Σημαντικές ανανεώσεις στη διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις τίθενται σε εφαρμογή με τη δημοσίευση της απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργου Πιτσιλή, με κωδικό Α.1060/2025.
Η διαδικασία, που θα είναι διαθέσιμη ψηφιακά από τον Νοέμβριο του 2024 με τη χρήση αυτοματοποιημένων επαληθεύσεων, απλοποιείται περαιτέρω και εμπλουτίζεται με νέες δυνατότητες, διευκολύνοντας την ταχύτερη ολοκλήρωσή της. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών, εκ των οποίων περίπου 34.000 έχουν γίνει πλήρως αυτοματοποιημένα.
Κύριες Βελτιώσεις της Διαδικασίας
• Άμεση διακοπή εργασιών, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, σε περιπτώσεις όπως:
o κατοχή επαγγελματικών οχημάτων (όπως αγροτικά, ρυμουλκούμενα, ΦΙΧ, ΦΔΧ κλπ)
o κατοχή ταμειακών μηχανών (Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών – ΦΗΜ)
o διαπίστωση μη ουσιωδών διαφορών στα στοιχεία που έχουν υποβληθεί από προμηθευτές
• Αποσύνδεση της ημερομηνίας αυτοπαράδοσης οχημάτων από την ημερομηνία διακοπής εργασιών.
• Αποσύνδεση του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ από την ολοκλήρωση της διακοπής εργασιών.
• Διεύρυνση των περιπτώσεων που υποστηρίζονται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής και που μπορεί να προωθούνται για περαιτέρω επαλήθευση και έλεγχο, αν απαιτηθεί, προς τις αρμόδιες Φορολογικές Υπηρεσίες.
Διαθεσιμότητα της Ψηφιακής Εφαρμογής με τις νέες λειτουργίες
Οι νέες δυνατότητες θα είναι προσβάσιμες από 1/7 στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) μέσω της διαδρομής Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης.
Μέχρι τότε, οι φορολογούμενοι που:
– επιθυμούν να καταθέσουν αίτημα διακοπής εργασιών πριν την 1/7 και
– δεν έχουν ολοκληρώσει την αίτησή τους μέσω της τρέχουσας εφαρμογής
μπορούν να υποβάλουν το αίτημά τους μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», ακολουθώντας τη διαδρομή Νέο Αίτημα > Φορολογία > Για μένα ή Εκπροσωπώ άλλον φορολογούμενο > Θεματική Ομάδα: Μητρώο > Διαδικασία: Διακοπή εργασιών φυσικών προσώπων (ή νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων, στην κατάλληλη περίπτωση) για ανάγκες που δεν υποστηρίζονται ψηφιακά.
Επισημαίνεται ότι δεν θα επιβληθεί πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής για τα αιτήματα διακοπής που θα υποβληθούν από την έναρξη ισχύος της απόφασης Α1060/2025 έως 1/9, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούνται σωρευτικά οι παρακάτω συνθήκες:
– ο φορολογούμενος έχει επιδιώξει έγκαιρα να υποβάλει το αίτημα μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης»,
– η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε για λόγους που διευθετούνται με τη νέα απόφαση και
– η προσπάθεια υποβολής έχει καταγραφεί στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ.
Με τη νέα απόφαση και αναβάθμιση της ψηφιακής εφαρμογής, αναμένεται να εξυπηρετηθούν πάνω από 15.000 αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.