Μια ματιά σε παλιές φωτογραφίες της Αθήνας αποκαλύπτει την τεράστια αλλαγή που έχει υποστεί η πρωτεύουσα. Είναι μια πραγματική μεταμόρφωση.
Αν έχεις μεγαλώσει στην Αθήνα και πιστεύεις ότι την γνωρίζεις καλά, θα διαπιστώσεις ότι ξέρεις τελικά πολύ λίγα για την ιστορία της αγαπημένης σου πόλης.
Μια φωτογραφία, όπως η παρακάτω, προσφέρει μια σπάνια εικόνα από την παλιά Αθήνα. Παρουσιάζει μια γνωστή οδό στο κέντρο της πόλης. Μπορείς να μαντέψεις ποια είναι;
Κουίζ για την παλιά Αθήνα: Αναγνωρίζετε την οδό; Ίσως να περνάτε καθημερινά από εκεί
- Ακαδημίας
- Σταδίου
- Πανεπιστημίου
- Πατησίων
Η απάντηση στο κουίζ για την παλιά Αθήνα
Στη φωτογραφία, που χρονολογείται τη δεκαετία του 1940, μπορείτε να δείτε την οδό Πανεπιστημίου. Δεξιά, πιο κάτω, βρίσκεται η Χαριλάου Τρικούπη. (Πηγή: ebay). Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στη σελίδα “Liza’s Photographic Archive of Greece – Φωτογραφικά άλμπουμ της Ελλάδας” στο Facebook.
Η οδός Πανεπιστημίου έχει μήκος 1,2 χιλιόμετρα, με έξι λωρίδες κυκλοφορίας, πέντε για οχήματα και μία αντίστροφης κατεύθυνσης για τα μέσα μεταφοράς.
Κατά μήκος της υπάρχουν αρκετές πολυκατοικίες ύψους οκτώ έως δέκα ορόφων. Πριν τη δεκαετία του 1950, οι περισσότερες οικοδομές στην περιοχή ήταν νεοκλασικές και δύο με τρεις ορόφους. Στη συνέχεια, υπήρξε μια έντονη οικοδομική τάση για πολυκατοικίες, με αποτέλεσμα την κατεδάφιση πολλών τέτοιων κτιρίων τη δεκαετία του 1960, αν και αρκετά νεοκλασικά διασώθηκαν.
Η ονομασία του δρόμου προέρχεται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το οποίο ιδρύθηκε το 1841 και αποτελεί μέρος της Τριλογίας των Αθηνών. Επισημάνθηκε ως Ελευθερίου Βενιζέλου το 1945, αλλά διατηρεί τη γνωστή της ονομασία μέχρι σήμερα.
Aρχικά, η Πανεπιστημίου ήταν οδός διπλής κατεύθυνσης και παρείχε λεωφορειολωρίδες, φωτεινούς σηματοδότες και φωτισμό, που εγκαταστάθηκαν τη δεκαετία του 1950. Αρκετές κλασικές ταινίες κινηματογραφήθηκαν στην οδό αυτή. Η κόκκινη γραμμή 2 του μετρό διασχίζει την οδό.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αρχικού της τμήματος, μεταξύ 1992 και 1999, απομακρύνθηκε χώμα για την κατασκευή υπόγειων σηράγγων, με αποτέλεσμα μια τρύπα βάθους 22 μέτρων και καθίζηση του οδοστρώματος κατά 4 μέτρα. Οι εργάτες κάλυψαν την τρύπα με τσιμέντο ώστε να συνεχιστεί η κυκλοφορία. Στη δεκαετία του 2000, τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ μπορούσαν να κινούνται και στις δύο κατευθύνσεις.