• Latest
«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»

«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»

May 15, 2025
Εξιτήριο για το στέλεχος της Πολεμικής Αεροπορίας που είχε τραυματιστεί

Βόλος: Νεκρό 5χρονο αγοράκι – Είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο χωρίς τις αισθήσεις του

May 20, 2025
Γιατί τα χόρτα αξίζουν μια θέση στο πιάτο σας (και τι να προσέξετε)

Γιατί τα χόρτα αξίζουν μια θέση στο πιάτο σας (και τι να προσέξετε)

May 20, 2025
Αγαπήθηκε δίκαια από το κοινό, που είδε στο πρόσωπό του έναν από τους διαχρονικούς σταρ της οθόνης

Νίκος Γαλανός: Ο Σπύρος Μπιμπίλας για τον θάνατό του

May 20, 2025
Ποιος τράβηξε τελικά τη «Napalm Girl»; Γιατί το World Press Photo «πάγωσε» την απονομή της ιστορικής φωτογραφίας

Ποιος τράβηξε τελικά τη «Napalm Girl»; Γιατί το World Press Photo «πάγωσε» την απονομή της ιστορικής φωτογραφίας

May 20, 2025
Καταδικάστηκε 50χρονος που παρενόχλησε σεξουαλικά ανήλικη μέσω διαδικτύου

Καταδικάστηκε 50χρονος που παρενόχλησε σεξουαλικά ανήλικη μέσω διαδικτύου

May 20, 2025
Olga Kefalogianni to protothema: The tourism legislation will be enforced – I was blackmailed during my divorce as a public figure

Olga Kefalogianni to protothema: The tourism legislation will be enforced – I was blackmailed during my divorce as a public figure

May 20, 2025
Ο ταχυδρόμος που έχτισε μία αυτοκρατορίας μεταφοράς χρημάτων

Ο ταχυδρόμος που έχτισε μία αυτοκρατορία μεταφοράς χρημάτων

May 20, 2025
Οι Χούθι απειλούν το Ισραήλ με «ναυτικό αποκλεισμό» του λιμανιού της Χάιφας

Οι Χούθι απειλούν το Ισραήλ με «ναυτικό αποκλεισμό» του λιμανιού της Χάιφας

May 20, 2025
Βίντεο: Κολώνα υποχώρησε όταν ένας περαστικός την ακούμπησε

Βίντεο: Κολώνα υποχώρησε όταν ένας περαστικός την ακούμπησε

May 20, 2025
Οι δήμοι «βάζουν χέρι» στις τραπεζικές καταθέσεις πολιτών με οφειλές

Οι δήμοι «βάζουν χέρι» στις τραπεζικές καταθέσεις πολιτών με οφειλές

May 20, 2025
Συνταγή για να φτιάξετε τις πιο νόστιμες τηγανητές πατάτες στο σπίτι με 5 υλικά

Συνταγή για να φτιάξετε τις πιο νόστιμες τηγανητές πατάτες στο σπίτι με 5 υλικά

May 20, 2025
Final Four in Abu Dhabi: How to enjoy the celebration without ending up in Al Wathba prison

Final Four in Abu Dhabi: How to enjoy the celebration without ending up in Al Wathba prison

May 20, 2025
NeaGreece
Advertisement
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Διεθνή
  • πολιτική
  • Κοινωνία
  • αθλητισμός
  • Lifestyle
No Result
View All Result
NeaGreece
No Result
View All Result
Home ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»

info@neagreece.gr by [email protected]
May 15, 2025
in ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
0
«…έγνοια μου, πάντοτε, είναι η κατανόηση…»
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter


© Ο νόμος περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας απαγορεύει τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή εκμετάλλευση αυτού του περιεχομένου, επισείοντας σοβαρές αστικές και ποινικές ποινές για τους παραβάτες.

Η παράσταση «Τυφλή, τυφλή φοράδα, πού πας;», σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη και με την ερμηνεία της Δέσποινας Σαραφείδου, θα παρουσιαστεί για λίγες ημέρες στο Θέατρο Φούρνος [Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα].

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από πέντε διηγήματα του Σωτήρη Δημητρίου, ενός από τους πλέον αναγνωρίσιμους νεοέλληνες συγγραφείς. Το έργο του, γεμάτο ανθρωπιά, σκιαγραφεί μια κατακερματισμένη κοινωνία, με χαρακτήρες μοναχικούς και περιθωριοποιημένους, που έχουν πληγωθεί από τη ζωή. Οι συγκεκριμένες πέντε ιστορίες του – «Ντιάλιθ’ ιμ, Χριστάκη», «Βαλέρια», «Η φλέβα του λαιμού», «Γλύκα στο στόμα», «Κάι, κάι, θεούλη μου» – απεικονίζουν πλάσματα με μια αβέβαιη μοίρα, που αναζητούν έναν προορισμό.

Ο σκηνοθέτης Δαμιανός Κωνσταντινίδης μίλησε μαζί μας.

