• ΠΡΟΣΦΑΤΑ
«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»

«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»

May 15, 2025
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προκάλεσε την πολύωρη διακοπή των δρομολογίων

June 25, 2025
Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

Ο «έμπορος χαλιών» που βάζει ξανά το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ

June 25, 2025
Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις «υπέστησαν σοβαρές ζημιές» από τις αμερικανικές επιδρομές

June 25, 2025
Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

Από αύριο επεκτείνεται πιλοτικά σε 3 κλάδους

June 25, 2025
Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

Χάγη: Ο Ρούτε αποκάλεσε τον Τραμπ «μπαμπά» σε συνέντευξη Τύπου

June 25, 2025
500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

500.000 ευρώ για εκσυγχρονισμό των κτηρίων του ΟΠΑ

June 25, 2025
Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

Προσκάλεσε για δεύτερη φορά τον Τραμπ στο Μπάκιγχαμ

June 25, 2025
57χρονη πέθανε την ώρα που έτρωγε με την κόρη της

66χρονος εντοπίστηκε νεκρός από σφαίρα στο κεφάλι

June 25, 2025
Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

Αναλαμβάνω τα καθήκοντα του προέδρου της Προανακριτικής Επιτροπής με αίσθημα ευθύνης για την αναζήτηση της αλήθειας και με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της τραγωδίας

June 25, 2025
Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

Κεραυνός σκότωσε τον γαμπρό σε παραλία

June 25, 2025
Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

Μετά τις ύβρεις Τραμπ, η χυδαία χειρονομία του Τζέι ντι Βανς σε ομιλία στο Οχάιο (βίντεο)

June 25, 2025
Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

Επτά Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί στη Γάζα

June 25, 2025
NeaGreece
Διαφημιστειτε
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτικήσ
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Αρχική ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»

May 15, 2025
in ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»
Share on FacebookShare on Twitter


© Ο νόμος περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας απαγορεύει τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή εκμετάλλευση αυτού του περιεχομένου, επισείοντας σοβαρές αστικές και ποινικές ποινές για τους παραβάτες.

Η παράσταση «Τυφλή, τυφλή φοράδα, πού πας;», σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη και με την ερμηνεία της Δέσποινας Σαραφείδου, θα παρουσιαστεί για λίγες ημέρες στο Θέατρο Φούρνος [Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα].

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από πέντε διηγήματα του Σωτήρη Δημητρίου, ενός από τους πλέον αναγνωρίσιμους νεοέλληνες συγγραφείς. Το έργο του, γεμάτο ανθρωπιά, σκιαγραφεί μια κατακερματισμένη κοινωνία, με χαρακτήρες μοναχικούς και περιθωριοποιημένους, που έχουν πληγωθεί από τη ζωή. Οι συγκεκριμένες πέντε ιστορίες του – «Ντιάλιθ’ ιμ, Χριστάκη», «Βαλέρια», «Η φλέβα του λαιμού», «Γλύκα στο στόμα», «Κάι, κάι, θεούλη μου» – απεικονίζουν πλάσματα με μια αβέβαιη μοίρα, που αναζητούν έναν προορισμό.

Ο σκηνοθέτης Δαμιανός Κωνσταντινίδης μίλησε μαζί μας.

Πώς συνδέονται τα πέντε διηγήματα του Σωτήρη Δημητρίου;
«Τα διηγήματα ανήκουν στον ίδιο συγγραφέα, γεγονός που καθορίζει τη σύνδεσή τους. Ήδη μπορούμε να διακρίνουμε κοινά υφολογικά στοιχεία, όπως την απλότητα και τη λιτότητα στη γλώσσα, που οδηγούν σε μια πυκνότητα νοημάτων. Εδώ οι φράσεις είναι σύντομες και περιεκτικές, εστιάζοντας στο ουσιώδες, συνδυάζοντας ρεαλιστικό ύφος με στοιχεία λυρισμού και μεταφυσικών στοχασμών. Αξιοσημείωτο είναι ότι και στα πέντε αυτά διηγήματα πρωταγωνιστούν γυναικείες φιγούρες, ή καλύτερα «θηλυκότητες», που συγκεντρώνουν ποικίλες προκλήσεις και αγωνίες.»

