του πληρώματος μοιράζονται τις σκέψεις τους: «Το πλοίο είναι δύσκολο να χειριστεί, αν συγκριθεί με όσα γνωρίζαμε», εξηγούν, αναφερόμενοι στις πολλές τεχνολογικές καινοτομίες που το διακρίνουν.
Η πρόκληση έγκειται στη μετάβαση στην νέα νοοτροπία. «Είναι σαν να οδηγείς ένα παλιό αυτοκίνητο και ξαφνικά να αποκτάς μια Λαμποργκίνι, την οποία πρέπει να μάθεις να εκμεταλλεύεσαι», λέει χαρακτηριστικά ένα μέλος του πληρώματος.
Η 4η Belharra
Κατά την τελετή καθέλκυσης της 3ης Belharra, ήταν παρών και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.
Ο υπουργός ήταν προσεκτικός στις δηλώσεις του σχετικά με την παραγγελία της 4ης Belharra, εκφράζοντας την ελπίδα ότι η σύμβαση θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους.
Ανέφερε ότι σχεδόν ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις περί του κόστους για την 4η φρεγάτα, η οποία θα ναυπηγηθεί και αυτή στη Γαλλία, με ελληνική συμμετοχή 25%. «Πιστεύω ότι την επόμενη φορά που θα είμαστε εδώ θα βλέπουμε τέσσερις φρεγάτες στην προσομοίωση», δήλωσε διαβεβαιώνοντας την Επιτροπή Εξοπλιστικών της Βουλής για τη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.
«Είναι μια σημαντική προσπάθεια ώστε η χώρα να εισέλθει σε ένα περιβάλλον καινοτομίας και τεχνογνωσίας», προσθέτει.