Πώς συνδέονται τα πέντε διηγήματα του Σωτήρη Δημητρίου;
«Τα διηγήματα ανήκουν στον ίδιο συγγραφέα, γεγονός που καθορίζει τη σύνδεσή τους. Ήδη μπορούμε να διακρίνουμε κοινά υφολογικά στοιχεία, όπως την απλότητα και τη λιτότητα στη γλώσσα, που οδηγούν σε μια πυκνότητα νοημάτων. Εδώ οι φράσεις είναι σύντομες και περιεκτικές, εστιάζοντας στο ουσιώδες, συνδυάζοντας ρεαλιστικό ύφος με στοιχεία λυρισμού και μεταφυσικών στοχασμών. Αξιοσημείωτο είναι ότι και στα πέντε αυτά διηγήματα πρωταγωνιστούν γυναικείες φιγούρες, ή καλύτερα «θηλυκότητες», που συγκεντρώνουν ποικίλες προκλήσεις και αγωνίες.»

Πώς το έργο αντανακλά τις ανησυχίες του καθημερινού ανθρώπου;
«Κάθε έργο τέχνης, επομένως και αυτό, συνομιλεί πρωτίστως με την αλήθεια. Αφενός με την αλήθεια του ανθρώπινου βίου, αφετέρου με τις ανησυχίες όλων μας. Αυτή η υπαρξιακή αλήθεια ξεπερνά τις καθημερινές μας ανησυχίες, όπως η επιβίωση, οι οποίες αντανακλώνται στο έργο.»

Ποια είναι η σκηνοθετική σας προσέγγιση;
«Στόχος μου είναι πάντα η κατανόηση – του κειμένου, των ηθοποιών, του θεάτρου και των αναγκών τους. Θέλω να μετουσιώσω αυτή την κατανόηση σε σαφήνεια και απλότητα για το κοινό, χωρίς να επιδιώκω εντυπωσιασμό ή την επικράτηση ενός προσωπικού ύφους. Αναζητώ το κατάλληλο ύφος ανάλογα με το έργο και τους συνεργάτες, εστιάζοντας στη διαλεκτική σχέση τους.»

Τι σας ενθουσιάζει περισσότερο στην γραφή του Δημητρίου;
«Η ανθρωπιά του, που με παραπέμπει στον Παπαδιαμάντη. Η γλώσσα του δημιουργεί μια θεατρική ένταση που πηγάζει από την ίδια τη δομή της και όχι απλά από την υπόθεση. Είναι γλώσσα με βαθιές ρίζες στην ανθρώπινη εμπειρία.»

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση κατά την παραγωγή;
«Ο λογοτεχνικός του χαρακτήρας. Ο κίνδυνος να μετατραπεί η παράσταση σε ένα απλό αναλόγιο ή, αντιθέτως, να χαθεί η λογοτεχνική απλότητα στην προσπάθεια για θεατρικότητα. Χωρίς τη Δέσποινα Σαραφείδου, που φέρει το βάρος των πέντε ιστοριών, η ισορροπία ανάμεσα στη δραματική αφήγηση και την ερμηνεία wouldn’t be possible.»

Τι θα θέλατε να αποκομίσει ο θεατής φεύγοντας;
«Ελπίζω να φύγει νιώθοντας καλύτερα με τον εαυτό του.»

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
«Η επόμενη παράσταση προγραμματίζεται για το φθινόπωρο στη Θεσσαλονίκη και θα αναφέρεται στη σημερινή παγκόσμια πολιτική κατάσταση, με ελπίδα ότι θα είναι κωμωδία. Ωστόσο, με αυτά τα πράγματα ποτέ δεν ξέρεις.»

Ταυτότητα Παράστασης

Κείμενο: Σωτήρης Δημητρίου
Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Επιμέλεια κίνησης: Ίρις Νικολάου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Μουσική διδασκαλία – Τραγούδι: Ελιόνα – Ελένη Σινιάρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Κική Καραΐσκου
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης
Trailer: Γιώργος Γεωργακόπουλος
Γραφιστική επιμέλεια: ONArt – Dennis Spearman
Γραφείο τύπου – Επικοινωνία: Ράνια Παπαδοπούλου – Blue Rosebud Productions
Παραγωγή: 1+1=1 & Angelus Novus

Πληροφορίες

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

8 – 30 Μαΐου 2025

Μόνο 8 παραστάσεις

Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00

Εισιτήρια:

12 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (φοιτητικό, άνω των 65, ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικά άνω των 6 ατόμων), 5 ευρώ (ατέλειες)

Link αγοράς εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/tyfli-tyfli-forada-pou-pas

Κρατήσεις: Τηλ. 210 6460748 και στη more.com

Tags: έγνοιαείναικατανόησημουπάντοτε
Previous Post

Πώς το κινητό τηλέφωνο γίνεται ανιχνευτής σεισμών και στέλνει έγκαιρες ειδοποιήσεις

Next Post

Οι ΗΠΑ πρέπει να «πάρουν» τη Γάζα και να τη μετατρέψουν σε «ζώνη ελευθερίας»

info@neagreece.gr

[email protected]

Next Post
Σε χαμηλότερους τόνους το νέο αίτημα Τραμπ στον Πάουελ για μείωση επιτοκίων

Οι ΗΠΑ πρέπει να «πάρουν» τη Γάζα και να τη μετατρέψουν σε «ζώνη ελευθερίας»

NeaGreece.gr

© 2025 NeaGreece.gr.

Navigate Site

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Follow Us

No Result
View All Result

© 2025 NeaGreece.gr.