• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές

Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές

May 28, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική CONTAINERSHIPS

Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές

May 28, 2025
in CONTAINERSHIPS, LNG CARRIERS, ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, Ναυτιλία, ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, ΤΑΝΚΕΡ
Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές
Share on FacebookShare on Twitter


© Η παράνομη χρήση ή ιδιοποίηση του περιεχομένου αυτού απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, με σοβαρές αστικές και ποινικές συνέπειες για τους παραβάτες.

Γεωπολιτικές και εμπορικές συγκρούσεις επηρεάζουν τις επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών το 2025

Ενώ η αβεβαιότητα στην παγκόσμια γεωπολιτική κατάσταση παραμένει, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποδεικνύουν τη σοφία της λαϊκής ρήσης «ο καλός καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται».

Σύμφωνα με ανάλυση της κ. Χαράς Γεωργούση από την Allied QuantumSea, υπάρχουν δύο κύρια χαρακτηριστικά στην αγορά ναυπηγήσεων για το 2025. Πρώτον, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, αν και οι συνολικές νέες παραγγελίες παρουσιάζουν πτώση σε σύγκριση με το 2024 και το 2023, αυξάνουν το μερίδιό τους από 11,5% το 2024 σε 15,8% φέτος. Σε μία πιο «σφιχτή» αγορά, κάθε παραγγελία αποκτά μεγαλύτερη αξία, και οι Έλληνες εκμεταλλεύονται αυτό το πλεονέκτημα.

Δεύτερον, παρατηρείται αυξανόμενη προτίμηση σε νοτιοκορεανούς κατασκευαστές. Σύμφωνα με την Allied QuantumSea, το 63,5% των παραγγελιών το 2024 αφορούσε κινεζικά ναυπηγεία, ποσοστό που μειώθηκε στο 32,3% φέτος. Αντίθετα, σχεδόν το 70% των ελληνικών παραγγελιών κατευθύνθηκαν στη Νότια Κορέα, από 31% το 2024. Η Ιαπωνία διατηρεί χαμηλό ποσοστό στο 3% φέτος.

Αυτή η αλλαγή αντανακλά την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από την ανακοίνωση των ΗΠΑ για δασμούς σε κινεζικά πλοία, με αποτέλεσμα οι Έλληνες επενδυτές να απομακρυνθούν από γεωπολιτικά ευαίσθητες περιοχές. Για πολλούς, η αναταραχή αυτή οδήγησε σε μια άμεση τροποποίηση στρατηγικής, όχι μόνο για τα πλοία αλλά και για τα ναυπηγεία τους.

Οι ελληνικές παραγγελίες

Η αγορά ναυπηγήσεων το 2025 επιβραδύνεται, με παγκόσμιες παραγγελίες να ανέρχονται σε 439 πλοία, ο χαμηλότερος αριθμός των τελευταίων τεσσάρων ετών. Αυτή η επιβράδυνση αντικατοπτρίζει την περιορισμένη επενδυτική διάθεση και τις γεωπολιτικές προκλήσεις.

Μέσα σε αυτή τη γενική αβεβαιότητα, η ελληνική παρουσία ξεχωρίζει για την στρατηγική της προσέγγιση. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν προσεκτικά, επιλέγουν πιστοποιημένους κατασκευαστές, και αποφεύγουν γεωπολιτικούς κινδύνους, αναδεικνύοντας τη στρατηγική τους κατεύθυνση.

Οι παραγγελίες από ελληνικές εταιρείες μειώθηκαν από 112 σε 65 πλοία, ωστόσο το μερίδιο τους στην παγκόσμια αγορά αυξήθηκε από 11,5% σε 15,8%, αποδεικνύοντας την ενίσχυση της ελληνικής επιρροής εν μέσω χαμηλότερης διεθνούς δραστηριότητας.

Η κατανομή των ελληνικών παραγγελιών φέτος δείχνει σαφή προτίμηση σε δεξαμενόπλοια (49%) και containerships (43%), ενώ σχεδόν δεν παραγγέλθηκαν bulkers ή πλοία μεταφοράς αερίου, ενισχύοντας την επιφυλακτικότητα απέναντι σε ενδεχόμενη υπερπροσφορά.

Συνολικά, τα δεξαμενόπλοια διατηρούν υγιείς ισορροπίες με 13,4% αναλογία παραγγελιών προς στόλο και 24,3% συμμετοχή στο παγκόσμιο orderbook. Στα containerships, η αναλογία είναι 12,8% με συμμετοχή 13,6%. Αντίθετα, οι bulkers κινούνται συντηρητικά, με αναλογία 10,4% και συμμετοχή 22%.

Ο ανταγωνισμός

Η Κίνα βρίσκεται ελαφρώς μπροστά από την Ελλάδα με 69 παραγγελίες (15,7% του παγκόσμιου όγκου), κυρίως σε δεξαμενόπλοια (52%). Οι Ιάπωνες κατασκευαστές καταγράφουν 23 νέες παραγγελίες (5,2%), κυρίως σε bulkers (39%) και gas carriers (17,5%).

Containerships: Νέες παραγγελίες

Η αγορά βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, με παραδόσεις να αυξάνονται και το orderbook να ξεπερνά το 30% του στόλου. Στα μεγαλύτερα πλοία (>8.000 TEUs), το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 46%, ενώ οι τιμές στα μικρότερα μεγέθη αυξάνονται, ειδικά στα feeder πλοία.

LNG: Υψηλό orderbook

Ο τομέας του LNG παρουσιάζει επιβράδυνση, με ιστορικά χαμηλούς spot rates και μείωση των αξιών. Ανάγκη αναμονής επικρατεί, ενώ συζητούνται παροπλισμοί, διαλύσεις και μετατροπές σε FSRUs.

Δεξαμενόπλοια: Σε τροχιά ελιγμών

Η αγορά εμφανίζει θετικά σημάδια, ιδιαίτερα σε crude tankers, ενώ τα product tankers πιέζονται λόγω αύξησης του στόλου (+5%). Φέτος παραγγέλθηκαν μόλις 134 νέα πλοία, με την μέση ηλικία των πλοίων που αλλάζουν χέρια να αγγίζει τα 15 έτη.

Ξηρό Φορτίο: Προσεκτικές κινήσεις

Η αγορά είναι ευάλωτη με μέτριους ναύλους και χαμηλά κέρδη. Η προσφορά αυξάνεται (+3%), κυρίως στα Kamsarmax, ενώ οι διαλύσεις παραμένουν περιορισμένες. Οι παραγγελίες second hand μειώνονται (215 φέτος από 329 πέρυσι), με μόλις 47 νέες παραγγελίες στα ναυπηγεία, υποδεικνύοντας αναμονή.

Tags: AlliedγιαΈλληνεςέρευναεφοπλιστέςμεναυπηγήσειςΝέαοιπυξίδαστιςτητης
Προηγούμενο Άρθρο

Next steps following ND’s proposal to refer Karamanlis for preliminary inquiry over Tempi breach of duty

Επόμενο Άρθρο

Σοφία Βεργκάρα: Ετοιμάζεται για το καλοκαίρι

Επόμενο Άρθρο
Σοφία Βεργκάρα: Ετοιμάζεται για το καλοκαίρι

Σοφία Βεργκάρα: Ετοιμάζεται για το καλοκαίρι

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.