Ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία το 2024, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 15,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η εταιρεία ενίσχυσε τη θέση της σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, με ιδιαίτερα σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς στα αυτοκίνητα, στα δίκυκλα και στη ναυτιλία. Ωστόσο, η εντεινόμενη ανταγωνιστικότητα και ο πληθωριστικός αντίκτυπος προκάλεσαν πίεση στα μεικτά και λειτουργικά περιθώρια κέρδους.
Η λειτουργική κερδοφορία επηρεάστηκε από διαφοροποιήσεις που προήλθαν από φορολογικό έλεγχο της θυγατρικής Λάιον Ρένταλ Μ.Α.Ε. για το 2018, πριν από την εξαγορά της από τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Οι συνολικές διαφορές ανήλθαν σε 867 χιλ. ευρώ και αφορούσαν παρακρατούμενους φόρους ομολογιακού δανείου. Η εταιρεία έχει ακολουθήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και αναμένει ταχεία και θετική έκβαση.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Ebitda) έφτασαν οριακά τα επίπεδα του 2023, ενώ η λειτουργική κερδοφορία, χωρίς τις έκτακτες χρεώσεις, πλησίασε πολύ κοντά σε αυτά του περασμένου έτους.
Όλες οι δραστηριότητες συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη του ομίλου:
Οι πωλήσεις της Yamaha (δίκυκλα & προϊόντα θάλασσας στην Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) ανήλθαν σε 85,5 εκ. ευρώ (+12,9%). Η Yamaha κέρδισε σημαντικά μερίδια αγοράς σε όλες τις αγορές της υπό έντονο ανταγωνισμό.
Οι πωλήσεις της Porsche ανέβηκαν στα 50,2 εκ. ευρώ (+24,7%) με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καταλαμβάνουν το 29% των ταξινομήσεων της εταιρείας.
Η Sixt σημείωσε αύξηση 11,8% στα έσοδά της, ξεπερνώντας τα 60 εκ. ευρώ, επεκτείνοντας την παρουσία της σε μια περιβάλλον έντονης ανταγωνιστικότητας τιμών.
Το μακροπρόθεσμο ενεργητικό του ομίλου ανήλθε στα 70,7 εκ. ευρώ το 2024 (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16), καταγράφοντας αύξηση 13,5% συγκριτικά με το 2023. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις επενδύσεις σε στόλο προς ενοικίαση (Sixt).
Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου αυξήθηκε κατά 12,8 εκ. ευρώ, φτάνοντας τα 39,1 εκ. ευρώ στις 31.12.2024, με το δείκτη Net Debt/EBITDA να ανέρχεται σε 1.34.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κ. Πάρης Κυριακόπουλος, δήλωσε:
«Το 2024 ήταν μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για τον Όμιλο ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Παρά την πίεση στα περιθώρια κέρδους, κυρίως στα προϊόντα Yamaha και τις υπηρεσίες ενοικίασης της Sixt, διατηρήσαμε σταθερή λειτουργική κερδοφορία. Συγχρόνως, συνεχίσαμε να επενδύουμε στην υποδομή και να επεκτείνουμε το δίκτυο διανομής μας στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε όλες τις δραστηριότητες αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της προσέγγισής μας.
Το 2025 ξεκινά με νέες προοπτικές, καθώς ενισχύουμε την παρουσία μας στον κλάδο αυτοκινήτου, αναλαμβάνοντας από τον Φεβρουάριο τη δραστηριότητα της Toyota στην Αχαΐα ως εξουσιοδοτημένος έμπορος. Αυτή η εξέλιξη αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα στο αναπτυξιακό μας σχέδιο με μια παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνωρίσιμη μάρκα. Με στρατηγική συνέπεια, διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας και κτίζουμε τις βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη στο μέλλον.”
Το Διοικητικό Συμβούλιο προτίθεται να προτείνει στη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,13 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 0,01 ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος και σύμφωνο με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική του Ομίλου.