Χειρόφρενο τραβούν και σήμερα (29/05) τα ταξί στην Αθήνα, καθώς ο ΣΑΤΑ έχει προκηρύξει 48ωρη απεργία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η απεργία προκύπτει λόγω της «συνεχιζόμενης άρνησης του κ. Κυρανάκη να διαπραγματευτεί απευθείας με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα. Αντίθετα, έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ».
Προσθέτει: «Το προεδρείο του ΣΑΤΑ, σεβόμενο τις αρχές του, έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη.
Την Δευτέρα 20 Μαΐου 2025, το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, κ. Μητσοτάκη, ζητώντας συνάντηση για την εύρεση άμεσων λύσεων στα κρίσιμα προβλήματα του τομέα των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
- Ζητούμε την άρση της υποχρέωσης ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση για τις παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν Ε.Δ.Χ. Ταξί ή Ε.Ι.Χ., οι οποίες δεν πληρώνουν φόρους και μεταφέρουν τα κέρδη τους στο εξωτερικό, επιβαρύνοντας τους νόμιμους επαγγελματίες.
- Απαιτούμε σαφή διάκριση μεταξύ των υπηρεσιών Ταξί και ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου με οδηγό. Μόνο τα Ταξί προσφέρουν αστική μεταφορά, ενώ το Ε.Ι.Χ. παρέχει χρόνο μετακίνησης.
- Ζητούμε αυστηρότερες ποινές και ελέγχους κατά της πειρατείας.
- Απαιτούμε σωστή εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και άνοιγμα μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Επιθυμούμε νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
- Ζητούμε επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών, καθώς και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
- Απαιτούμε άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
- Θέλουμε αύξηση του κομίστρου ανάλογη με την ποσοστιαία αύξηση του κατώτατου μισθού, που αποτελεί τη βάση του νέου φορολογικού πλαισίου για τους ιδιοκτήτες ταξί.
- Κατάργηση αμφιλεγόμενων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την απόκτηση επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως Ε.Δ.Χ. Ταξί.
- Μείωση του ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί σε μόνιμη βάση.
- Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί.
- «Ο αγώνας μας είναι και κατά της ακρίβειας και του κόστους ζωής που μας αδειάζει το εισόδημα», αναφέρει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.