Πώς το έργο αντανακλά τις ανησυχίες του καθημερινού ανθρώπου;
«Κάθε έργο τέχνης, επομένως και αυτό, συνομιλεί πρωτίστως με την αλήθεια. Αφενός με την αλήθεια του ανθρώπινου βίου, αφετέρου με τις ανησυχίες όλων μας. Αυτή η υπαρξιακή αλήθεια ξεπερνά τις καθημερινές μας ανησυχίες, όπως η επιβίωση, οι οποίες αντανακλώνται στο έργο.»

Ποια είναι η σκηνοθετική σας προσέγγιση;
«Στόχος μου είναι πάντα η κατανόηση – του κειμένου, των ηθοποιών, του θεάτρου και των αναγκών τους. Θέλω να μετουσιώσω αυτή την κατανόηση σε σαφήνεια και απλότητα για το κοινό, χωρίς να επιδιώκω εντυπωσιασμό ή την επικράτηση ενός προσωπικού ύφους. Αναζητώ το κατάλληλο ύφος ανάλογα με το έργο και τους συνεργάτες, εστιάζοντας στη διαλεκτική σχέση τους.»

Τι σας ενθουσιάζει περισσότερο στην γραφή του Δημητρίου;
«Η ανθρωπιά του, που με παραπέμπει στον Παπαδιαμάντη. Η γλώσσα του δημιουργεί μια θεατρική ένταση που πηγάζει από την ίδια τη δομή της και όχι απλά από την υπόθεση. Είναι γλώσσα με βαθιές ρίζες στην ανθρώπινη εμπειρία.»

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση κατά την παραγωγή;
«Ο λογοτεχνικός του χαρακτήρας. Ο κίνδυνος να μετατραπεί η παράσταση σε ένα απλό αναλόγιο ή, αντιθέτως, να χαθεί η λογοτεχνική απλότητα στην προσπάθεια για θεατρικότητα. Χωρίς τη Δέσποινα Σαραφείδου, που φέρει το βάρος των πέντε ιστοριών, η ισορροπία ανάμεσα στη δραματική αφήγηση και την ερμηνεία wouldn’t be possible.»

Τι θα θέλατε να αποκομίσει ο θεατής φεύγοντας;
«Ελπίζω να φύγει νιώθοντας καλύτερα με τον εαυτό του.»

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
«Η επόμενη παράσταση προγραμματίζεται για το φθινόπωρο στη Θεσσαλονίκη και θα αναφέρεται στη σημερινή παγκόσμια πολιτική κατάσταση, με ελπίδα ότι θα είναι κωμωδία. Ωστόσο, με αυτά τα πράγματα ποτέ δεν ξέρεις.»

Ταυτότητα Παράστασης

Κείμενο: Σωτήρης Δημητρίου
Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Επιμέλεια κίνησης: Ίρις Νικολάου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Μουσική διδασκαλία – Τραγούδι: Ελιόνα – Ελένη Σινιάρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Κική Καραΐσκου
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης
Trailer: Γιώργος Γεωργακόπουλος
Γραφιστική επιμέλεια: ONArt – Dennis Spearman
Γραφείο τύπου – Επικοινωνία: Ράνια Παπαδοπούλου – Blue Rosebud Productions
Παραγωγή: 1+1=1 & Angelus Novus

Πληροφορίες

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

8 – 30 Μαΐου 2025

Μόνο 8 παραστάσεις

Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00

Εισιτήρια:

12 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (φοιτητικό, άνω των 65, ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικά άνω των 6 ατόμων), 5 ευρώ (ατέλειες)

Link αγοράς εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/tyfli-tyfli-forada-pou-pas

Κρατήσεις: Τηλ. 210 6460748 και στη more.com

Tags: έγνοιαείναικατανόησημουπάντοτε
Προηγούμενο Άρθρο

Πώς το κινητό τηλέφωνο γίνεται ανιχνευτής σεισμών και στέλνει έγκαιρες ειδοποιήσεις

Επόμενο Άρθρο

Οι ΗΠΑ πρέπει να «πάρουν» τη Γάζα και να τη μετατρέψουν σε «ζώνη ελευθερίας»

Επόμενο Άρθρο
Σε χαμηλότερους τόνους το νέο αίτημα Τραμπ στον Πάουελ για μείωση επιτοκίων

Οι ΗΠΑ πρέπει να «πάρουν» τη Γάζα και να τη μετατρέψουν σε «ζώνη ελευθερίας»

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακολουθήστε Μας

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • LIFESTYLE

© 2025 NeaGreece.gr.