Η πλατφόρμα για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού είναι πλέον διαθέσιμη, με σκοπό να αντικαταστήσει σταδιακά τον αριθμό ταυτότητας, τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ.
Οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν τον αριθμό τους μέσω του myinfo.gov.gr (ή μέσω του pa.gov.gr). Όσοι δεν προχωρήσουν στην έκδοση του αριθμού, θα τον λάβουν αυτόματα από τις 5 Σεπτεμβρίου.
Βήματα για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού:
- Είσοδος στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με τους κωδικούς TaxisNet και επιβεβαίωση μέσω δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP) που αποστέλλεται στο κινητό τηλέφωνο που είναι καταχωρημένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
- Προβολή των στοιχείων τους από το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαίωση των αναγνωριστικών αριθμών που συνδέονται με τα μητρώα: α) Υπουργείου Εσωτερικών, β) Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Η.Δ.ΙΚ.Α., δ) Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), ε) Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
- Επιλογή «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαίωση των στοιχείων όπως το ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ και στοιχεία επικοινωνίας (κινητό, email, διεύθυνση) που μπορούν να τροποποιηθούν μόνο μέσω του ΕΜΕπ.
- Εάν υπάρχει λάθος σε κάποια στοιχεία, συμπληρώνονται τα διορθωμένα δεδομένα.
- Επιβεβαίωση του ονοματεπωνύμου, ημερομηνίας γέννησης, Δήμου, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ, με ενημέρωση των κεντρικών μητρώων της Δημόσιας Διοίκησης. Εάν υπάρχει διαφωνία με τα στοιχεία από το Μητρώο Πολιτών, ο πολίτης πρέπει να επικοινωνήσει με το Δημοτολόγιο του Δήμου του για διόρθωση.
- Για την έκδοση του Π.Α., επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και επιλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο, καθώς και το τρίτο ψηφίο που παράγεται αυτόματα για τον έλεγχο εγκυρότητας.
- Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την επιλογή «Έκδοση Π.Α.».
Ο Προσωπικός Αριθμός χορηγείται μία μόνο φορά σε κάθε πολίτη, είναι μοναδικός και δεν αλλάζει. Από τις 5 Σεπτεμβρίου, θα αποδίδεται αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν προχωρήσει στην έκδοσή του.
Επίσης, οι πολίτες μπορούν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα myinfo.gov.gr και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία χορήγησης ή διόρθωσης στοιχείων και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον έχουν ΑΦΜ.
Οι κάτοικοι του εξωτερικού που έχουν κωδικούς TaxisNet μπορούν να εκδώσουν τον Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr. Οι πολίτες που δεν διαθέτουν κωδικούς ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες μπορούν να απευθυνθούν στα ΚΕΠ ή στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
Ο Προσωπικός Αριθμός μέσα από 34 ερωτήσεις και απαντήσεις
1. Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) και ποιος είναι ο σκοπός του;
· Ο Π.Α. είναι ο αριθμός που επιβεβαιώνει την ταυτότητα των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με δημόσιες υπηρεσίες.
2. Πότε αρχίζουν οι πολίτες να εκδίδουν Π.Α.;
· Από την Τρίτη 3 Ιουνίου, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα pa.gov.gr για αναλυτικές οδηγίες και να οδηγηθούν στην πλατφόρμα myinfo.gov.gr.
3. Μπορεί κάποιος χωρίς ΑΦΜ να εκδώσει Π.Α.;
· Απαιτείται απαραίτητα ΑΦΜ για την έκδοση του Π.Α. Ένας πολίτης πρέπει πρώτα να αιτηθεί ΑΦΜ από την ΑΑΔΕ.
4. Πρέπει ο πολίτης να εκδώσει πρώτα Π.Α. και μετά νέα ταυτότητα;
· Ναι, πρώτα πρέπει να αποκτήσει Π.Α. και μετά νέα ταυτότητα. Η έκδοση νέας ταυτότητας απαιτεί προηγούμενη χορήγηση Π.Α. ή να είναι σε εκκρεμότητα, χωρίς υπαιτιότητα του πολίτη.
5. Χρειάζεται αντικατάσταση της ταυτότητας για όσους έχουν ήδη εκδώσει νέο τύπο Δελτίου Ταυτότητας;
· Όχι, οι νέες ταυτότητες παραμένουν valid έως την αντικατάστασή τους ή την ημερομηνία λήξης τους.
6. Πώς εκδίδεται Π.Α. από πολίτες χωρίς κωδικούς TaxisNet;
· Αυτές οι περιπτώσεις εξυπηρετούνται στα ΚΕΠ και τις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
7. Είναι ασφαλής ο Π.Α.;
· Ο Π.Α. λειτουργεί ως αριθμός ταυτοποίησης και είναι ασφαλής.
8. Ποιες διορθώσεις δεν μπορεί να κάνει ο πολίτης;
· Ο πολίτης μπορεί να επιβεβαιώσει μόνο τα προσωπικά του στοιχεία και αν υπάρχουν λάθη, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο.
9. Κάποιοι ανησυχούν για τη συλλογή δεδομένων μέσω του Π.Α.
· Αντιθέτως, ο Π.Α. παρέχει έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης και προστασία των προσωπικών δεδομένων, επιλύοντας χρόνιες ανωμαλίες στα δημόσια μητρώα.
10. Πώς διασφαλίζεται η προστασία των δεδομένων;
· Μέσω της συμμόρφωσης με τις αυστηρές κανονιστικές ρυθμίσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων.
11. Πλάνο για την ασφάλεια των δεδομένων;
· Ο έλεγχος και η πιστοποίηση των ατόμων γίνονται με ασφάλεια και ελάχιστα προσωπικά δεδομένα.
12. Πώς αποφεύγεται το φακέλωμα;
· Ο Π.Α. ενώνει τα δεδομένα και διευκολύνει την ταυτοποίηση με απόλυτο σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα.
13. Πόσες φορές χορηγείται ο Π.Α.;
· Μόνο μία φορά, είναι μοναδικός και δεν αλλάζει.
14. Ποιες είναι οι δομές του Π.Α.;
· Αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 9 είναι αριθμητικά.
15. Πώς και πότε εκδίδεται ο Π.Α.;
· Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr, με δυνατότητα επιλογής για τα πρώτα 3 αλφαριθμητικά στοιχεία.
16. Ποιες επιλογές υπάρχουν για την έκδοση Π.Α.;
· Μέσω myinfo.gov.gr, ΚΕΠ ή Προξενικές Αρχές.
17. Πώς επαληθεύονται τα στοιχεία;
· Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα στοιχεία και η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτόματα.