• Latest
Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές

Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές

May 28, 2025
2η Διεθνής Διάσκεψη για τη Δημοκρατία και την Κοινωνική Δικαιοσύνη

2η Διεθνής Διάσκεψη για τη Δημοκρατία και την Κοινωνική Δικαιοσύνη

May 29, 2025
«Από ελληνικής πλευράς δεν αναμένουμε οποιαδήποτε διαφοροποίηση στα συμφωνηθέντα»

«Από ελληνικής πλευράς δεν αναμένουμε οποιαδήποτε διαφοροποίηση στα συμφωνηθέντα»

May 29, 2025

Artificial, not substantial, the crisis at EKKOMED, says the Hellenic Directors’ Guild after the Variety article

May 29, 2025

Microsoft: AI model led by Greek professor accurately predicts weather phenomena

May 29, 2025
Sinai: Muhammad protected it, the Egyptian state ends it with the settlement that was not respected

Sinai: Muhammad protected it, the Egyptian state ends it with the settlement that was not respected

May 29, 2025
Kyranakis: Yes to dialogue, but without bullying — we must show respect to the citizen who uses the bus

Kyranakis: Yes to dialogue, but without bullying — we must show respect to the citizen who uses the bus

May 29, 2025
Περιβαλλοντική Δράση Καθαρισμού Παραλίας από το Hellenic Yacht Masters’ Club σε Συνεργασία με τη HELMEPA

Περιβαλλοντική Δράση Καθαρισμού Παραλίας από το Hellenic Yacht Masters’ Club σε Συνεργασία με τη HELMEPA

May 29, 2025
Επέκταση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην αγορά της Ρουμανίας

Επέκταση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην αγορά της Ρουμανίας

May 29, 2025
H Lenovo στην κορυφή και πάλι

H Lenovo στην κορυφή και πάλι

May 29, 2025
Χαρίτσης στον Realfm 97,8: Να καταργηθεί ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και να συσταθεί Ανεξάρτητη Αρχή

«Επί έξι ολόκληρα χρόνια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει μετατρέψει τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε άντρο αδιαφάνειας και διαφθοράς»

May 29, 2025
Ένας νεκρός από ισραηλινό πλήγμα στη Ναμπατίγια

Ένας νεκρός από ισραηλινό πλήγμα στη Ναμπατίγια

May 29, 2025
Mπορείτε να βρείτε τον αριθμό σε 8 δευτερόλεπτα;

Mπορείτε να βρείτε τον αριθμό σε 8 δευτερόλεπτα;

May 29, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home CONTAINERSHIPS

Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές

info@neagreece.gr by [email protected]
May 28, 2025
in CONTAINERSHIPS, LNG CARRIERS, ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, Ναυτιλία, ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, ΤΑΝΚΕΡ
0
Έρευνα της Allied για τη «N»: Με νέα πυξίδα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter


© Η παράνομη χρήση ή ιδιοποίηση του περιεχομένου αυτού απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, με σοβαρές αστικές και ποινικές συνέπειες για τους παραβάτες.

Γεωπολιτικές και εμπορικές συγκρούσεις επηρεάζουν τις επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών το 2025

Ενώ η αβεβαιότητα στην παγκόσμια γεωπολιτική κατάσταση παραμένει, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποδεικνύουν τη σοφία της λαϊκής ρήσης «ο καλός καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται».

Σύμφωνα με ανάλυση της κ. Χαράς Γεωργούση από την Allied QuantumSea, υπάρχουν δύο κύρια χαρακτηριστικά στην αγορά ναυπηγήσεων για το 2025. Πρώτον, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, αν και οι συνολικές νέες παραγγελίες παρουσιάζουν πτώση σε σύγκριση με το 2024 και το 2023, αυξάνουν το μερίδιό τους από 11,5% το 2024 σε 15,8% φέτος. Σε μία πιο «σφιχτή» αγορά, κάθε παραγγελία αποκτά μεγαλύτερη αξία, και οι Έλληνες εκμεταλλεύονται αυτό το πλεονέκτημα.

Δεύτερον, παρατηρείται αυξανόμενη προτίμηση σε νοτιοκορεανούς κατασκευαστές. Σύμφωνα με την Allied QuantumSea, το 63,5% των παραγγελιών το 2024 αφορούσε κινεζικά ναυπηγεία, ποσοστό που μειώθηκε στο 32,3% φέτος. Αντίθετα, σχεδόν το 70% των ελληνικών παραγγελιών κατευθύνθηκαν στη Νότια Κορέα, από 31% το 2024. Η Ιαπωνία διατηρεί χαμηλό ποσοστό στο 3% φέτος.

Αυτή η αλλαγή αντανακλά την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από την ανακοίνωση των ΗΠΑ για δασμούς σε κινεζικά πλοία, με αποτέλεσμα οι Έλληνες επενδυτές να απομακρυνθούν από γεωπολιτικά ευαίσθητες περιοχές. Για πολλούς, η αναταραχή αυτή οδήγησε σε μια άμεση τροποποίηση στρατηγικής, όχι μόνο για τα πλοία αλλά και για τα ναυπηγεία τους.

