Ειδικοί από διάφορες χώρες θα συμμετάσχουν στην έρευνα για την πτώση του Boeing 787 Dreamliner, που συνέβη λίγο μετά την απογείωσή του στην Ινδία την Πέμπτη. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα “μαύρα κουτιά” του αεροσκάφους, ήτοι οι καταγραφείς δεδομένων πτήσης, θα ρίξουν φως στις αιτίες της τραγωδίας.
Το αεροπλάνο της Air India, μεταφέροντας 242 επιβάτες, απογειώθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ με προορισμό το Γκάτγουικ του Λονδίνου. Ένας μόνο επιβάτης σώθηκε, καθώς βγήκε περπατώντας από τα συντρίμμια. Υπάρχουν ανησυχίες ότι ο αριθμός των θυμάτων μπορεί να φτάσει τους 300, καθώς το αεροσκάφος κατέπεσε σε κατοικημένη περιοχή, χτυπώντας σε κτίριο που φέρεται να ήταν ξενώνας για ιατρικό προσωπικό.
Η Mary Schiavo, πρώην γενική επιθεωρήτρια του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ, επεσήμανε ότι η Ινδία θα ηγηθεί της έρευνας, αλλά άλλες χώρες θα έχουν καθορισμένο ρόλο στη διαδικασία. Το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να συμμετάσχει, καθώς πολλοί επιβάτες ήταν Βρετανοί, όπως και άλλες χώρες που είχαν πολίτες στο αεροσκάφος. Η Boeing και οι κατασκευαστές των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους θα συμμετάσχουν επίσης στην έρευνα.
«Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει ένα μεγάλο απόθεμα γνώσης και εμπειρίας διαθέσιμο για να κατανοηθεί τι οδήγησε στην μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στην Ινδία», δήλωσε.
Σήμα κινδύνου
Πριν από την πτώση, οι πιλότοι είχαν εκπέμψει σήμα κινδύνου (Mayday) στον πύργο ελέγχου, όπως επιβεβαίωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας.
«Η Ινδία διαθέτει ισχυρή αεροπορική παράδοση και ειδικούς ικανους να ανακτήσουν τις πληροφορίες από τα μαύρα κουτιά», πρόσθεσε η Schiavo.
Καιρικές συνθήκες
Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές κατά την πτώση του αεροσκάφους, σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα ασφάλειας πτήσεων Μάρκο Τσαν. Οι άνεμοι ήταν ασθενείς και η ορατότητα καλυπτόταν σε 6 χιλιόμετρα. Δεν αναφέρθηκαν σοβαρά καιρικά φαινόμενα που θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην πτώση.
Το Boeing 787-8 Dreamliner απογειώθηκε από το Αχμενταμπάντ στις 13:38 τοπική ώρα, με προορισμό το Γκάτγουικ. Τα περιθώρια παρακολούθησης της πτήσης δείχνουν ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 190 μέτρων την τελευταία του στιγμή.
Αιτίες της πτώσης
Η απάντηση στο τι πήγε στραβά στην πτήση 171 της Air India πιθανόν να βρίσκεται στα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τα οποία καταγράφουν ήχους και δεδομένα πτήσης. Η γνώση του τι ειπώθηκε στην καμπίνα και οι ήχοι από τα μηχανήματα μπορεί να προσδώσουν στοιχεία στην έρευνα.
Τα “μαύρα κουτιά”, που συνήθως διατηρούνται στην ουρά του αεροπλάνου, παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες στις έρευνες ατυχημάτων.
Πρόβλημα με τα πτερύγια
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι ρυθμίσεις των πτερυγίων κατά την απογείωση μπορεί να ήταν προβληματικές. Ένα επιβεβαιωμένο βίντεο δείχνει τη στιγμή της πτώσης και μια μεγάλη έκρηξη όταν το αεροσκάφος χτυπά το έδαφος.
Ο αεροπορικός αναλυτής Geoffrey Thomas ανέφερε ότι τα πτερύγια φαίνονται να είναι διπλωμένα αμέσως μετά την απογείωση, κάτι που είναι ανησυχητικό. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να υποδήλωνε ανθρώπινο λάθος στην ρύθμιση.
Ανέφικτο να προσδιοριστεί
Η εκτίμηση για το πώς τα πτερύγια επηρεάζουν τη διαδικασία απογείωσης απαιτεί περαιτέρω ανάλυση, αλλά υπάρχουσες ενδείξεις μπορεί να δείχνουν σε ατύχημα που προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος.
Πρώτο δυστύχημα του μοντέλου 787
Η πτώση αυτή είναι η πρώτη φορά που αεροσκάφος Boeing 787 καταλήγει στο έδαφος με τέτοιο τρόπο. Το μοντέλο, που παρουσιάστηκε πριν από 14 χρόνια, γιόρτασε μόλις πριν από έξι εβδομάδες τη μεταφορά του ενός δισεκατομμυρίου επιβατών.
Η Boeing προσπαθεί να ανακάμψει από μια σειρά προβλημάτων σχετικά με την ασφάλεια των αεροσκαφών της. Η Air India επίσης αντιμετωπίζει προκλήσεις στην προσπάθειά της να αλλάξει την εικόνα της και να γίνει ένας σύγχρονος και ασφαλής αερομεταφορέας.
Το πιο πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα της Air India συνέβη το 2010, όταν 158 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.