Η Safe Bulkers, Inc. (SB), εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, δημοσίευσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025, παρουσιάζοντας ισχυρό ισολογισμό και σημαντική ανανέωση του στόλου.
«Αντιμετωπίσαμε πιο ήπιες συνθήκες αγοραπωλησίας λόγω εποχικότητας και γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων, ωστόσο διατηρήσαμε τον ισχυρό μας ισολογισμό και παραλάβαμε το δωδέκατο νέο μας πλοίο», δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής.
Πρόσθεσε ότι «σε ένα ασταθές περιβάλλον, η εταιρεία συνεχίζει να ανανεώνει τον στόλο της, εστιάζοντας στην επιχειρηματική αριστεία, τη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του IMO και τη δημιουργία μακροχρόνιας αξίας για τους μετόχους».

Το διοικητικό συμβούλιο της Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος σε μετρητά ύψους 0,05 δολαρίου ανά κοινή μετοχή που βρίσκεται σε κυκλοφορία.
Έσοδα και κέρδη
Στο πρώτο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία βρέθηκε σε δύσκολες συνθήκες ναυλαγοράς για τα bulk carriers σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, σημειώνοντας πτώση στα έσοδα λόγω χαμηλότερων ναυλώσεων, μειωμένων κερδών από πλοία με scrubbers και αυξημένων λειτουργικών εξόδων.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 7,2 εκατ. δολ. ενώ τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 64,3 εκατ. δολ. για το συγκεκριμένο διάστημα.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Safe Bulkers λειτούργησε κατά μέσο όρο 46 πλοία, με το Time Charter Equivalent (TCE) να διαμορφώνεται στα 14.655 δολάρια ημερησίως.
Στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ο στόλος ανέρχονταν σε 47,08 πλοία, με το TCE να ανέρχεται στα 18.158 δολάρια την ημέρα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση 2% στα λειτουργικά έξοδα πλοίων της, που ανήλθαν στα 23,9 εκατ. δολ., από 23,3 εκατ. δολ. το 2024, κυρίως λόγω αύξησης δαπανών για ανταλλακτικά και προμήθειες.
Οι μισθοί και τα έξοδα πληρώματος ανήλθαν στα 10,5 εκατ. δολ. έναντι 10,3 εκατ. δολ. πέρυσι.
Ισχυρό Orderbook
Η εταιρεία συνεχίζει την ανανέωση του στόλου με νέα πλοία, σχεδιασμένα να πληρούν τους κανονισμούς του IMO σχετικά με τις εκπομπές και επιλεκτικά πωλεί παλαιότερα πλοία.
Μέχρι τις 9 Μαΐου 2025, το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων Phase 3 NOx Tier III του IMO περιλαμβάνει 18 πλοία, συμπεριλαμβανομένων δύο νέων Kamsarmax διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Η συνολική κεφαλαιακή δαπάνη του προγράμματος ανέρχεται σε 662,1 εκατ. δολ., με 486,2 εκατ. δολ. ή το 73% να έχει καταβληθεί ήδη.
Η Safe Bulkers έχει ενεργό βιβλίο παραγγελιών για έξι νέα Kamsarmax, εκ των οποίων τα δύο θα είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με συνολικές επενδύσεις περίπου 252,4 εκατ. δολ., εκ των οποίων έχουν ήδη καταβληθεί 76,5 εκατ. δολ.
Τον Απρίλιο του 2025, η εταιρεία παρέλαβε το νέο Efrossini, τύπου Kamsarmax, το δωδέκατο πλοίο που πληροί τα περιβαλλοντικά πρότυπα Phase 3 GHG – NOx Tier III του IMO.
Η Safe Bulkers διαθέτει επίσης 21 πλοία εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία προσφέρουν πρόσθετα έσοδα μέσω συμφωνιών ναύλωσης.
Μέχρι τις 9 Μαΐου 2025, ο στόλος της Safe Bulkers περιλάμβανε 47 πλοία -8 Panamax, 14 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 Capesize- με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,7 εκατ. dwt και μέση ηλικία 10,1 ετών. Τα 12 από αυτά είναι τελευταίας γενιάς (Phase 3 – NOx Tier III) ενώ 11 πλοία θεωρούνται οικολογικά.