Οι ελληνικές παραγγελίες

Η αγορά ναυπηγήσεων το 2025 επιβραδύνεται, με παγκόσμιες παραγγελίες να ανέρχονται σε 439 πλοία, ο χαμηλότερος αριθμός των τελευταίων τεσσάρων ετών. Αυτή η επιβράδυνση αντικατοπτρίζει την περιορισμένη επενδυτική διάθεση και τις γεωπολιτικές προκλήσεις.

Μέσα σε αυτή τη γενική αβεβαιότητα, η ελληνική παρουσία ξεχωρίζει για την στρατηγική της προσέγγιση. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν προσεκτικά, επιλέγουν πιστοποιημένους κατασκευαστές, και αποφεύγουν γεωπολιτικούς κινδύνους, αναδεικνύοντας τη στρατηγική τους κατεύθυνση.

Οι παραγγελίες από ελληνικές εταιρείες μειώθηκαν από 112 σε 65 πλοία, ωστόσο το μερίδιο τους στην παγκόσμια αγορά αυξήθηκε από 11,5% σε 15,8%, αποδεικνύοντας την ενίσχυση της ελληνικής επιρροής εν μέσω χαμηλότερης διεθνούς δραστηριότητας.

Η κατανομή των ελληνικών παραγγελιών φέτος δείχνει σαφή προτίμηση σε δεξαμενόπλοια (49%) και containerships (43%), ενώ σχεδόν δεν παραγγέλθηκαν bulkers ή πλοία μεταφοράς αερίου, ενισχύοντας την επιφυλακτικότητα απέναντι σε ενδεχόμενη υπερπροσφορά.

Συνολικά, τα δεξαμενόπλοια διατηρούν υγιείς ισορροπίες με 13,4% αναλογία παραγγελιών προς στόλο και 24,3% συμμετοχή στο παγκόσμιο orderbook. Στα containerships, η αναλογία είναι 12,8% με συμμετοχή 13,6%. Αντίθετα, οι bulkers κινούνται συντηρητικά, με αναλογία 10,4% και συμμετοχή 22%.

Ο ανταγωνισμός

Η Κίνα βρίσκεται ελαφρώς μπροστά από την Ελλάδα με 69 παραγγελίες (15,7% του παγκόσμιου όγκου), κυρίως σε δεξαμενόπλοια (52%). Οι Ιάπωνες κατασκευαστές καταγράφουν 23 νέες παραγγελίες (5,2%), κυρίως σε bulkers (39%) και gas carriers (17,5%).

Containerships: Νέες παραγγελίες

Η αγορά βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, με παραδόσεις να αυξάνονται και το orderbook να ξεπερνά το 30% του στόλου. Στα μεγαλύτερα πλοία (>8.000 TEUs), το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 46%, ενώ οι τιμές στα μικρότερα μεγέθη αυξάνονται, ειδικά στα feeder πλοία.

LNG: Υψηλό orderbook

Ο τομέας του LNG παρουσιάζει επιβράδυνση, με ιστορικά χαμηλούς spot rates και μείωση των αξιών. Ανάγκη αναμονής επικρατεί, ενώ συζητούνται παροπλισμοί, διαλύσεις και μετατροπές σε FSRUs.

Δεξαμενόπλοια: Σε τροχιά ελιγμών

Η αγορά εμφανίζει θετικά σημάδια, ιδιαίτερα σε crude tankers, ενώ τα product tankers πιέζονται λόγω αύξησης του στόλου (+5%). Φέτος παραγγέλθηκαν μόλις 134 νέα πλοία, με την μέση ηλικία των πλοίων που αλλάζουν χέρια να αγγίζει τα 15 έτη.

Ξηρό Φορτίο: Προσεκτικές κινήσεις

Η αγορά είναι ευάλωτη με μέτριους ναύλους και χαμηλά κέρδη. Η προσφορά αυξάνεται (+3%), κυρίως στα Kamsarmax, ενώ οι διαλύσεις παραμένουν περιορισμένες. Οι παραγγελίες second hand μειώνονται (215 φέτος από 329 πέρυσι), με μόλις 47 νέες παραγγελίες στα ναυπηγεία, υποδεικνύοντας αναμονή.

Tags: AlliedγιαΈλληνεςέρευναεφοπλιστέςμεναυπηγήσειςΝέαοιπυξίδαστιςτητης
Previous Post

Next steps following ND’s proposal to refer Karamanlis for preliminary inquiry over Tempi breach of duty

Next Post

Σοφία Βεργκάρα: Ετοιμάζεται για το καλοκαίρι

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Σοφία Βεργκάρα: Ετοιμάζεται για το καλοκαίρι

Σοφία Βεργκάρα: Ετοιμάζεται για το καλοκαίρι

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.